Co trzeba zrobić przed fazą wzrostu?

Było dużo o tym, że trzeba rosnąć, ale ważne jest by wzrost nie był zbyt wczesny gdyż może wywrócić cały biznes. Polecamy filmik z Gagan Biyani, współtwórcą Udemy, który opisuje krok po kroku swoje doświadczenia z 2 innych startupów Sprig (zamawianie zdrowego ekologicznego jedzenia przez aplikację więcej tutaj: http://www.sprig.com/) oraz Lyft (coś pomiędzy Uber i BlaBlaCar: https://www.lyft.com/). Zwróćcie uwagę, że ten chłopak jest co najmniej multimilionerem a mimo to metody testowania biznesu, tempo i całe podejście jakiego używa jest dość tanie.

Z części filmiku o Sprig dowiecie się:

  1. Dlaczego nie warto ładować kasy w reklamę i dawać zniżek nim osiągnięcie produkt-market-fit
  2. Dlaczego musicie sobie ustalić, co jest głównym motorem pozyskiwania klientów (Word of Mouth, kupiony trafic, referencje zadowolonych klientów)?
  3. Jak wyglądał MVP dla Sprig?
  4. Jak wygląda cykl życia klienta z perspektywy firmy i z perspektywy klienta oraz dlaczego musisz zrozumieć, na jakiego typu rynku jesteś?
  5. Co musieli zmienić w swoim value proposition

Z części o Lyft dowiecie się:

  1. Na czym się skupili i dlaczego?
  2. Jakie było value proposition Lyft i co je odróżniało od reszty?
  3. Czego się nauczył z rozmów z klientami z różnych miast i jak to wpłynęło na ich strategię pozyskiwania klientów?
  4. Jak zwiększali prawdopodobieństwo, że klienci do nich wrócą?
  5. Jak badał konkurencję, po co i jakie wyciągnął z tego wnioski?
  6. Z kim tak naprawdę konkurowali?
  7. Jakich współzałożycieli szukał do tego biznesu?

Na deser polecamy rzucić okiem na case Pizzaportal, case Udemy, typowe błędy startupowców, wywiad z Gaganem na temat pozyskiwania klientów oraz dlaczego warto ustalić zasady gry ze współzałożycielami.

P.s. Jeśli interesują Cię tematy restauracyjne polecamy nasz blog Smart Resto i fanpage

15 thoughts on “Co trzeba zrobić przed fazą wzrostu?

  1. Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak skalować na przykładzie firmy sprzątającej? | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak stworzyć startup warty 50 miliardów? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia

  8. Pingback: Woda jako usługa czyli jak zarobić na czymś prostym i ekologii? | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak szybko popełniać błędy i wyciągać z nich właściwe wnioski? | StartupAkademia

  10. Pingback: Czym się różni praca w korpo od pracy w startupie? | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak zarobić na ciastkach? | StartupAkademia

  12. Pingback: Jak zarobić na rowerzystach i dostawach? | StartupAkademia

  13. Pingback: Modele subskrypcyjne – jak działają i gdzie można je stosować? | StartupAkademia

  14. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  15. Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.