Startup bez klientów jest tylko ciekawym ćwiczeniem intelektualnym, dlatego też dość wcześniej warto zacząć pracować nad planem pozyskiwania klientów i wybrać pierwsze typy do testowania. Mówiliśmy ogólnie o różnych metodach on-linowych i off-linowych, które pozwalają Wam przyciągnąć potencjalnych klientów. Pora wejść w szczegóły płatnego pozyskiwania poprzez sieci reklam. Poniżej specjalnie dla Was przegląd różnych sieci i pokrótce, co daje każda z nich. Bardziej szczegółowo opiszemy Google Adwords i Facebook. Reszta jest pomiędzy jedną a drugą platformą
- Google Adwords nadal jest najbardziej popularną siecią reklamy internetowej. Chodzi oczywiście o te wszystkie reklamy, które pojawiają się Wam po wpisaniu słów w wyszukiwarkę, ale również też na stronach pozostających w strefie partnerskich (używających Adsense – platformy za pomocą, których Google pozyskuje przestrzenie reklamowe odpłatnie). Wielkim plusem GoogleAdwrods jest fakt, że trafiacie na osoby, które czegoś szukają, czyli są w już procesie zakupowym (ero jest już uświadomiona potrzeba / problem). W Google Adwords rozliczasz się za kliknięcia na Twoją stronę, ale ustalasz również ograniczenia, co do budżetu (nie wydasz więcej niż określony na budżet). Oprócz ustawiania, przy jakich słowach kluczowych ma się pojawiać reklama, możesz też używać dodatkowych ograniczników (miejsce, dzień, godzina, słowa, na które ma nie reagować itd. Poniżej 2 filmiki, które pokazują szczegóły używania GoogleAdwords
Pierwszy z nich szybki pokazuje jak stworzyć za reklamę:
A drugi ponad 3 godzinny pokazuje szczegółowo tworzenie reklam i możliwości jej modyfikacji:
Warto też przejrzeć jakich błędów należy unikać przy Adwordsach by nie wydawać niepotrzebnie pieniędzy i poradnik co warto optymalizować przy reklamach na Adwords
Więcej znajdziesz w szkoleniu Complete Google Adwords course. Bardzo szczegółowo – trudno się zgubić 😉 ale parę wieczorów zejdzie na niego. Warto robić kawałkami i od razu wdrażać.
- Reklamy na Youtube. Youtube to druga najważniejsza wyszukiwarka po Google, więc warto też przetestować jak reklamy wideo przekładają się na pozyskiwanie klientów. YouTube należy do Google, więc z poziomu Adwords po paru ruchach możecie ustawiać reklamy Warto poczytać świetny artykuł o rodzajach reklam na YouTubie oraz o tym jak je stworzyć i kiedy stosować.
Wyczerpujący przewodnik po Youtubie znajdziesz w szkoleniu on-linowym: The Complete YouTube Course. Warto też sięgnąć do naszego o promowaniu startupu przy użyciu filmików
- Facebook Ads. Twoi użytkownicy zapewne dużo czasu spędzają na facebooku. Stąd też pokusa by również tam krzyczeć głośno do potencjalnego klienta. Facebook daje szeroką gamę możliwości: możesz reklamować różne byty (fanpage, post, stronę, aplikację, event itd.), określać w jakim miejscu ma się pojawiać reklama (strona główna na facebooku, boczny pasek, wersja mobilna, sieć partnerska w tym partnerzy mobilni), jakiej grupie docelowej (wiek, płeć, zainteresowania, miejsce zamieszkanie, co lubią, jakie fanpage, aplikacje obserwują itd.). Jak widać nie atakujesz wątek zakupowy, tak jak ma to miejsce z Google Adwords, lecz raczej konkretną grupę klientów nie wiedząc czy szukają Twojego produktu czy też nie. Facebook daje też świetne możliwości tworzenia grupy podobnej do grupy Twoich użytkowników (w oparciu o fanów Twojego fanpage lub Twoją listę mailingową). Jeśli podasz mu listę klientów to jest szansa, że zgadnie, kto jeszcze mógłby być Twoim klientem. Daje też możliwość remarketingu po wyjściu z Twojej strony, czyli pokazywania Tych wkurzających przypominających reklam :). Polecamy świetny artykuł o reklamowaniu się na facebooku jako dalszą lekturę. Poniżej krótki filmik jak wyglądało zakładanie reklamy do niedawna w Menadżerze reklam
A tutaj krótkie intro na temat co i jak się zmieniło:
Polecamy też przesłuchać podcast na temat zaawansowanych metod reklamy na facebooku
Jeśli potrzebujesz poradnika to warto sięgnąć do Complete Facebook Marketing and Facebook ads – gdzie krok po kroku jest pokazane jak reklamować na facebooku. Przy większym budżecie warto sięgnąć do narzędzi do automatyzacji i optymalizacji reklam na facebooku.W przypadku facebooka coraz bardziej popularną opcją jest reklama video
- Twitter Ads. Twitter nie jest najbardziej popularną siecią w Polsce ale ma swoich wiernych fanów i w niektórych kręgach prowadzone są całe dialogi między konkurentami ;). Poniżej krótki filmik o tym jak zakładać kampanię na Twitterze:
Więcej o reklamie na twitterze możecie przeczytać w tym artykule. Warto też przejrzeć parę przykładów reklam na Twitterze.
- Linkedin. Jeśli działasz na rynku B2B lub Twoim targetem jest grupa o konkretnym profilu zawodowych, wykształceniu to warto się pochylić nad Linkedinem. Jest on drogą, ale nadal mało zatłoczony treścią reklamową siecią i daje namiary na konkretną osobę. Polecamy przejrzeć szczegółowy artykuł pokazujący jak korzystać z reklam na Linkedinie. Poniżej krótki filmik – o reklamach jest od 20 minuty i 45 sekundy:
- Pinterst Ads. Z rok temu faworyt każdej kobiety gdzie wizualnie pokazane są wszystkie ulubione rzeczy kobiety (ciuchy, żarcie i buty 😉 ) wprowadził możliwość reklamowania pinów. Pinterest jest o tyle dobry, że nawet bez platformy reklamowej z social media najlepiej konwertował w branżach FMCG w szczególności modzie. Pinterest Ad działa dość podobnie do facebooka. Polecamy świetny artykuł o tym jak reklamować się skutecznie na Pintereście. Parę rad na a temat pozyskiwania klientów przez Pinteresta znajdziecie w artykule Kissmetrics
Ciekawą opcją na Pintereście jest też bezpośredni zakup z Pinteresta, czyli tzw. buyable Pins:
- Reddit Ads. Reddit (skrzyżowanie forum z katalogiem linków oraz możliwością oceniania ich) nie jest za bardzo używany w Polsce, ale w USA i paru innych krajach jest on bardzo popularny. Daje też możliwość dostępu do bardzo wąskich nisz, więc jeśli Twój produkt nie jest masowy możesz poszukać swojego segmentu (subreddita) i rzucić na to okiem:
Polecamy świetny poradnik jak reklamować się na Reddicie
- Yahoo! Gemini Ads. W niektórych krajach nadal w miarę mocny jest Yahoo (np. Japonia). Yahoo bawi się w namiastkę reklamy natywnej i stara się pozyskiwać też partnerów do swojej sieci reklamy. Wskazówki jak używać Yahoo znajdziecie na Vimeo. Poniżej krótkie wprowadzenie
- Instagram Ads. Od kilku miesięcy można również reklamować się na instagramie (poprzez moduł Facebook Ads). Polecamy rzucić na case firm, które realizowały swoje kampanie na instagramie oraz przejrzeć podstawowe reguły tego jak można sprzedawać używająć instagramu. Poniżej jak ustawić reklamy na instagramie
- Reklama w Apple App Store. Jeśli Twoim produktem jest aplikacja na iPhone to warto przejrzeć się dopiero co wprowadzonej możliwości reklamowania się w Apple App Store. Przejrzyj też porównania kosztów dla Apple Search Ads
- Bing Ads. Parę procent ruchu jest generowane przez inne wyszukiwarki niż Google. Bing jest największym (nadal małym) konkurentem i również oferuje możliwość reklamowania się.
Tyle z najbardziej popularnych sieci reklamowych. Miejmy nadzieję, że powyższe wskazówki były pomocne. Dajcie znać w komentarzu z czego Wy korzystacie 🙂
Jeśli Przyjdzie Wam coś do głowy, co nie pokryliśmy piszcie w komentarzach 🙂
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Z dalszych lektur polecamy:
- Przejrzeć porównanie kosztów reklamy na różnych platformach
- Szkolenie opisującym główne platformy do retargetingu: Retargeting PPC Ads in Google, Facebook, YouTube, and AdRoll
- Zobaczyć jak w praktyce są skuteczne kampanie na Adwords i Facebook Ads
- Parę rad jak obniżyć koszt reklamy i zwiększyć konwersję
- Zasady, które pozwolą Ci minimalizować koszty reklam
- O tym jak używać pinteresta i instagram w startupie
- Jak używać reklamowego modułu Pinteresta
- Prezentację o tym jak tworzyć brand na facebooku
- Narzędzia, które Was wspomogą przy Waszej pracy nad profilem Instagramowym i Pinterestowym (zakładka „Grafika i animacja”)
- Co się zmnienia w SEO?
- Na czym polega content marketing?
- Poradnik jak używać reklamy na social media
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak promować się w oparciu o cudzy content? | StartupAkademia
Pingback: 5 najlepszych postów Sierpnia | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak przyciągać traffic do biznesu off-linowego? | StartupAkademia
Pingback: Jak przyciągać traffic do on-linowego biznesu? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na niewiedzy gimnazjalistów? | StartupAkademia
Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia
Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia
Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia
Pingback: Istagram jako genialne narzędzie do komunikacji z Klientem – Smart Resto
Pingback: Czy da się zrobić marketplace drobnych usług? | StartupAkademia
Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia
Pingback: Jak promować swój startup filmami i YouTubem? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: 30 przykładów jak promować restaurację na Facebooku – Smart Resto
Pingback: Co da Ci pozyskanie Partnera do promocji – Smart Resto
Pingback: Dlaczego warto stworzyć plan pozyskiwania klientów – Smart Resto
Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia
Pingback: Co da Ci wprowadzenie systemu nagradzania stałego klienta – Smart Resto
Pingback: Jak znaleźć odpowiedni koncept Twojej przyszłej restauracji? – Smart Resto
Pingback: Znajdź 10 najlepszych blogerów – Smart Resto
Pingback: MVP czyli jak sprawdzić czy nie zbankrutujesz – Smart Resto
Pingback: 6 sposobów na przepełniony lokal w godzinach szczytu – Smart Resto
Pingback: Jak zarobić na materacach? | StartupAkademia
Pingback: 6 sposobów obniżenia kosztów inwestycji w restauracje – Smart Resto
Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: 4 najważniesze rzeczy przy otwieraniu restauracji – Smart Resto
Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia
Pingback: O co biega w sales velocity i dlaczego musisz je policzyć w Twoim biznesie? | StartupAkademia
Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia