Jak zmienia się SEO i co to oznacza dla waszego startupu?

Każdy marzy o tym by łatwo było go znaleźć w Internecie, bo znacząco wpływa to na obniżenie kosztów pozyskania klientów. Stąd też bardzo długo optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek (SEO) była bardzo istotna i znaczące fundusze szły na różnego rodzaju mniej lub bardziej rozsądne działania w tym obszarze. Po pojawieniu się social media i zwiększeniu roli content marketingu wszyscy rzucili się na tworzenie fanpage, blogów, webinarów, w szczególności, że Google, co chwilę zmienia algorytm, decydujący o tym gdzie powinna się pojawiać Wasza strona. Niestety bycie łatwo wyszkukiwalnym jest nadal super istotne, tym bardziej, że osoba wyszukująca danej informacje ma, w przeciwieństwie do swojego kolegi oglądające tysiące zdjęć kotów na facebooku, jedną istotną przewagę – szuka więc zapewne chce kupić :). Innymi słowy SEO jest nadal ultra ważne, ale teraz musi iść w parze z content marketingiem, a wszelkiego rodzaju social media są świetnymi wzmacniaczami.

Był przydługi wstęp, więc pora na trochę konkretów. Polecamy zacząć od prezentacji Randa Fishkina (z MOZ), z której dowiecie się:

  1. Dlaczego SEO strategiczne ma sens a SEO taktyczne jest stratą czasu
  2. Dlaczego stworzenie mocnego brandu ma mniejszą wartość niż same SEO
  3. Jak dobierać słowa kluczowe do SEO
  4. Jakie są linki dobre dla Twoje strony
  5. Dlaczego do SEO potrzebujecie budować zaangażowanie użytkowników

 

Kolejna prezentacja będzie o tym, co zmienia w SEO wprowadzenie tzw. machine learning (ML) czyli samouczących się algorytmów. Elementy tego już są wprowadzane do sposobu wyszukiwania i jest szansa, że będą one miały coraz większą wagę

 

SEO jest mocno wzmacniane przez dobry content marketing i dobrą dystrybucję przez social media. Polecamy również przejrzeć bardzo przydatny, ciekawy film, który pokazuje jak to wszystko zgrać:

 

5 thoughts on “Jak zmienia się SEO i co to oznacza dla waszego startupu?

  1. Pingback: Gdzie warto reklamować swój startup? | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak przejść z konsultingu do SaaSu? | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak zarobić na integracji? | StartupAkademia

  5. Pingback: 5 najlepszych postów Sierpnia | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s