Dzisiaj będzie o tym jak podejrzeć konkurencję. Jeśli jest to firma, która przynajmniej część swoich klientów pozyskuje przez swoją stronę internetową to dobrym narzędziem jest Similarweb: http://www.similarweb.com/, które dla dowolnej strony nawet w bezpłatnej wersji pokazuje: ilość wejść, ile czasu średnio spędzają użytkownicy na stronie, skąd pochodzą użytkownicy (wejścia bezpośrednie, reklama, inne strony, social media itd.), jakie słowa kluczowe najczęściej padają. Dzięki tej aplikacji jesteście w stanie zgadnąć ile zarabia dana firma i jaki jest ich plan pozyskiwania klientów, co przy tworzeniu startupu jest super istotne i pozwala Wam trochę lepiej alokować pieniądze. Miłego podglądania i wysuwania ciekawych wniosków 🙂
Poniżej na deser wersja krótka tego jak można korzystać z SimilarWeb:
,
Kilkanaście pozostałych sposobów na badanie konkurencji, klienta, rynku wraz z opisem MVP i 4 modeli biznesu (SaaS, marketplace, media site, e-commerce) znajdziesz w naszym szkoleniu „Jak usprawnić startup”. Kliknij tutaj by skorzystać z 50% rabatu na szkolenie. Podstawową wersję badań rynkowych znajdziecie tutaj
Wszystkie potrzebne narzędzia znajdziesz tutaj: lista narzędzi
Na sam koniec jeszcze zaawansowana (płatna) wersja SimilarWeb
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Jak oszacować rynek? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Znajdź 10 najlepszych blogerów – Smart Resto