Dziś będzie o super ważnym i często niedocenianym elemencie całego biznesu czyli jak pobierać pieniądze od klientów. Wiele biznesów powstały właśnie w wyniku zmiany modelu płatności jaki był tradycyjnie stosowany w danej branży.
Aby było bardziej zrozumiale posłużymy się przykładem krowy a raczej krowiego mleka. Zaczynamy zabawę z krową :):
- Jednorazowa płatność. Płacisz z góry za całe mleko jakie wypijesz tudzież po prostu kupujesz krowę i sam ją doisz aż wyzionie ducha ze swoich 2 żołądków.
- Płatność w ratach. Możesz pić ile wlezie mleka póki krówka żyje i płacisz za ten przywilej w ratach. Po spłaceniu ostatniej raty korzystasz z mleka za darmo.
- Płacisz rolnikowi za możliwość picia mleka od jednej z krów. Bez względu na to ile wypiłeś płacisz tyle samo. Jeśli w danym tygodniu w ogóle nie przyjdziesz i tak płacisz abonament. Nie ma zmiłuj się 😉
- Płatność per użytkowanie. Umawiasz się z rolnikiem i płacisz tylko wtedy, kiedy przyjdziesz do niego napić się mleka. Jeśli danego dnia zdezerterujesz, bo np. będzie zimno nic nie płacisz. Cenę ustalacie per szklanka zimnego mleka.
- Płatność per rezultat. Płacisz rolnikowi tylko wtedy, kiedy po wypiciu mleka nie jesteś głody / spragniony. Jeśli mleko nie zaspokoiło Twojego pragnienia / głodu to sorry Winetou rolnik pieniędzy nie dostaje
- Płatność per wysiłek. Umawiasz się z rolnikiem, że codziennie da ci maksymalnie 2 szklanki mleka (bo tyle uważasz, że są ok dla Ciebie). Czasami będziesz głodny czasami nie, ale i tak zapłacisz tyle samo.
- Gratis. Nie płacisz w ogóle za mleko. Przychodzisz do rolnika pijesz, ile wlezie a czasami nawet zażywasz kąpieli w mleku. W międzyczasie zapewne rolnik robi fotki i wrzuca na portal www.zepsutemieszczuchy.pl bo nic za darmo tak naprawdę nie ma 😉
- Kara. Chcesz zadbać o swoje zdrowie i wierząc, że mleko to lek na wszystko umawiasz się z rolnikiem, że codziennie będziesz wpadał na kurtuazyjną szklaneczkę mleka. Jeśli danego nie zjawisz się będziesz musiał zapłacić wysoką karę(np. 20% wartości krowy)
Polecamy poniższy filmik:
Z dalszych lektur polecamy:
Pingback: Jak sklonować ideę? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia