Po co Ci slideshare?
Zacznijmy od prezentacji, z której dowiecie się: dlaczego warto stosować Slideshare, w jaki sposób poprawia SEO Waszej strony, co daje sposób narracji w Slidesharze, jak możesz udostępniać treści ze Slideshare i co to zmienia dla Waszego biznesu, jak możecie generować leady dzięki Slidesharowi,
Nasze doświadczenie ze Slidesharem:
Jakiś czas temu pisaliśmy wspominaliśmy o tym, że Slideshare jest dobry do promowania Waszej firmy jeśli działacie na rynku B2B. Obiło nam się też o uszy, że sam slideshare, widząc duży ruch na Waszej prezentacji może sam zacząć ją promować(mówi o tym m in. Michał Sadowski z brand24.pl)
Stwierdziliśmy, że wypróbujemy to na własnej skórze. Przygotowaliśmy prezentację (mowa o tej prezentacji https://startupakademia.pl/2015/01/14/skad-brac-pomysl-na-startup-podsumowanie/), ale ponieważ teoria brzmiała, że ruchu musi być dużo w krótkim czasie, to nie uploadowaliśmy jej na slideshare’a przed datą publikacji. 14 stycznia tuż po uploadowaniu prezentacji wrzuciliśmy ją również na facebooka i na https://startupakademia.pl/, zalajkowaliśmy na facebooku, google+, linkedinie,twitterze. Wyniki były dobre – w ciągu 1 dnia obejrzało prezentację 700 osób a kolejnego dnia 600; została ona pobrana ponad 20 razy i była ona w sumie zalajkowana na różnych platformach ponad 100 razy ale brakowało efektu promocji ze strony Slideshare. Z analizy źródeł odsłon wynikało, że to my generowaliśmy własnymi kanałami ruch (głównie www i facebook ale był też duży udział LinkedIna). Slideshare ewidentnie się pogniewał….. i udało nam się wygenerować jedynie drobne 2 000 odsłon prezentacji. Po 2 dniach zdarzyło się jednak coś bardzo dziwnego. By to zrozumieć rzućcie okiem na rysunek:
Jak widać Slideshare myślał długo, po czym w końcu zaczął w 3 falach promować nasze prezentacje. W parę dni wygenerował ponad 9 tysięcy odsłon, liczba pobrań wzrosła do 39 i wywołało to ponad 500 reakcji (przejść na stronę lub na facebooka z prezentacji). Druga część tej niespodzianki to fakt, że wcale sliedshare nie promował prezentacji o którą nam chodziło (Skąd brać pomysł na startup), tylko wybrał sobie dwie inne prezentacje (Przykład prezentacji dla klienta B2B – 6 000 odsłon i Prezentacja dla potencjalnego inwestora – prawie 5 000 odsłon). Jak wiadomo jedna obserwacja nie jest statystycznie istotna, ale jak widać Slideshare rzeczywiście promuje twórców prezentacji, jeśli jest na nich dużo ruchu (w krótkim okresie czasu) ale sam sobie wybiera co promować:)
Tytułem podsumowania, co to daje i jak to się przekłada na kasę. Zakładając, że w Waszych prezentacjach jest CTA skłaniający do kupna np. abonamentu na Wasz produkt przy modelu freemium to przyjmując, że 2% zapisze się na darmową wersję i z zapisanych na wersję freemium 10% skonwertuje to przy cenie produktu na poziomie 99 PLN per rok macie drobne 2376 PLN powtarzalnego rocznego przychodu – nie jest źle :).
Jeśli pracujecie na rynku B2B polecamy poeksperymentować ze Slidesharem. Nim zaczniecie parę ważnych rzeczy;
- Slideshare właśnie wprowadził świetny moduł do analizowania jak radzą sobie Wasze prezentację. Dowiecie się nie tylko ile osób pobrało, zalajkowało Wasze prezentacje, skąd trafili na Waszą prezentację, ale również z jakiego miasta są Wasi fani, o jakiej godzinie klikali, na jakie strony / linki klikali. Oprócz tego slideshare robi świetne wykresy i zestawienia po prezentacjach – wiecie, która prezentacja ile reakcji wywoływała, ile razy była oglądana itp. Dane możecie również pobrać do Excela
- Prezentacja musi być zapisana jako pdf (nie drukowana do pdf). Mocno nas to zdziwiło, ale drukowanie jako pdf niszczy wszystkie linki
- W prezentacjach do slideshare normalne linki są ignorowane. Jedyne linki, które są w stanie przetrwać konwersję to linki w obiektach (zdjęcia, kwadraciki itp.) My w prezentacji linki umieszczaliśmy w logach firm lub w specjalnych zielonych kwadracikach
- W prezentacji warto umieszczać call-to-action (CTA) by Wasz czytelnik po przeczytaniu wiedział co ma zrobić dalej – im to będzie łatwiejsze tym większa będzie konwersja
- Po bokach z lewej i prawej strony nie można umieszczać linków – nawet jeśli umieścicie box z linkiem tak jak radziliśmy w punkcie 3 to slideshare zignoruje je. Boczne paski są zarezerwowane na przewijanie prezentacji
- 90% osób kończy oglądanie w okolicach 10 slajdów – warto mieć CTA (gdzieś wcześniej) – polecamy od Slajdu 4
- Jeśli Masz inne prezentacje Warto je wspomnieć w prezentacji (My tak zrobiliśmy na slajdzie 15)
- Podaj na siebie namiary
- Prezentację wielokrotnie można uploadować, więc możesz ją zmieniać / updatować dowoli
Dobra prezentacja wg slideshara i generowanie leadów
W dalszym części proponujemy rzucić okiem na prezentację o tym, które prezentacje mają największe szanse wygenerować Wam sprzedaż. Z prezentacji dowiecie się ja w zależności od tego jakie cele sobie stawiacie powinniście budować prezentacje.
Na deser poradnik w postaci alfabetu co warto stosować na sliedsharze:
Z dalszych lektur polecamy:
- Analiza prezentacji które wygnerowały po 1 mln obejrzeń
- Ściąga z facebooka, twittera i linkedina
- Jakie posty są udostępniane w social mediach
- Jak powinna wyglądać prezentacja dla klienta B2B
- Jak zrobić audyt Waszego fanpage
- Piguła informacyjna na temat tego jak promować firmę na instagramie i pintereście
Pingback: Instagram i Pinterest dla opornych w przykładach | StartupAkademia
Dzięki za wzmiankę! 🙂
PolubieniePolubienie
🙂 Testowaliśmy ale jak widać nie wyszło do końca tak jak planowaliśmy 🙂
PolubieniePolubienie
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: O co biega w content marketingu? | StartupAkademia
Pingback: Ściąga z facebooka, twittera, i linkedina | StartupAkademia
Pingback: Jak ogarnąć inbound marketing z jednego miejsca? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Gdzie szukać info jak używać Facebooka? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić startup oparty o wiedzę? | StartupAkademia
Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia
Pingback: Jak promować swój startup filmami i YouTubem? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia