Jak przejść z pomysłu na biznes do właściwego modelu biznesu?

Graliście kiedyś w brydża? Jest to bardzo trudna gra w karty, w której reguły nie są stałe i są ustalane przez graczy tuż przed rozpoczęciem. Jest to o tyle istotne, że w jednym typie gier As jest najmocniejszą kartą a w innych niekoniecznie.  Jak widać nimusiądziesz do stołu warto znać reguły gry, w którą będziesz grał 🙂 Dość podobnie jest ze startupami – niby to wszystko ma być lean i klientów trzeba zawsze pozyskiwać ale wygląda to zupełnie inaczej w zależności od tego jaki model biznesu wybraliście.

Czy modele biznesu się od siebie różnią się bardzo? Dyplomatycznie odpowiemy znów przykładem – zarówno piłka nożna koszykówka i siatkówka to gry zespołowe, w których używa się piłki, ale to że co jest zalecane w jednej jest zakazane w drugiej. Dokładnie tak samo jest z modelami biznesów – jeśli nie zgadniesz w jaki modelu biznesowym działasz może się okazać, że biegniesz nie w tym kierunku co trzeba.

By podpowiedzieć Wam jak przejść z pomysłu na biznes, zarysu Waszego startupu do wyboru modelu biznesu przygotowaliśmy opisy modeli biznesowych, z przykładami firm, które dany model wykorzystują, wskazaniem jakie KPIje są ważne i na jakich tematach warto się skupić. Bazowych modeli jest 12 (6 on-linowych i 6 off-linowych). Na razie opisaliśmy 4 – jak się Wam spodoba opis przygotujemy stopniowo pozostałe 🙂 Koniecznie dajcie znać w komentarzu co myślicie i czy warto opisać pozostałe – telepatia słabo nam idzie w taką pogodę 😉

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zapisz się koniecznie na nasz newsletter 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.

Warto też poczytać:

  1. Poradnik tworzenia marketplace
  2. Robienie startupu po godzinach
  3. Modelowanie biznesu w Excelu
  4. Model biznesu typu  media site
  5. Poradnik o tworzeniu  stworzyć firmy usługowej
  6. O tym jak tworzyć krok po kroku otworzyć restaurację

Udanej lektury 🙂

26 thoughts on “Jak przejść z pomysłu na biznes do właściwego modelu biznesu?

  1. Dzięki wielkie za komplement. Pochwał nigdy za dużo 😉 Tak poważnie to mamy nadzieje, że się przyda prezentacja i jak będzie dobry odzew to ją rozbudujemy o kolejne modele. Jak będą jakieś pytania dawaj znać 🙂

    Lubię

  2. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o modeluSaaS | StartupAkademia

  3. Pingback: Od czego zacząć swój startup? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak przełożyć swój biznes na model w Excelu? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia

  6. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak dobrze robić cold calling? | StartupAkademia

  8. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  9. Pingback: Modele subskrypcyjne – jak działają i gdzie można je stosować? | StartupAkademia

  10. Pingback: Jak zarobić na butach? | StartupAkademia

  11. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  12. Strona jest rewelacyjna. Jeżeli moglibyście jeszcze dokładniej opisać model Matching model byłoby Bosko!

    Lubię

  13. Pingback: Których biznesów nie ma sensu robić w Polsce? | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia

  15. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  16. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  17. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia

  18. Pingback: Globalny startup z Australii czyli jak się robi biznesy zdalnie. | StartupAkademia

  19. Pingback: Na jaki rynku funkcjonujesz i jakie ma to znaczenie? | StartupAkademia

  20. Pingback: Jak zarobić na innowacji nieproduktowej? | StartupAkademia

  21. Pingback: 21 ciekawych innowacyjnych biznesów | StartupAkademia

  22. Pingback: Jakie masz szanse na sukces? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s