Pokemon Go – jakie startupy powstaną dzięki jego sukcesowi?

pokemon

Zapewne nie uszedł Twojej uwadze fenomen aplikacji Pokemon Go, która przekonała miliony ludzi na świecie by ruszyć się sprzed komputera. Pokemon pobił w wielu aspektach facebook, snapchat i twitter a jego twórcy przypadkiem natrafili na żyłę złota.

Dość oczywiste jest, że za chwilę zaczną powstawać setki gier mobilnych, które będą wykorzystywać mechanizmy stosowane przez Pokemon Go. My wolimy się jednak skupić na mniej oczywistych rzeczach, czyli na serii innych zastosowań, które według nas będą bazą do stworzenia wielu bardzo ciekawych startupów. Czas puścić wodze fantazji 🙂 . Mamy nadzieję, że nasze sugestie Was zainspirują do własnych ciekawych pomysłów.

Co to jest Pokemon Go?

Tytułem wstępu trochę o hicie ostatnich dni. Pokemon Go, to gra mobilna, która pozwala na widzenie wirtualnych pokemonów w otaczającej rzeczywistości (augemented reality). Dodamy, że nie wymaga to brania ciekawych tabletek 😉 – wystarczy zwykły smartfon. Gracze chodzą po mieście, zbierają punkty, trenują i polują na pokemony. Niby proste ale połączenie grywalizacji z ciekawym contentem (dla Pokemonowców 😉  ), który przenika naszą rzeczywistość i dodanie do tego elementu ruchu pozwoliło wyciągnąć ponad 20 mln ludzi na ulicę, parki a nawet cmentarze. Dla starszego pokolenia Pokemon Go przypomina bardzo grę w podchody

 

Jakie startupy uda się zbudować dzięki Pokemon Go.
Jak już wiemy, czym jest Pokemon Go i jak ludzie reagują na to powstaje pytanie czy gdzieś da się to zastosować, zrobić świetny produkt rozwiązujący znane problemy w nowy sposób i przy okazji zarobić trochę kasy? Wydaje się nam, że tak i poniżej parę sugestii:

  1. Marketing interaktywny. Marki i retailerzy mają ciągły problem z aktywowaniem fanów, wciąganiem ludzi do swojego świata. Starają się to osiągnąć odpowiednim opakowaniem, wystrojem sklepów, ale nadal jest to mocno masowe, w małym stopniu zindywidualizowane. Pokemon Go pokazuje, że można stworzyć angażujący content niejako nakładając go na szarą rzeczywistość bez konieczności wydawania setek milionów. W dodatku jest to super skalowalne w przeciwieństwie do większości gier miejskich jakie były organizowane przez marki. W ciągu kolejnych 6-12 miesięcy spodziewamy się, że zaczną powstawać aplikacje tworzone przez marki FMCG i retalierów, których zadaniem będzie wciąganie klientów w interakcję. Większość z nich zapewne będzie zachęcała użytkownika do zbierania / złapania przedmiotów / zwierzaków / maskotek w celu uzyskania dostępu do limitowanej kolekcji lub otrzymania dodatkowej zniżki / bonusu. Zwrot „pogrywać z klientem” nabierze nowego znaczenia 😉 Warto zapewne odkurzyć podręczniki do organizowania gier miejskich i przejrzeć jeszcze raz wszelkiej maści gry harcerskie. Pierwszymi, którzy zapewne zabiorą się za używanie tego typu rozwiązań będą producenci filmów. Już dzisiaj wydają miliony na organizację gier miejskich wspierających nowe tytuły.
  2. Fitness. Grywalizacja fintessu to już dzisiaj bardzo mocny trend. Aplikacje typu Pokemon Go nie tylko otwierają możliwości, ale również pozwolą Ci przyciągnąć nowy segment klientów. W końcu możesz trafić do wszystkich graczy w zrozumiały dla nich sposób 🙂 Masz tutaj również duże pole do popisu do tworzenia wirtualnych przyjaciół do wspólnych ćwiczeń, którzy z Tobą dzielą trudy spalania nadmiernego stężenia lodów i ciastek w Twojej krwi. Kolejny poziom to oczywiście wirtualny trener widoczny przez aplikację, który pokazuje Ci jak ćwiczyć.
  3. Twój własny wymyślony przyjaciel. Może się okazać, że jesteśmy w stanie stworzyć coś, co pozwoli ludziom walczyć z depresją i samotnością. Ostateczny cel to oczywiście wypasiony asystent ze sztuczną inteligencją, który przybiera różne postacie w zależności od Twoich potrzeb. Stawiałbym na to, że w ciągu 12 miesięcy będziemy mieli wirtualne (ale widoczne za pomocą aplikacji) pieski, kotki i papugi, które przenikają świat rzeczywisty i podobnie jak tradycyjne zwierzaki „uciekają”. W Japonii zapewne będzie to hit a i polscy rodzice może odetchną z ulgą, że nie będą się musieli próbować pomieścić na 45 m2 z 2 dzieci, psem i kotem. Starsi ludzie cierpiący na chroniczną samotność, bo przeżyli wszystkich być może z chęcią zobaczą swoich zmarłych krewnych. W końcu Twoja babcia wypiję kawę z dziadkiem, który zginął 20 lat temu 😉
  4. Edukacja. Tutaj zastosowania są przeogromne, bo dzieciaki bardzo dobrze reagują na zabawę a i wolą jak ktoś prawie z krwi i kości mówi do nich. Książki są świetne, ale wymagają dużej umiejętności obrobienia tony informacji i umiejętności przelania słów na obrazy i koncepty. Dużo bardziej naturalny sposobem jest podglądanie jak ktoś coś robi. Z pomocą przychodzą tutaj filmiki, ale możliwość pokazania danego zjawiska, tudzież jak coś wykonać w Twoim otoczeniu daje olbrzymie możliwości intensyfikacji i przyspieszenia procesu nauki. Może zamiast w dzielenie lub łączenie szkół warto pomyśleć o stworzeniu aplikacji angażujących dzieciaki na różnych płaszczyznach, które bazują na naturalnej chęci by grać 🙂 ? Takim o to sposobem możesz mieć aplikację do nauki języka, która pokazuje nazwy przedmiotów wokół Ciebie w obcym języku a Twój wirtualny przyjaciel pokazuje Ci prawidłową wymowę. Matematyki będziesz się uczył rozwiązując zagadki pojawiające się w różnych miejscach i zbierając punkty, dzięki którym będziesz mógł odblokowywać nowe funkcjonalności.
  5. Medycyna. Wiele chorób to wynik braku dobrych nawyków. Poprzez tworzenie aplikacji bazujących na podobnym modelu jak Pokemon Go, możesz stworzyć pozytywne nawyki, w szczególności u dzieciaków.

Dajcie znać w komentarzu jakie Wam przyszły pomysły do głowy – z chęcią uzupełnimy 🙂

Z dalszych lektur polecamy

  1. Garść statystyk na temat Pokemon Go
  2. Dlaczego Pokemon tak szybko rósł?
  3. Wykorzystanie Pokemon Go do marketingu (przykład 1 i przykład 2)
  4. Ile zarobi Nintendo na Pokemon Go
  5. Przewodni grania w Pokemon Go i relacja z 1 dnia grania
  6. Trochę o grywalizacji i zastosowania grywalizacji
  7. Fenomen Pokemon Go wytłumaczony po Polsku 😉
  8. Historia Pokemona Go w obrazkach
  9. Trochę o tym na czym zarabiają darmowe gry

P.s. Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zapisz się koniecznie na nasz newsletter 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.

 

2 thoughts on “Pokemon Go – jakie startupy powstaną dzięki jego sukcesowi?

  1. Na niektóre bym nie wpadł 🙂
    Kto by pomyślał,że Pokemon Go może zrobić taką furorę 😀
    befreestyler13.wordpress.com

    Lubię

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s