Co trzeba zrobić przed fazą wzrostu?

Było dużo o tym, że trzeba rosnąć, ale ważne jest by wzrost nie był zbyt wczesny gdyż może wywrócić cały biznes. Polecamy filmik z Gagan Biyani, współtwórcą Udemy, który opisuje krok po kroku swoje doświadczenia z 2 innych startupów Sprig (zamawianie zdrowego ekologicznego jedzenia przez aplikację więcej tutaj: http://www.sprig.com/) oraz Lyft (coś pomiędzy Uber i BlaBlaCar: https://www.lyft.com/). Zwróćcie uwagę, że ten chłopak jest co najmniej multimilionerem a mimo to metody testowania biznesu, tempo i całe podejście jakiego używa jest dość tanie.

Z części filmiku o Sprig dowiecie się:

  1. Dlaczego nie warto ładować kasy w reklamę i dawać zniżek nim osiągnięcie produkt-market-fit
  2. Dlaczego musicie sobie ustalić, co jest głównym motorem pozyskiwania klientów (Word of Mouth, kupiony trafic, referencje zadowolonych klientów)?
  3. Jak wyglądał MVP dla Sprig?
  4. Jak wygląda cykl życia klienta z perspektywy firmy i z perspektywy klienta oraz dlaczego musisz zrozumieć, na jakiego typu rynku jesteś?
  5. Co musieli zmienić w swoim value proposition

Z części o Lyft dowiecie się:

  1. Na czym się skupili i dlaczego?
  2. Jakie było value proposition Lyft i co je odróżniało od reszty?
  3. Czego się nauczył z rozmów z klientami z różnych miast i jak to wpłynęło na ich strategię pozyskiwania klientów?
  4. Jak zwiększali prawdopodobieństwo, że klienci do nich wrócą?
  5. Jak badał konkurencję, po co i jakie wyciągnął z tego wnioski?
  6. Z kim tak naprawdę konkurowali?
  7. Jakich współzałożycieli szukał do tego biznesu?

Na deser polecamy rzucić okiem na case Pizzaportal, case Udemy, typowe błędy startupowców, wywiad z Gaganem na temat pozyskiwania klientów oraz dlaczego warto ustalić zasady gry ze współzałożycielami.

P.s. Jeśli interesują Cię tematy restauracyjne polecamy nasz blog Smart Resto i fanpage