Dawaliśmy przykłady dobrego wdrożenia programu referencyjnego (refferal program) w takich firmach jak Dropbox . Pora na przejście systematycznie przez elementy składowe takiego programu w szczególności, że jest to jedno z ważniejszych źródeł pozyskiwania relatywnie tanich (przy dobrym programie) klientów.
W ramach wprowadzenia proponujemy wpierw przejrzeć 3 częściową prezentację na temat tzw. Word of Mouth (marketingu szeptanego).
W pierwszej części dowiecie się, dlaczego klienci mówią o produkcie i swoich doświadczeniach z nim.
Z drugiej części dowiecie się kogo się słuchają i dlaczego w tym na przykładach (eksperci branżowi, celebryci,najbliższe osoby, zakręceni fani):
W ostatniej części prezentacji będzie o tym, dlaczego ludzie kupują wykorzystującą polecenia
Następnie proponujemy przejść darmowy kurs Customer Refferal Program , który da Wam dogłębną wiedzę w temacie programów poleceń/ systemów referencyjnych. Z kursu dowiecie się:
- Czym jest i czym nie jest system polecania klientów?
- Co Ci daje system polecania klientów i kiedy powinieneś go uruchomić?
- Jaki powinien być cel systemu?
- W jakich przypadkach powinieneś nagradzać polecającego a w jakich polecanego lub obu?
- Jakie nagrody i kiedy powinieneś wykorzystywać?
- Jak sprawdzić czy system poleceń działa dla Twojego biznesu?
- Jakich wskaźników powinienem używać czy pomiarze swojego systemu poleceń?
- Jak zoptymalizować system poleceń poprzez obniżenie „friction” (wszystkich rzeczy, które nie są user-friendly), zwiększenie zachęt oraz zwiększenie częstotliwości?
- Jakie nadużycia systemu występują, kiedy jest sens je tępić?
Tradycyjnie warto jest sięgnąć do wcześniejszych artykułów by uzupełnić swoją wiedzę, w szczególności:
Pingback: Dlaczego Facebook jest wzorowym przykładem na to jak startupować? | StartupAkademia
Pingback: Jak przyciągać traffic do biznesu off-linowego? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia
Pingback: Właściwe słowa we właściwym miejscu czyli co pisać by klikali? | StartupAkademia
Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia
Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia
Pingback: Customer Service czyli czym możesz wygrać z całą resztą | StartupAkademia
Pingback: Czy da się zrobić marketplace drobnych usług? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: Jak pozyskać klientów gdy masz nieznany produkt? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć firmę usługową? | StartupAkademia
Pingback: Jak rozwinąć startup w niszy? | StartupAkademia