Jakich narzędzi używać do ankiet on-line?

Było dość dużo o tym jak robić badania rynku Jeden ze sposobów to oczywiście ankiety on-lin i dziś na szybkości, ale trochę głębiej przejdziemy przez wybrane narzędzia. Przejdziemy tylko przez 7 wybranych – całość znajdziecie w naszej bazie narzędzi w zakładce Market Research

Dla przypomnienia zanim rozpoczniecie pracę nad Waszym produktem warto w wielu przypadkach przeprowadzić ankiety on-linowe w celu zbadania rynku i potencjalnych klientów. Można to zrobić zprzy użyciu różnych narzędzi, o których więcej poniżej:

  1. Google Form. Najprostsza forma to oczywiście Google Form, przy użyciu tego prostego narzędzia za zero złotych zrobicie prostą ankietę. W parę naście minut możecie stworzyć  średnio skomplikowaną ankietę (pytania jednego, wielu wyborów, otwarte itp. wraz z informacjami).  Google Form pokazuje wyniki zarówno w postaci Google Sheeta jak i w graficzny formie. Poniżej filmik pokazujący jak zrobić prostą ankietę
  1. TypeForm. Chcesz zrobić ładne ankiety? Jeśli tak to rzuć okiem na TypeForm. Twórcy programu zwrócili szczególną uwagę, aby ankiety były atrakcyjne wizualnie i różnorodne. Oprócz tego można podzielić się ze współpracownikami odpowiedziami ankietowanych, ale przyznając im różne poziomy dostępu do danych. Udostępniona jest opcja powiadamiania pocztą elektroniczną, gdy respondent uzupełnia ankietę. Dane można wysłać do ponad 300 serwisów internetowych. Mają dostępną opcję za free. Poniżej w 2 minuty co potrafi program:
  1. Survey Monkey. Zawansowane narzędzie do robieni ankiet, ale też ich analizowania (można robić też testy A/B oraz losować pytania). Podobnie jak reszta zaawansowanych rozwiązań dają możliwość przerzucenia danych do różnych programów (w tym SPSS). Dodatkowo można kupić sobie dostęp do respondentów. Mają opcję free. Poniżej filmik pokazujący jak to działa:
  1. Question Pro. Dostępna jest względnie tania podstawowa wersja programu (bardzo ograniczona). Narzędzie to jest przeznaczone m.in. do bardzo rozbudowanych i profesjonalnych ankiet (można tworzyć warunki dodatkowe w stylu, jeśli respondent odpowiedział tak to zadaj mu określone pytanie, wysyłać maile do osób, które nie odpowiedziały na pytania, wielojęzykowość ankiety, itp.) Interfejs jest w miarę intuicyjny, ale program raczej służy do tworzenia bardziej wymagających ankiet. Ma również bardziej rozbudowany moduł do analizy i prezentacji danych (w tym np. segmentacja odpowiedzi i respondentów). Istnieje możliwość, aby od początku, czyli od etapu tworzenia ankiety brał udział zespół QuestioPro (łącznie z przetłumaczeniem ankiet). Poniżej filmik pokazujący jak to wygląda:
  1. Ask Your Target Market’s.Ten program ma jedną bardzo dużą zaletę. Daje dostęp do ankietowanych według Waszych kryteriów (są to raczej Amerykanie, ale macie duża kontrolę nad tym, kto odpowiada na Wasze pytania no i jest zarejestrowanych 20 mln użytkowników). Programu można również używać za darmo, gdy stworzycie własną bazę ankietowanych. Podobno większość badań w oparciu o ich bazę ankietowanych kończy się już po 72 godzinach. Każdy respondent ma zdefiniowanych przynajmniej 8 cech takich jak wiek, płeć, ale też np. zatrudnienie i ilość posiadanych dzieci.
  1. SurveyGizmo. Narzędzie pozwoli Wam zrobić ankietę z gotowych templatów i dużej liczby opcji typów pytań. Macie też rozwinięte moduły do raportowania i prezentowania danych. Zintegrowany jest też rozwiązanie do wysyłana mailami zaproszeń do udziału w ankiecie.. Poniżej krótko jak wygląda SurveyGizmo w praktyce
  1. Snap Surveys. Ta opcja jest mocno zaawansowana i raczej dla startupów z większym budżetem. Platforma oferuje oprócz ankiet online, także te w wersji papierowej i wykonywane za pomocą telefonów, z zachowaniem pełnej integralności i połączenia wyników niezależnie od formy przeprowadzania ankiet. Narzędzie oferuje „inteligentne” raporty, narzędzia do analizy itp. Program jest całkowicie nieograniczony językowo. Dostępnych jest 7 milionów respondentów z 50 krajów. Poniżej filmik o nich:

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Szkolenie o tym jak sprawdzać rynek i konkurencję (zacznij obserwować bloga przez maila by dostać dostęp za darmo)
  2. Bazę narzędzi startupowca
  3. Lean analytics w skrócie
  4. Prezentacja o badaniach rynkowych
Advertisements

10 thoughts on “Jakich narzędzi używać do ankiet on-line?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak szybko i tanio badać rynek i konkurencję? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak oszacować rynek? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak pozyskać klientów do swojego biznesu – Smart Resto

  7. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak stworzyć firmę usługową? | StartupAkademia

  9. Warto wspomnieć też o naszej platformie https://www.webankieta.pl – to polskie narzędzie do prowadzenia badań online. Stale je rozwijamy, mamy dużo klientów biznesowych z obszaru customer experience, market research i employee insights, którzy są z nami jeszcze z czasów Ankietka.pl 🙂

    Mamy również globalny brand https://www.startquestion.com, ciągle rośniemy, głównie dzięki poleceniom naszych klientów.

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s