Przedstawialiśmy już przykład firmy, która produkuje content Buzzfeeed . Pora na inną firmę, które niejako doszła do tego typu biznesu z biegiem czasu i poprzez dużą zmianę modelu biznesowego. Jeśli lubicie House of Cards to być może kojarzycie – Netflix dostawcę usług streamingowych, która powoli staje się prawdziwą telewizją internetową produkującą własny content. Dodajmy, że Netflix zaczął dość skromnie od wynajmu płyt DVD wysyłanych pocztą.
Polecamy zacząć od krótkiego wprowadzenia do zmian na rynku telewizji, która pokazuje Wam, jaką pozycję Netflix ma obecnie:
Zajrzyjcie później do prezentacji analizującej strategię Netflixa. Pokazuje ona m in. model canva tego biznesu:
Następnie rzućcie okiem na prezentację, która trochę poopowiada o modelu biznesu, ale przede wszystkim pokaże na przykładzie jednego z ich seriali jak należy przechodzić od analizy klientów do produktu i do strategii wsparcia go. Z prezentacji dowiecie się:
- Jaki zmienił się rynek telewizji w ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat?
- Jak zmienił swój model Netflix i jak reaguje na to konkurencja?
- Jaką strategię ma Netflix?
- Jak na bazie analizy segmentu stworzyli nowy serial Narcos?
- Jak wyglądała kampania promująca Narcos?
Na koniec polecamy 2 filmiki, w których Ken Auletta opowiada jak blisko porażki był Netflix i dlaczego udało im się wyjść z tego obronną ręką? W pierwszym filmiku Ken opowiada jak Netflix będąc na skraju bankructwa próbował się dogadać z Blockbusterem (największą siecią wypożyczalni filmów wideo w USA) oraz o tym jak Netflix stworzył swój model biznesu poprzez całkowitą zmianę modelu dostarczania contentu:
W drugim filmiku Ken opowiada o pierwszej dużej produkcji Netflixu czyli House of Cards.
Na deser wywiad z CEO Netflixu
Z dalszych lektur polecamy:
Pingback: Alibaba i 40 rozbójników… | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na bajecznym biznesie? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Alibaba i 40 rozbójników | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na muzyce? | StartupAkademia
Pingback: 10 rodzajów pivotów i kiedy pivotować | StartupAkademia
Pingback: Jak z 10 klientów przejść na 100? | StartupAkademia