Graliście kiedyś w brydża? Jest to bardzo trudna gra w karty, w której reguły nie są stałe i są ustalane przez graczy tuż przed rozpoczęciem. Jest to o tyle istotne, że w jednym typie gier As jest najmocniejszą kartą a w innych niekoniecznie. Jak widać nimusiądziesz do stołu warto znać reguły gry, w którą będziesz grał 🙂 Dość podobnie jest ze startupami – niby to wszystko ma być lean i klientów trzeba zawsze pozyskiwać ale wygląda to zupełnie inaczej w zależności od tego jaki model biznesu wybraliście.
Czy modele biznesu się od siebie różnią się bardzo? Dyplomatycznie odpowiemy znów przykładem – zarówno piłka nożna koszykówka i siatkówka to gry zespołowe, w których używa się piłki, ale to że co jest zalecane w jednej jest zakazane w drugiej. Dokładnie tak samo jest z modelami biznesów – jeśli nie zgadniesz w jaki modelu biznesowym działasz może się okazać, że biegniesz nie w tym kierunku co trzeba.
By podpowiedzieć Wam jak przejść z pomysłu na biznes, zarysu Waszego startupu do wyboru modelu biznesu przygotowaliśmy opisy modeli biznesowych, z przykładami firm, które dany model wykorzystują, wskazaniem jakie KPIje są ważne i na jakich tematach warto się skupić. Bazowych modeli jest 12 (6 on-linowych i 6 off-linowych). Na razie opisaliśmy 4 – jak się Wam spodoba opis przygotujemy stopniowo pozostałe 🙂 Koniecznie dajcie znać w komentarzu co myślicie i czy warto opisać pozostałe – telepatia słabo nam idzie w taką pogodę 😉
Polecamy także przejrzeć tradycyjnie offlinowe modele biznesowe:
Pozwolą Ci one lepiej zrozumieć swoich klientów
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zapisz się koniecznie na nasz newsletter 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Warto też poczytać:
- Poradnik tworzenia marketplace
- Robienie startupu po godzinach
- Modelowanie biznesu w Excelu
- Model biznesu typu media site
- Poradnik o tworzeniu stworzyć firmy usługowej
- O tym jak tworzyć krok po kroku otworzyć restaurację
Udanej lektury 🙂
Lepsze by to było jako jedna strona HTML-owa, a nie prezentacja. W połowie nie chce się już klikać – całość ratuje ciekawa zawartość 😉
PolubieniePolubienie
🙂 Jako strona byłoby dużo ciężej. Prezentacja daje możliwości pokazywania jedno za drugim a i obrazki szybciej się robi 🙂 Wrzucimy też za chwilę audio do jednego z modeli mam nadzieję, że w ten sposób trochę się zrehabilitujemy 🙂
PolubieniePolubienie
Spoko. Tak tylko komentuję na szybko. Nie ma co się rehabilitować – robicie dobrą robotę i chwała Wam za to! 😉
PolubieniePolubione przez 1 osoba
Dzięki wielkie za komplement. Pochwał nigdy za dużo 😉 Tak poważnie to mamy nadzieje, że się przyda prezentacja i jak będzie dobry odzew to ją rozbudujemy o kolejne modele. Jak będą jakieś pytania dawaj znać 🙂
PolubieniePolubienie
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o modeluSaaS | StartupAkademia
Pingback: Od czego zacząć swój startup? | StartupAkademia
Pingback: Jak przełożyć swój biznes na model w Excelu? | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak dobrze robić cold calling? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia
Pingback: Modele subskrypcyjne – jak działają i gdzie można je stosować? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na butach? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Strona jest rewelacyjna. Jeżeli moglibyście jeszcze dokładniej opisać model Matching model byłoby Bosko!
PolubieniePolubienie
Dzięki za komplement. Na razie się nie zapowiada, że będziemy pisać o matching model ale rzuć okiem na case Quory (https://startupakademia.pl/2016/02/03/jak-zrobic-startup-oparty-o-wiedze/) i Tindera (https://startupakademia.pl/2015/05/18/jak-stworzono-tindera/)
PolubieniePolubienie
Pingback: Których biznesów nie ma sensu robić w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia
Pingback: Globalny startup z Australii czyli jak się robi biznesy zdalnie. | StartupAkademia
Pingback: Na jaki rynku funkcjonujesz i jakie ma to znaczenie? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na innowacji nieproduktowej? | StartupAkademia
Pingback: 21 ciekawych innowacyjnych biznesów | StartupAkademia
Pingback: Jakie masz szanse na sukces? | StartupAkademia
Pingback: Jak kupić startup? | StartupAkademia
Pingback: Jak zaprojektować swój startup od końca? | StartupAkademia