Amazon jest duży, Ebay jest duży ale Alibaba jest ogromna. Dziś trochę o nich by pokazać Wam, że nawet na rynku, na którym już jest gigant (a nawet 2) można próbować znaleźć swoje miejsce. Alibaba obecnie to bardzo skomplikowany e-commercowy biznes, ale większość przychodów i zysków nadal generuje alibaba.com – platforma B2B pośrednicząca w handlu między firmami zagranicznymi i chińskimi. Punkt wyjścia ma zupełnie inny niż firmy z USA (tamte zaczynały od rynku od B2C by zdobyć skalę), ale podobnie jak one stara się wejść w każdą drobną niszę związaną z handlem elektronicznym. Jak widać zintegrowany biznes, który wchodzi między konsumenta a producenta na każdym możliwym etapie i w każdej formule to zapewne docelowy model biznesu.
Alibaba posiada m in. portal 1688.com, pośredniczący w handlu między firmami w Chinach i AliExpre, ss.com – portal transakcyjny, który umożliwia zakupy po cenach hurtowych produktów z Chin; Taobao.com zbliżony do Ebaya i Allegro, swój system płatności Alipay, usługi cloudowe i ostatnio wchodzi również w produkcję filmów (Alibaba Pictures) i wiele wiele innych.
Polecamy zacząć od świetnej prezentacji pokazującej model biznesu Alibaba na bazie canva model
Następnie trochę o historii powstawania Alibaby
Kolejny ważne element to wywiad z Jackiem Ma (założycielem Alibaby, z którego dowiecie się z czym ma być i co ma osiągnąć Aliababa:
Dla wytrwałych Alibaba rozłożona na czynniki pierwsze:
Z dalszych lektur rzuć okiem na:
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia