Jak używać mocy tłumu do tworzenia gadżetów?

Fani, publiczność tzw. crowd jest nie tylko używana do finansowania pomysłów na biznes (crowdfunding) ale coraz częściej do selekcji pomysłu, które będą realizowane. Ciekawe rozwiązanie w szczególności dla wynalazców i majsterkowiczów to Quirky (https://www.quirky.com/shop), która jest platformą crowdingową do wyboru ciekawych przedmiotów, które są następnie produkowane i sprzedawane. Wynalazcy dostają ze sprzedanych elementów procent zysków. W ten sposób łączona jest w nim crowdsourcing pomysłu i jego oceny, outsourcing produkcji, marketplace dla ciekawych gadżetów i platforma do zarabiania dla pomysłowych złotych rączek. Poniżej filmik pokazujący ogólne zasady działania Quirky

Przykład zbiorowej otwartej oceny pomysłów:

A tutaj macie przykład jednego z ich wynalazków:

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Bazę przydatnych narzędzi dla każdego startupu
  2. Gdzie są stosowane modele crowdingowe
  3. Ściąga z Kickstartera
Advertisements

One thought on “Jak używać mocy tłumu do tworzenia gadżetów?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s