Było dużo o tym, że trzeba rosnąć, ale ważne jest by wzrost nie był zbyt wczesny gdyż może wywrócić cały biznes. Polecamy filmik z Gagan Biyani, współtwórcą Udemy, który opisuje krok po kroku swoje doświadczenia z 2 innych startupów Sprig (zamawianie zdrowego ekologicznego jedzenia przez aplikację więcej tutaj: http://www.sprig.com/) oraz Lyft (coś pomiędzy Uber i BlaBlaCar: https://www.lyft.com/). Zwróćcie uwagę, że ten chłopak jest co najmniej multimilionerem a mimo to metody testowania biznesu, tempo i całe podejście jakiego używa jest dość tanie.
Z części filmiku o Sprig dowiecie się:
- Dlaczego nie warto ładować kasy w reklamę i dawać zniżek nim osiągnięcie produkt-market-fit
- Dlaczego musicie sobie ustalić, co jest głównym motorem pozyskiwania klientów (Word of Mouth, kupiony trafic, referencje zadowolonych klientów)?
- Jak wyglądał MVP dla Sprig?
- Jak wygląda cykl życia klienta z perspektywy firmy i z perspektywy klienta oraz dlaczego musisz zrozumieć, na jakiego typu rynku jesteś?
- Co musieli zmienić w swoim value proposition
Z części o Lyft dowiecie się:
- Na czym się skupili i dlaczego?
- Jakie było value proposition Lyft i co je odróżniało od reszty?
- Czego się nauczył z rozmów z klientami z różnych miast i jak to wpłynęło na ich strategię pozyskiwania klientów?
- Jak zwiększali prawdopodobieństwo, że klienci do nich wrócą?
- Jak badał konkurencję, po co i jakie wyciągnął z tego wnioski?
- Z kim tak naprawdę konkurowali?
- Jakich współzałożycieli szukał do tego biznesu?
Na deser polecamy rzucić okiem na case Pizzaportal, case Udemy, typowe błędy startupowców, wywiad z Gaganem na temat pozyskiwania klientów oraz dlaczego warto ustalić zasady gry ze współzałożycielami.
P.s. Jeśli interesują Cię tematy restauracyjne polecamy nasz blog Smart Resto i fanpage
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak skalować na przykładzie firmy sprzątającej? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia
Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia
Pingback: Woda jako usługa czyli jak zarobić na czymś prostym i ekologii? | StartupAkademia
Pingback: Jak szybko popełniać błędy i wyciągać z nich właściwe wnioski? | StartupAkademia
Pingback: Czym się różni praca w korpo od pracy w startupie? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na ciastkach? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na rowerzystach i dostawach? | StartupAkademia
Pingback: Modele subskrypcyjne – jak działają i gdzie można je stosować? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia