Jak stworzyć dobry system polecania klientów?

Dawaliśmy przykłady dobrego wdrożenia programu referencyjnego (refferal program)  w takich firmach jak Dropbox . Pora na przejście systematycznie przez elementy składowe takiego programu w szczególności, że jest to jedno z ważniejszych źródeł pozyskiwania relatywnie tanich (przy dobrym programie) klientów.

W ramach wprowadzenia proponujemy wpierw przejrzeć 3 częściową prezentację na temat tzw. Word of Mouth (marketingu szeptanego).

W pierwszej części dowiecie się, dlaczego klienci mówią o produkcie i swoich doświadczeniach z nim.

Z drugiej części dowiecie się kogo się słuchają i dlaczego w tym na przykładach (eksperci branżowi, celebryci,najbliższe osoby, zakręceni fani):

W ostatniej części prezentacji będzie o tym, dlaczego ludzie kupują wykorzystującą polecenia

Następnie proponujemy przejść darmowy kurs Customer Refferal Program , który da Wam dogłębną wiedzę w temacie programów poleceń/ systemów referencyjnych. Z kursu dowiecie się:

  1. Czym jest i czym nie jest system polecania klientów?
  2. Co Ci daje system polecania klientów i kiedy powinieneś go uruchomić?
  3. Jaki powinien być cel systemu?
  4. W jakich przypadkach powinieneś nagradzać polecającego a w jakich polecanego lub obu?
  5. Jakie nagrody i kiedy powinieneś wykorzystywać?
  6. Jak sprawdzić czy system poleceń działa dla Twojego biznesu?
  7. Jakich wskaźników powinienem używać czy pomiarze swojego systemu poleceń?
  8. Jak zoptymalizować system poleceń poprzez obniżenie „friction” (wszystkich rzeczy, które nie są user-friendly), zwiększenie zachęt oraz zwiększenie częstotliwości?
  9. Jakie nadużycia systemu występują, kiedy jest sens je tępić?

Tradycyjnie warto jest sięgnąć do wcześniejszych artykułów by uzupełnić swoją wiedzę, w szczególności:

  1. 8 zasad dobrego systemu referyncyjnego
  2. Prezentacji na temat wiralności
  3. 47 przykładów programów referencyjnych
  4. Poradnik jak krok po kroku zbudować system referencyjny
  5. Podsumowanie na temat tego, co ludzie udostępniają
  6. Krótkiego podsumowanie metod obniżania kosztu pozyskania klienta
Advertisements

16 thoughts on “Jak stworzyć dobry system polecania klientów?

  1. Pingback: Dlaczego Facebook jest wzorowym przykładem na to jak startupować? | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak przyciągać traffic do biznesu off-linowego? | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia

  5. Pingback: Właściwe słowa we właściwym miejscu czyli co pisać by klikali? | StartupAkademia

  6. Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia

  7. Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia

  8. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  9. Pingback: Customer Service czyli czym możesz wygrać z całą resztą | StartupAkademia

  10. Pingback: Czy da się zrobić marketplace drobnych usług? | StartupAkademia

  11. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  12. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak pozyskać klientów gdy masz nieznany produkt? | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

  15. Pingback: Jak stworzyć firmę usługową? | StartupAkademia

  16. Pingback: Jak rozwinąć startup w niszy? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s