Trochę już było o tym, czym jest grywalizacja i co można z nią zrobić. Czas na parę przykładów. Dobraliśmy je z różnych branż by Was zainspirować do ciekawych pomysłów 🙂
Zacznijmy od przykładu użycia grywalizacji w Modzie, gdzie za odpowiednie zachowania (zakupy, częste odwiedziny, polecenie przyjaciela itp.) klient jest wynagradzany punktami, które może wymieniać na korzyści (wcześniejsza możliwość zakupu, usługi concierge, darmowa dostawa, zniżki itp.):
Kolejny przykład to użycie grywalizacji do zachęcenia pracowników do regularnego ćwiczenia (min 2 razy w tygodniu). Poniższa prezentacja pokazuje nie tylko, jakie elementy użyto ale też co zadziałało i co nie zadziałało (i dlaczego).
Następny przykład to gra „Draw Something” sprzedana za 200 mln USD do Zyngi. Twórcy gry stworzyli zaangażowaną społeczność graczy poprzez dobre wykorzystanie elementów grywalizacji:
Na sam koniec polecamy rzucić okiem jak przy użyciu grywalizacji można zwiększyć zaangażowanie uczniów w przypadku kursów on-linowych na przykładzie Coursera.
Z dalszych lektur polecamy:
- Artykuł wprowadzający do grywalizacji
- Szkolenie z Grywalizacji Gabe Zichermann – poziom 1 i poziom 2
- Do poczytania lub do posłuchania Grywalizacja Pawła Tkaczyka
- CaseUdemy – platformy on-linowej do nauki
- Case Zadane.pl, który mocno używa Grywalizacji
- Prezentację Pawła Tkaczyka (polskiego eksperta, jeśli chodzi o grywalizację).
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Pracowity Kwiecień w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia
Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na niewiedzy gimnazjalistów? | StartupAkademia
Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia
Dzięki wielkie za wspomnienie 🙂
PolubieniePolubienie
Dzięki wielkie za wspomnienie 🙂
PolubieniePolubienie
Zawsze chętnie 🙂
PolubieniePolubienie
Pingback: Pokemon Go – jakie startupy powstaną dzięki jego sukcesowi? | StartupAkademia