Dziś przedstawimy model ciekawego biznesu, który kryje się pod nazwą „Chujowa Pani Domu” (w skrócie CHPD) i którego centrum jest strona na fb:https://www.facebook.com/ChujowaPaniDomu. Tego typu modele są stosowane ostatnimi czasu coraz częściej, co też pokazuje, że polska staje się dość szybo dojrzałym rynkiem internetowym. Jak zwykle poniżej opiszemy główne składniki sukcesu:
„Oryginalny trend wzbudzający emocje”. Od lat wiadomo, że najłatwiej jest tworzyć biznesy na fali mody, trendu. Parę lat temu pojawiła się w TVN Perfekcyjna Pani Domu, która zainspirowała część osób a innym pokazała parę trikówch jak sprawnie wyczyścić dom i dzięki nadal dużemu zasięgowi telewizji tradycyjnej o Perfekcyjnej Pani Domu zrobiło się głośno. Perfekcyjna Pani Domu stała się w krótkim czasie znaną marką.
„Anty trend o wystarczającej masie”. Gdy pojawia się jakaś moda zawsze pojawiają się ci, którym ta moda „nie leży” lub wręcz są gotowi otwarcie krytykować ją. Czasami niezadowoleni są w stanie stworzyć anty-modę. Pieniądze da się na tym zrobić tylko wtedy gdy zostanie osiągnięta masa krytyczna i niezadowolonych będzie można liczyć w tysiącach. Z perspektywy dzisiejszej widać, że jest dużo więcej osób, które negują tradycyjną rolę pani domu i wolą być szczęśliwymi nowoczesnymi kobietami a z bycie perfekcyjną panią domu są w stanie otwarcie wyśmiewać. Dla porównania fanpage CHPD ma dziś 128 tys. fanów i ponad 15 tys. osób rozmawia o tym. Perfekcyjna Pani Domu ma 10 razy mniej fanów.
„Sprzedawalny produkt”. Na modzie na wyśmiewanie się z kogoś trzeba umieć zarabiać. Samo zainteresowanie nie wystarczy w szczególności, jeśli trochę brakuje produktu, na który można nałożyć cenę. Tym produktem początkowo w przypadku CHPD były…. koszulki. sprzedawane przez www.koszulkowo.com. Tam idzie część wygenerowanego na fb ruchu i tam jest monetyzowany przez sprzedaż koszulek z logo CHPD. Ich obecny model biznesowy jest dużo bardziej zaawansowany i skomplikowany. Polecamy rzucić okiem na filmik pokazujący jak tego typu biznesy blogowe / zabawowe zarabiają:
„Tani koszt tworzenia ruchu”. Liczba fanów jest imponująca ale za CHPD nie może stać sztab ludzi bo koszt tworzeni treści potrzebnej dla tego fb byłby ogromny. Dlatego między innymi strona generująca ruch dział na fb (kosztuje to zero złotych) a duża część treści to posty z zachodnich serwisów. Takim sposobem zostaje tylko koszt, wyszukania, przygotowania, animacji ruchu, obróbki zdjęć. Po jakimś czasie fani sami podsyłają ciekawe rzeczy
„Możliwość ekspansji”. Tak jak wspomnieliśmy dzięki Perfekcyjnej Pani Domu i dużej masie osób, którym ta marka w ogóle się nie podobała powstała tanim kosztem anty-marka: „CHPD”. Teraz sprzedają koszulki ale patrząc na inne tego typu przedsięwzięcia stopniowo będą brali się za kolejne części garderoby, gadżety a potem oczywiście za książki o gotowaniu np.: – „100 sposobów jak przypalić naleśniki”
Polecamy również wywiad z twórcą koszulkowo.pl część 1
i część 2:
Z dalszych lektur polecamy:
- Wywiad z Twórczynią ChJPD
- Trendy on-line na następne 3 lata
- jak stworzyć startup korzystając z trendów
- Model media site wytłumaczony
- Parę rad o conent marketing
Resztę caseów w uporządkowanej tabeli znajdziesz tutaj: Lista caseów Startup Akademia
Pingback: Jak umiejętnie sklonować cały biznes? | StartupAkademia
Pingback: Jak sklonować ideę? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Co warto przeczytać nim zrobisz biznes modowy? | StartupAkademia
Pingback: Snapchat czyli jak zarobić na ulotności? | StartupAkademia
Pingback: Jak znaleźć pomysł na startupa | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić marketplace modowy – case Showroomu? | StartupAkademia
Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia