Jak stosować grywalizację w praktyce

Trochę już było o tym, czym jest grywalizacja i co można z nią zrobić. Czas na parę przykładów. Dobraliśmy je z różnych branż by Was zainspirować do ciekawych pomysłów 🙂

Zacznijmy od przykładu użycia grywalizacji w Modzie, gdzie za odpowiednie zachowania (zakupy, częste odwiedziny, polecenie przyjaciela itp.) klient jest wynagradzany punktami, które może wymieniać na korzyści (wcześniejsza możliwość zakupu, usługi concierge, darmowa dostawa, zniżki itp.):

Kolejny przykład to użycie grywalizacji do zachęcenia pracowników do regularnego ćwiczenia (min 2 razy w tygodniu). Poniższa prezentacja pokazuje nie tylko, jakie elementy użyto ale też co zadziałało i co nie zadziałało (i dlaczego).

Następny przykład to gra „Draw Something” sprzedana za 200 mln USD do Zyngi. Twórcy gry stworzyli zaangażowaną społeczność graczy poprzez dobre wykorzystanie elementów grywalizacji:

Na sam koniec polecamy rzucić okiem jak przy użyciu grywalizacji można zwiększyć zaangażowanie uczniów w przypadku kursów on-linowych na przykładzie Coursera.

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Artykuł wprowadzający do grywalizacji
  2. Szkolenie z Grywalizacji Gabe Zichermann – poziom 1 i poziom 2
  3. Do poczytania lub do posłuchania Grywalizacja Pawła Tkaczyka
  4. CaseUdemy – platformy on-linowej do nauki
  5. Case Zadane.pl, który mocno używa Grywalizacji
  6. Prezentację Pawła Tkaczyka (polskiego eksperta, jeśli chodzi o grywalizację).
Advertisements

12 thoughts on “Jak stosować grywalizację w praktyce

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Pracowity Kwiecień w StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak zarobić na niewiedzy gimnazjalistów? | StartupAkademia

  6. Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia

  7. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  8. Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia

  9. Pingback: Pokemon Go – jakie startupy powstaną dzięki jego sukcesowi? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s