Bajeczny biznes każdemu się marzy. Okazuje się, że nawet tak bajeczny biznes jak Disney musi ewoluować i tak naprawdę dawno już nie zarabia tylko na filmach. Polecamy poniższy filmik, który pokazuje krótko na bazie canva model, na czym zarabia tak naprawdę Disney i jak zmienia się on by sprostać konieczności konkurowania z innymi olbrzymami w różnych miejscach swojego łańcucha wartości. Jak się zaraz przekonacie możecie być dużym i zarazem mocno innowacyjnym biznesem w szczególności w obszarze modelu biznesu i tego, na czym zarabiacie
Disney to nie tylko filmy dla dzieci, komiksy, telewizja, wycieczki statkiem, parki rozrywki, zabawki, ubrania, ale również np. szkoły językowe w Chinach, kosmetyki, książki, elektronika. Mając już bazę w postaci solidnego contentu szuka nowych sposobów zarabiania na nim. Dlatego też stworzył własny fundusz Venture Capital i akcelerator (Disney Accelerator). Rzuć okiem na poniższą prezentację, z której dowiesz się, w jaki nowy sposób chcą zarabiać lub co nowego chcą oferować swoim klientom.
Wnioski do wyciągnięcia dla Twojego startupu: zastanów się, na czym chcesz zarabiać i czy nie ma więcej niż jednego źródła przychodów. Dodatkowe przychody mogą się okazać tak samo wysokie albo większe niż podstawowe. Określ sobie też bardzo, co jest kluczowym aktywem w Twoim biznesie. Z czasem to ono będzie Ci pozwalało konkurować z całą resztą z podobnym modelem biznesu, co Ty.
Z dalszych lektur polecamy:
- Strategię akwizycji Disneya, która wzmocniła ich zyski w ciągu ostatnich 10 lat
- Case Netflixa
- Case Buzzfee
- Jak zwiększyć zyski z klienta
- Jak zrobić radykalną innowację
- Lean Canvas
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Pracowity Kwiecień w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia