Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii

Witam,

Jak co miesiąc dokładamy do naszego pakietu nowe rzeczy. Tym razem skupiliśmy się na 2 aspektach, nad którymi, z tego co widzimy w pracy ze startupami, warto popracować i stanowią one duże wyzwanie dla większości startupów.

Pierwszy problem to zbyt krótka lista pomysłów na pozyskanie klientów. Z tego, co obserwujemy, startupy są mocno skupione na formach płatnych pozyskiwania klientów (Google Adwords, czasami niektórzy wspominają reklamy na facebooku) a zdecydowanie za mało uwagi poświęca się tańszym, mniej standardowym metodom. Startupy, które się udały pokazują, że by zwiększyć swoje szanse, warto pogłówkować nad czymś nieszablonowym i…. tanim 🙂 . Płatne formy stanowią zazwyczaj uzupełnienie. Polecamy na początek intymne 30 minutowe spotkanie –  Wy założyciele  i kartka papieru. Jako przyzwoitka może Wam towarzyszyć długopis, tudzież ołówek. My mamy zboczenie nauczycielskie, więc znęcamy się nad tablicą, ale w gruncie rzeczy bez względu na wybraną metodę, chodzi o to by być kreatywnym w sposobach pozyskiwania klientów. Kreatywność siedzi w Waszej głowie, bo tam jest wizja rozwiązania i miejmy nadzieję dobre zrozumienie klienta i jego problemu, więc pomóżcie jej się wydostać na biały świat :). Z 80-90% Waszych pomysłów niewiele da, ale pozostałe 10-20% jest w stanie Wam dać dużego kopa w górę. Starupom, z którym pracujemy powtarzamy, że 30-50 własnych pomysłów na pozyskiwanie to dobry początek świetnej zabawy.

Po tym ćwiczeniu z kartą, polecamy sięgnąć do bazy growth hacków i trików, które użyli, z całkiem dużym sukcesem, inni. Dla danego startupu wymieniamy najważniejsze użyte techniki. By było łatwiej Wam się orientować w tej bazie (jest 119 przykładów, więc lekko nie jest) dodaliśmy parę możliwości filtrowania. W kolumnie „C”-wskazujemy, na co działa dana technika – czy pozwoli Wam zwiększyć przychody (Revenue), czy też pozyskać nowego klienta (Acquisition), a może go aktywizować (Activation), utrzymać (Retention) czy też zachęcić do tego by Was polecał (Refferal)?  Jak widać używamy pirate metrics czyli metodologii AARRR bo nazewnictwo jest w niej na tyle uniwersalne, że dużo nie trzeba tłumaczyć samej metodologii :). Kolejna kolumna „D” to motyw wykorzystywany, czyli jaki mechanizm jest użyty w danej technice. Wprowadziliśmy to by łatwiej było Wam zrozumieć i odnaleźć właściwą technikę – są one wystandaryzowane, więc łatwo zobaczyć jak dany motyw stosowały różne firmy. Potem jest opis użytej techniki i w kolumnie „F” typ rynku, na którym działa dana firma. Jeśli dla danego startupu jest dłuższy artykuł to w kolumnie „B” w nazwie startupu będzie zaszyty link do właściwego artykułu. Kliknij w niego by dowiedzieć się więcej o danym startupie.

 

Drugi problem to niestety brak wystarczającej znajomości rynku, na który chcecie wejść w szczególności klienta i konkurencji. Dlatego też, przygotowaliśmy przepasną prezentację na temat badania ryku i konkurencji, w której znajdziecie opis 3 grup metod: konsultingowych, on-linowych i off-linowych. Jedno jest przeczytać a zupełne, co innego zobaczyć jak to można użyć, więc stworzyliśmy również darmowe szkolenie on-linowe, w którym każda metoda jest pokazana, omówiona i tam gdzie możliwe zastosowana w praktyce. Sięgajcie do jednego i drugie bo są tam pokazane, w większości darmowe, sposoby na to jak dowiedzieć się co robi klient, gdzie go możecie dorwać i czym Twoja konkurencja przyciąga klientów.
Aby pobrać resztę pakietu narzędzi kliknij tutaj. W pobranych plikach i linkach znajdziesz:

  1. 70% rabat na nasz kurs on-linowy, w którym pokazujemy na przykładzie, o co biega z MVP i o co biega w 4 modelach biznesowych: e-commerce, SaaS, Media Site, 2-sided market. Jeden z 26 wykładów znajdziecie tutaj a prezentację z MVP omawianą w szkoleniu możecie również obejrzeć tutaj.
  2. Model biznesowy do analizy opłacalności sieci restauracji. Więcej o zarządzaniu tego typu biznesem znajdziesz tutaj. Polecamy również case Salad Story
  3. Trzy przykłady storechecków (badania konkurencji w realu): sklep elektroniczny, skład drzewny, sklep modowy.
  4. Zestawienie przykładów growth hacków, trików i taktyk użytych przez innych. Kliknij na link a będziesz miał dostęp do pliku on-linowego z ponad 119 propozycjami
  5. Przykład prezentacji dla inwestora. Więcej o tym tutaj, tutaj i tutaj.
  6. Przykład prezentacji dla klienta. Więcej o tym tutaj i tutaj
  7. Dwa przykłady analizy bottom-up (szacowanie wielkości i parametrów rynku). Więcej na ten temat tutaj. W pliku pokazaliśmy jak łatwo możesz sobie oszacować wielkość rynku. Rzuć też okiem na to skąd brać pomysł na startup
  8. Przykład prostego CRM, który sam możesz robić w oparciu o plik zawieszony na Google Drive. Więcej na ten temat CRMów znajdziesz tutaj, natomiast jeśli chcesz zobaczyć bardziej zaawansowane rozwiązania rzuć okiem na Insightly.
  9. Przykłady wyliczonych KPIów. Więcej na ten temat tutaj, tutaj i tutaj:
  10. Mapa kompetencji – podpowiada Ci jak Twój zespół jest przygotowany vesrsus to, co potrzebujesz. Więcej na ten temat tutaj
  11. Poradnik jak zwiększyć traffic w 30 dni Neila Patela. Do poczytania na stronie tutaj.
  12. Model biznesowy e-commerce. Rzuć okiem na case Amazona, wywiad z Jeffem Bezosem, przykład sprzedaży on-line bez konieczności posiadania sklepu on-line oraz jak pozyskiwać traffic przy biznesie on-line
  13. Growth hacking tactics Neila Patela, czyli ściąga z tego, co to jest growth hacking, kto może być growth hackerem i jakie techniki możecie wykorzystywać. Jest to bardzo długie – ponad 100 stron i waży 200 MB. Możesz go również czytać na stronie bez konieczności pobierania
  14. Valdation cheet sheet od AppSumo czyli ściąga z tego jak szybko sprawdzić czy pomysł ma sens. Rzuć też okiem na to jak się robi MVP i na customer development
  15. Przykład analizy OLE (Overall Labour Efficiency). Więcej na ten temat znajdziesz tutaj:
  16. Rozpiska działań na push i pull dla biznesu B2B. Więcej na ten temat tutaj: i tutaj:
  17. Ultimate-SaaS-Metrics-Cheat-Sheet czyli ściąga z tego jak liczyć podstawowe KPI jeśli masz firmę typu SaaS. Niedługo o tym będzie więcej ale koniecznie prześledź casy innych SaaSów: Dropboxa, Canvy, pl , prezentację Innovation Nest o Saasach oraz zobacz jak wydawać kasę w SaaSie
  18. Model biznesowy w Excelu SaaSa opartego o abonamenty i reklamę

Pamiętajcie również o bazie casów, narzędzi, inwestorów, książek, konceptach franchisingowych, growth hacków, trików i taktyk, które cały czas dla Was rozbudowujemy.

Miłej lektury i jeśli będą pytania piszcie na fb lub na maila

Pozdrawiam

Asen

One thought on “Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s