Możesz przez jakiś czas to odkładać, ale kiedyś trzeba będzie się spotkać z klientem twarzą w twarz. Dobrym pomysłem jest mieć za pazuchą parę materiałów, którymi go oczarujesz. Dziś pogadamy o tym jak powinna wyglądać prezentacja dla klienta przy biznesach B2B.
Przejdźmy przez poszczególne elementy, które się powinny znaleźć w tej prezentacji.
- Opis problemu. Tutaj musisz wyłożyć w paru żołnierskich słowach jaki uważasz, że klient ma problem. Jeśli trafiłeś w sedno klient będzie kiwać głową przy każdym Twoim słowie. Jeśli nie trafiłeś to spotkanie nie potrwa długo, ale przynajmniej się dowiesz co jest nie tak w Twoim rozumieniu problemu i będziesz mógł to poprawić na kolejne spotkanie 😉
- Wasze Rozwiązanie. Tutaj prezentujesz, w jaki sposób chcesz pomóc klientowi, jak działa Twoje rozwiązanie. Jeśli klient nadal kiwa głową to rośnie szansa na pierwszą sprzedaż. W tej sekcji powinnien się znaleźć schemat funkcjonowania Waszego produktu, oraz opis tego jak ma korzystać z produktu klient i jak się on wpisuje w codzienne działanie klienta. Jeśli dobrze przeprowadzisz rozmowę możesz się dowiedzieć, co ma największą wartość dla niego a które aspekty należy jeszcze dopracować
- Korzyści. W tej części prezentacji musisz wskazać korzyści jakie wg Ciebie da Wasze rozwiązanie klientowi. Musi się upewnić, że rozwiązujesz problem klienta, więc bacznie obserwuj jego reakcje. Niestety zdarza się, że pomimo dobrego zrozumienia problemu, Wasze rozwiązanie jest niedopasowane do klienta. Dlatego trzeba tutaj zweryfikować czy korzyści są wystarczająco korzystne ;). Uwaga! Rozwiązanie nie musi a czasami wręcz nie może pasować do wszystkich – byłoby to za drogie lub nieczytelne dla klientów
- Wasza strategia. W tej części trzeba zarysować swoje plany. Co pojawi się tutaj mocno zależy od relacji Twoje z klientem: czy napędzasz mu sprzedaż (wtedy powinno być o strategii marketingowej), czy zapewniasz, że nie padną mu serwery (wtedy o tym jak dbasz o bezpieczeństwo) czy może dostarczasz produkt fizyczny (wtedy o tym jak zapewnisz jakość produktu, szybki czas reakcji itp.)
- Obecni klienci. Nie wielu chce być królikiem doświadczalny, dlatego warto pokazać klientom, że jesteś rozrywany tudzież pracujesz z wielkimi tego świata. Logo znanej marki wśród Waszych klientów potrafi zdziałać cuda. Liczba klientów jest też ciekawym dowodem społecznym potwierdzającym, że warto z Wami pracować
- Pricing. Kiedyś w końcu trzeba powiedzieć ile, co kosztuje. Najgorszym wariantem jest powiedzieć klientowi, że „to zależy…” – jest szansa, że tym krótkim stwierdzeniem podważysz całą wiarygodność, którą budowałeś przez całe spotkanie. Mów poprzez cyfry – biało na czarnym napisz co ile kosztuje i co wchodzi, tudzież nie wchodzi w produkt / cenę. Zawsze rekomendujemy by podawać parę opcji – prosta, średnia i full wypas. Mózg ludzki ma już to do siebie, że ocena czy coś jest drogie czy tanie zależy od punktu odniesienie. 50 zł miesięcznie może brzmieć drogo ale jeśli macie 50 zł za średnią opcje i 100 zł za full wypas nagle to 50 zł nie wygląda w cale tak drogo.
- O Was. Ta część może być, ale nie musi się zawsze pojawiać. Jeśli masz się czym pochwalić to pochwal się; jeśli nie to lepiej skup się na produkcie 🙂
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi, w tym przykładową prezentację dla inwestora.
Pingback: Przykład prezentacji dla klienta B2B | StartupAkademia
Pingback: Jak obniżać koszt pozyskania klienta? | StartupAkademia
Pingback: Jak sprzedawać efektywnie klientom przy użyciu CRM? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – pakiet podstawowy i update lutowy. | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia
Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak być mistrzem pitchowania? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia