Dużo pisaliśmy o tym skąd możecie dostać pieniądze natomiast niewiele było o tym co zrobić jak kasę dostaniecie (czy to od VC czy też od kumpli / rodziców). Proponujemy świetną prezentację o SaaSach, w której dobrze jest pokazane jak kasa jest palona, na co i co zrobić by to palenie ograniczyć. Jest ona podzielona na 6 części:
- Modelowanie sprzedaży przy założeniu 1 sprzedawcy. W tej części dowiecie się jak przekłada się działanie sprzedawcy na Wasze przychody i zyski (w szczególności mając na uwadze odejścia klientów), ile czasu zajmuje by osiągnąć break even
- Lejek sprzedażowy. Tutaj dowiecie się jak wygląda lejek sprzedażowy w przypadku SaaSu i jaki ma on wpływ na koszt pozyskanego klienta (CAC – Cost of Acquiring Customer). Zobaczycie, jakie są też oczekiwania względem kosztu pozyskania klienta i czasu potrzebnego na odzyskanie pieniędzy wydanych na pozyskanie klienta. Będzie też mowa o tym, co oznacza zrównoważony model SaaS.
- Wzrost. W 3 części będzie o tym, kiedy rosnąć i jaki jest efekt dodania drugiego sprzedawcy jaki ma wpływ zbyt szybki wzrost na moment osiągnięcia zysku i całkowitą kwotę inwestycji potrzebną. Dowiecie się również, jaki ma wpływ wzrost na comiesięczne powtarzalne przychody (MRR – Monthly Recurring Revenues), jaki jest trade-off przy wzroście i co blokuje zazwyczaj wzrost oraz jakie są główne KPI, na które warto patrzeć
- Płatność roczna. Często w planach taryfowych jest opcja zapłacenia za rok z góry za usługę, w zamian za zniżkę. W tej części jest pokazane, w jakim stopniu zmienia to całe spojrzenie na biznes i czy warto to robić. Pamiętajcie też, że nie każdy SaaS to abonament (patrz np. case Canvy)
- Odejścia klientów (Churn). Ta część prezentacji pozwoli Wam zrozumieć jaki jest wpływ churn rate (churn rate – odsetka osób odchodzących; liczony jest miesięcznie – 2% oznacza, że danego miesiąca 2% klientów odeszło) na wartość klienta w czasie (LTV – Life Time Value) i jak zniwelować fakt istnienia churn rate
- Inne korzyści. W ostatniej części znajdziecie porównanie różnych Saasów pod kątem różnego modelu sprzedaży i wskazówkę na temat tego jak przekłada się dany model sprzedaży na koszt pozyskania klienta (CAC). Będzie też mowa o innych korzyściach.
Napisz do nas na fb to podeślemy Ci prosty model SaaSu w Excelu.
Z innych lektur polecamy:
- Ściąga z Saasów z podpowiedziami
- Opis jak był robiony jeden z najbardziej znanych polskich SaaSów – brand24.pl
- Case innego udanego Saasa czyli Canvy o zupełnie innym modelu zarabiania
- Część o modelach SaaS z Lean Analytics – od slajdu 64
- Prezentację Innovation Nest o Saasach, z której się dowiedzą m in. dlaczego inwestują w SaaSy
- Case Dropboxa
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia
Pingback: Czy i jak pozyskiwać kasę – krótki wykład | StartupAkademia
Pingback: Do ilu potencjalnych inwestorów musisz się przejść by dostać kasę? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia
Pingback: Finansowanie startupu na różnych etapach w liczbach….. | StartupAkademia
Pingback: Jakie błędy popełniają startupy w modelu SaaS? | StartupAkademia
Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Jaka jest Twoja SaaSowa cena w dolarach czy PLNach? | StartupAkademia
Pingback: Jak sprzedawać SaaS w praktyce? | StartupAkademia
Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: 43 sposoby na growth hacking w SaaSie | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na notowaniu – krótka historia Evernote | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o modeluSaaS | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia
Pingback: Jak skalować na rynki zagraniczne gdy nie jesteś Uberem? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia