Ile jest pracy w pracy?

OLE

Mówiliśmy jakiś czas temu o różnicy między lean startup i lean manufacturing i o tym, że na początku bardziej przydatny jest metodologia lean startupu, bo pozwala szybko i tanio przetestować model biznesu (więcej znajdziesz tutaj https://startupakademia.pl/2014/10/22/byc-lean-czy-byc-lean/) Dziś porozmawiamy dla odmiany o tym jak być bardziej efektywnym w tym co robicie i tutaj jak najbardziej elementy lean manufacturing  się przydadzą. Dziś na ruszt pierwsza bardzo prosta i przydatna technika – mierzenie Overall Labour Efficiency (OLE). Polega on na sprawdzaniu ile jest pracy w pracy. Najlepiej używać tego typu analizy do poprawy efektywności powtarzalnych elementów takich jak:

  1. Proces sprzedaży
  2. Proces przygotowania produktu / usługi

OLE mówi o tym ile jest pracy w pracy. Jak czytać ten wskaźnik? Jeśli OLE wynosi 30% a pracownik lub Wy założyciele przeznaczacie dziennie 8 godzin na pracę (zapewne bliżej będzie 15 godzin 😉 ) to jedynie 2 godziny 24 minuty to  rzeczywista praca (czytaj: rzeczywiście wykonywanie tego co przybliża Was do startupowego sukcesu). A gdzie reszta? Reszta jest zjadana prze pazerny chaos, dezorganizację, niską efektywność (Waszą i ludzi, których macie). Przerwy na kawę, telefony też robią swoje. Na rysunku macie pokazane jak można sobie rozbić OLE na składowe. A ile wynosi u Was wskaźnik OLE ;)?

Jak już policzycie OLE wystarczy stopniowo zmniejszyć „zbędne ruchy” (wożenie pustych taczek), „przestoje” (kawy, telefony itp.)

Jak policzyć OLE? Wystarczy spisać sobie, co robicie danego dnia (nazwa czynności, początek i koniec czynności) a następnie przypisać je do jednej z kategorii.  Wyślijcie do nas maila na fb to podeślemy Wam przykład policzonego OLE.

Do skrócenia czasu trwania części czynności będziecie potrzebowali narzędzi – sięgnijcie w tych przypadkach do naszej obszernej bazy ponad 200 narzędzi

Z dalszych lektur polecamy sięgnąć do:

  1. Przegląd metod pozwalających zwiększyć efektywność
  2. Lean manufacturing
  3. Jak usuwać wąskie gardła
  4. Jak obniżać koszty pozyskania klienta
  5. Efektywne spotkania
Advertisements

28 thoughts on “Ile jest pracy w pracy?

  1. Pingback: Jak obniżać koszt pozyskania klienta? | StartupAkademia

    • Hej Krzysiek!
      standardów światowych nie ma i mocno zależy to od branży + Twojej strategii. Generalnie wszystko poniżej 40%. Czasami niskie OLE może być wynikiem nie przewidywalności roboty – świadomie wiesz, że ludzie nie mają co robić bo chcesz być gotowy na wszelki wypadek. Dobry przykład to usługi (konsultanci, lekarze, mechanicy samolotowi) – tutaj opłaca się utrzymywać nadmiar ludzi (co będzie skutkowało niskim OLE) bo wiesz, że klient, który będzie miał nagły problem zapłaci podwójną a nawet potrójną stawkę standardową :). Daj znać o jaką branżę Ci chodzi to postaramy się podpowiedzieć ile powinno być. Z grubego palca staraj się celować w 80% i powyżej!

      Lubię

      • Dzięki za komplement 🙂

        Co rozumiesz przez branżę interaktywną? Może pomierz 1-2 dni działalności – wrzuć do tego excela, który wysyłaliśmy (OLE) i podeślij nam to spróbujemy zobaczyć co się da z tym zrobić

        Lubię

      • Chodzi mi o projektowanie www, branding, marketing. Zastanawiam się, czy 30-35 godzin billowanych tygodniowo (zakładająć „normalny” tydzień pracy) to poziom satysfakcjonujący, czy raczej do korekty. 🙂

        Lubię

      • to jest jakieś 75-88% wydaje się, że dużo 🙂 W takim razie trzeba by się przyjrzeć temu jak są robione poszczególne czynności i skracać czasy 🙂 Jeśli masz 2 pracowników to zapewne robi zgodnie z szkołą falenicką a drugi otwocką, część rzeczy da się zautomatyzować a część wystandaryzować i stworzyć biblioteki standardowych elementów :). Ćwiczyłem to kiedyś z projektantami i inżynierami – jest w tym duuuuży potencjał poprawy

        Lubię

  2. Pingback: Wszystko ma swoje priorytety czyli co robić najpierw? | StartupAkademia

  3. Pingback: Scrum w 10 minut czyli jak szybko wykonywać znane zadania? | StartupAkademia

  4. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – pakiet podstawowy i update lutowy. | StartupAkademia

  5. Pingback: Metoda „o nie” czyli jak szybko wymuszać efektywność | StartupAkademia

  6. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia

  7. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  8. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak prowadzić efektywnie spotkania? | StartupAkademia

  10. Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia

  11. Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia

  12. Pingback: Dlaczego wąskie gardła opóźniają Twój startup i jak sobie z nimi poradzić? | StartupAkademia

  13. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  14. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  15. Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia

  16. Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia

  17. Pingback: 11 sposobów optymalizowania czasu przygotowania potraw – Smart Resto

  18. Pingback: 6 sposobów obniżenia kosztów inwestycji w restauracje – Smart Resto

  19. Pingback: Jak swtorzyć startup bez biura? | StartupAkademia

  20. Pingback: O co biega w sales velocity i dlaczego musisz je policzyć w Twoim biznesie? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s