W niektórych biznesach wzrost bazy klientów, po osiągnięciu product-market-fit jest ciekawy bo z jednej strony generuje od razu gotówkę 😉 a z drugiej wymaga niesamowitej kreatywności. Dziś zajmiemy się jednym z nich – startupami, które pracują w modelu SaaSowym. Są one łatwiejsze niż marketplace ale trzeba mieć dość rozbudowany plan wzrostu liczby klientów i testować co u Was działa a co nie do końca. Poniżej dwie świetne prezentację, które przybliżą Wam jak to robić w startupach. Jeden bardziej pokazuje filozofię stojącą za growth hackingiem, analizą lejka sprzedażowego i tym jak trzeba to analizować. Drugi jest praktyczną listą co można próbować i przy jakich warunkach. Zacznijmy od przykładów tego co można zrobić w SaaSie. Polecamy przejrzeć ją, wybrać sobie co tydzień 2-3 techniki i je zastosować 🙂 Od samego czytania jeszcze żaden biznes nie urósł
Z prezentacji dowiecie się:
- Jakich reguł powinieneś przestrzegać by efektywnie pozyskiwać potencjalnych klientów?
- Przez jakie fazy przechodzi potencjalny klient?
- Jakie są najpopularniejsze metody wzrostu zainteresowania Twoim startupem i kiedy, które jest sens stosować?
Kolejna prezentacja skupia się na pokazaniu mechanizmu growth hackingu w SaaSie
Dowiecie się z niej:
- Czym się zajmuje growth hacker w SaaSie?
- O co chodzi z lejkami sprzedażowymi i jak one działają?
- Jaką ścieżkę pokonuje potencjalny klient?
- Które narzędzia działają na którą część lejka sprzedażowego?
- Na jakie KPI warto patrzeć po końcem zdrowego wzrostu?
- Jak zarządzać lejkiem i czytać KPI w ujęciu lejka?
- Dlaczego warto mierzyć czas wywołania zachwytu w głowie potencjalnego użytkownika i jak go skrócić?
Z dalszych lektur proponujemy:
Pingback: Jak zarobić na notowaniu – krótka historia Evernote | StartupAkademia
Pingback: Lipiec w pigułce | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o modeluSaaS | StartupAkademia
Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia