Do ilu potencjalnych inwestorów musisz się przejść by dostać kasę?

Next view startup examples

Oczyma wyobraźni, tuż po wpadnięciu na genialny pomysł, (na który nikt na świecie jeszcze nie wpadł), niektórzy optymiści widzą stado bijących się o nich inwestorów, którzy wydzierają sobie z rąk ich udziały. Niestety bardzo rzadko (czytaj nigdy) się tak nie dzieje. Powstaje jednak pytanie ile wysiłku trzeba włożyć w szukanie inwestora? Do ilu drzwi musisz zastukać i tłumaczyć jak cudowny jest Twój biznes? Mamy drobną wskazówkę od VC http://nextviewventures.com/, którzy rzucili okiem na swój portfel. Jak widać jeśli będziesz farciarzem i kasę dostaniesz to i tak będziesz musiał się spotkać z od kilku do kilkudziesięciu VC. Z wieloma funduszami będziesz miał więcej niż jedno spotkanie. Co ciekawe, branża /model biznesu może wydatnie wydłużać tudzież skracać Twoje męki 😉

Dlatego, nim zabierzesz się za ściganie inwestorów zadaj sobie pytanie czy stać Cię (w szczególności, jeśli chodzi o czas) na pozyskiwanie inwestorów :)? Może warto jednak skupić się na biznesie ;)?

Po tym krótkim wstępie rzuć okiem na:

  1. Potencjalne źródła finansowania Twojego biznesu
  2. Na co wydawać kasę w SaaSie
  3. Podejście różnych typów inwestorów
  4. Czego można się nauczyć w ciągu 10 lat inwestowania w startupy
  5. 7 mitów startupowania
  6. Typowe błędy VC i akceleleratorów
  7. Doświadczenia Reida Hofffman (Twórcy Linkedina) w finansowaniu startupów

2 thoughts on “Do ilu potencjalnych inwestorów musisz się przejść by dostać kasę?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak zmieniało się finansowanie startupów w ciągu 10 lat? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.