Jednego modelu i jednej ścieżki startupowania nie ma – na szczęście ;). Dziś przedstawiamy prezentację Maćka Cegłowskiego, który pokazuje trochę alternatywną ścieżkę jak może wyglądać Twoja przygoda ze startupem i że nie zawsze chodzi w startupowaniu o pieniądze.
Z prezentacji dowiecie się:
- Dlaczego NIE potrzebujesz inwestora i co tracisz próbując go pozyskać?
- Jakie są wady typowej ścieżki starupowania w USA?
- Jakie są konsekwencje tego, że tanio i łatwo jest zrobić startup?
- Dlaczego warto jest sobie zadać pytanie, po co robisz startup (by zarobić duże pieniądze, by zbudować imperium, chcesz coś zmienić, szukasz funu, masz chęć zbudowanie czegoś trwałego, kręci Cię prestiż posiadania inwestora i bycia prezesem?)
- Jak Maciek zrobił swojego startupa i po co?
- Co się zmieniło w obszarze startupów internetowych (łatwo jest budować, łatwo sprzedawać, łatwo zbierać pieniądze)?
- Co sobie wyobraża klient o firmie i jakie są przewagi małej firmie w obsłudze klienta?
Maciek opowie też o paru relatywnie małych, ale ciekawych startupach, które nie są sukcesami na skalę globalną, ale dają fajne życie i wolność twórcom.
Na deser polecamy:
- Podejście różnych inwestorów w Polsce
- Case Whatsi – startupu non-profit
- Case Muse
- Case Khan Academy – startupu non profit, który zmienia sposób nauczania na świecie
- Case Letter Bag
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć startup wg Y-Combinator? | StartupAkademia
Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia