
From http://fundersandfounders.com/; Anna Vital
Obrazek to 1000 słów, ale nie samymi infografikami człowiek życia, więc aby było paradoksalnie ironicznie polecamy infografikę Anny Vital z całkiem fajnym przeglądem tego, co można stosować do wizualizacji Waszych myśli. Tytułem wytłumaczenie zastosowanie niektórych mniej oczywistych wykresików:
- Mind Map jest świetne do pokazania skąd się wziął problem lub jak wygląda proces myślowy klienta tudzież używanie Waszego produktu
- Gant Chart – zarys projektu ze wskazaniem milestonów i tego ile trwają poszczególne fazy
- Funnel Chart do pokazania tzw. lejka sprzedażowego. Świetne do zobrazowania, na którym etapie tracicie potencjalnego klienta
- Radar chart. Super do porównania Waszego produktu vs konkurencja wg 5 cech. Bycie na zewnętrznym pentagramie oznacza produkt idealny
- Bubble Tree Map jest super do pokazania 3 wymiarów np wielkości segmentów wg płci (oś X), wieku (oś Y) i rozmiaru segmentu (promień koła)
- Speedometer chart. Może być ciekawy do pokazania KPIów lub stanu zaawansowania projektu
- Network diagram. Świetny do pokazania powiązań między kupującymi, sprzedającymi, pośrednikami i innymi podmiotami opiniotwórczymi na rynku B2B
Wiecie wszystko, więc pozostaje życzyć udanego stosowania.Tyle w skrócie. Jeśli szukacie konkretnego narzędzia do stworzenia wykresików to oprócz wykresów w Power Poncie, Excelu i na Google Drive parę z znajdziecie również w bazie narzędzi w zakładce „Grafika i animacje”:
Są też tam linki do tego jak używa się konkretne programy, ile kosztują i jak je oceniamy
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia