Jak stosować grywalizację w praktyce

Trochę już było o tym, czym jest grywalizacja i co można z nią zrobić. Czas na parę przykładów. Dobraliśmy je z różnych branż by Was zainspirować do ciekawych pomysłów 🙂

Zacznijmy od przykładu użycia grywalizacji w Modzie, gdzie za odpowiednie zachowania (zakupy, częste odwiedziny, polecenie przyjaciela itp.) klient jest wynagradzany punktami, które może wymieniać na korzyści (wcześniejsza możliwość zakupu, usługi concierge, darmowa dostawa, zniżki itp.):

Kolejny przykład to użycie grywalizacji do zachęcenia pracowników do regularnego ćwiczenia (min 2 razy w tygodniu). Poniższa prezentacja pokazuje nie tylko, jakie elementy użyto ale też co zadziałało i co nie zadziałało (i dlaczego).

Następny przykład to gra „Draw Something” sprzedana za 200 mln USD do Zyngi. Twórcy gry stworzyli zaangażowaną społeczność graczy poprzez dobre wykorzystanie elementów grywalizacji:

Na sam koniec polecamy rzucić okiem jak przy użyciu grywalizacji można zwiększyć zaangażowanie uczniów w przypadku kursów on-linowych na przykładzie Coursera.

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Artykuł wprowadzający do grywalizacji
  2. Szkolenie z Grywalizacji Gabe Zichermann – poziom 1 i poziom 2
  3. Do poczytania lub do posłuchania Grywalizacja Pawła Tkaczyka
  4. CaseUdemy – platformy on-linowej do nauki
  5. Case Zadane.pl, który mocno używa Grywalizacji
  6. Prezentację Pawła Tkaczyka (polskiego eksperta, jeśli chodzi o grywalizację).