Na co wydawać kasę w SaaSie?

Dużo pisaliśmy o tym skąd możecie dostać pieniądze natomiast niewiele było o tym co zrobić jak kasę dostaniecie (czy to od VC czy też od kumpli / rodziców). Proponujemy świetną prezentację o SaaSach, w której dobrze jest pokazane jak kasa jest palona, na co i co zrobić by to palenie ograniczyć. Jest ona podzielona na 6 części:

  1. Modelowanie sprzedaży przy założeniu 1 sprzedawcy. W tej części dowiecie się jak przekłada się działanie sprzedawcy na Wasze przychody i zyski (w szczególności mając na uwadze odejścia klientów), ile czasu zajmuje by osiągnąć break even
  2. Lejek sprzedażowy. Tutaj dowiecie się jak wygląda lejek sprzedażowy w przypadku SaaSu i jaki ma on wpływ na koszt pozyskanego klienta (CAC – Cost of Acquiring Customer). Zobaczycie, jakie są też oczekiwania względem kosztu pozyskania klienta i czasu potrzebnego na odzyskanie pieniędzy wydanych na pozyskanie klienta. Będzie też mowa o tym, co oznacza zrównoważony model SaaS.
  3. Wzrost. W 3 części będzie o tym, kiedy rosnąć i jaki jest efekt dodania drugiego sprzedawcy jaki ma wpływ zbyt szybki wzrost na moment osiągnięcia zysku i całkowitą kwotę inwestycji potrzebną. Dowiecie się również, jaki ma wpływ wzrost na comiesięczne powtarzalne przychody (MRR – Monthly Recurring Revenues), jaki jest trade-off przy wzroście i co blokuje zazwyczaj wzrost oraz jakie są główne KPI, na które warto patrzeć
  4. Płatność roczna. Często w planach taryfowych jest opcja zapłacenia za rok z góry za usługę, w zamian za zniżkę. W tej części jest pokazane, w jakim stopniu zmienia to całe spojrzenie na biznes i czy warto to robić. Pamiętajcie też, że nie każdy SaaS to abonament (patrz np. case Canvy)
  5. Odejścia klientów (Churn). Ta część prezentacji pozwoli Wam zrozumieć jaki jest wpływ churn rate (churn rate – odsetka osób odchodzących; liczony jest miesięcznie – 2% oznacza, że danego miesiąca 2% klientów odeszło) na wartość klienta w czasie (LTV – Life Time Value) i jak zniwelować fakt istnienia churn rate
  6. Inne korzyści. W ostatniej części znajdziecie porównanie różnych Saasów pod kątem różnego modelu sprzedaży i wskazówkę na temat tego jak przekłada się dany model sprzedaży na koszt pozyskania klienta (CAC). Będzie też mowa o innych korzyściach.

Napisz do nas na fb to podeślemy Ci prosty model SaaSu w Excelu.

Z innych lektur polecamy:

  1. Ściąga z Saasów z podpowiedziami
  2. Opis jak był robiony jeden z najbardziej znanych polskich SaaSów – brand24.pl
  3. Case innego udanego Saasa czyli Canvy o zupełnie innym modelu zarabiania
  4. Część o modelach SaaS z Lean Analytics – od slajdu 64
  5. Prezentację Innovation Nest o Saasach, z której się dowiedzą m in. dlaczego inwestują w SaaSy
  6. Case Dropboxa

18 thoughts on “Na co wydawać kasę w SaaSie?

  1. Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia

  3. Pingback: Czy i jak pozyskiwać kasę – krótki wykład | StartupAkademia

  4. Pingback: Do ilu potencjalnych inwestorów musisz się przejść by dostać kasę? | StartupAkademia

  5. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  6. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia

  7. Pingback: Finansowanie startupu na różnych etapach w liczbach….. | StartupAkademia

  8. Pingback: Jakie błędy popełniają startupy w modelu SaaS? | StartupAkademia

  9. Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia

  10. Pingback: Jaka jest Twoja SaaSowa cena w dolarach czy PLNach? | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak sprzedawać SaaS w praktyce? | StartupAkademia

  12. Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia

  13. Pingback: 43 sposoby na growth hacking w SaaSie | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak zarobić na notowaniu – krótka historia Evernote | StartupAkademia

  15. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o modeluSaaS | StartupAkademia

  16. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  17. Pingback: Jak skalować na rynki zagraniczne gdy nie jesteś Uberem? | StartupAkademia

  18. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s