2 historie Airbnb

Zastanawialiście się skąd się wziął Airbnb?. Każdą historię trzeba usłyszeć dwa razy  – raz  z ust ludzi, którzy analitycznie rozłożyli dany case na części pierwsze i raz z ust samych twórców. Jak się możecie domyśleć obie wersję będą wyglądały zupełnie inaczej i mają one inną wartość poznawczą :).  Przechodzenie z jednej opowieści do drugiej będzie trochę przypominało spoglądanie na to samo „z” i „bez” różowych okularów. Zaczniemy od krótkiego filmiku Anny Vital o tym jak Airbnb zrobił pierwsze pieniądze, co musieli zmienić w swoim modelu biznesowym, ile kasy zebrali w poszczególnych rundach finansowania oraz jak udało się im osiągnąć wycenę 10 mld USD. To będzie wersja oficjalna pełna entuzjazmu i pokazująca bardzo zwodniczo szybkie dojście do sukcesu.

Druga historyjka, dokładnie o tym samym, opowiedziana przez jednego z założycieli (Nata Blecharczyka), zacznie się równie optymistycznie, ale ma ona zupełnie inny wydźwięk. Dowiecie się co naprawdę się działo w Airbnb (zarówno sercach jak i umysłach założycieli) w pierwszej fazie startupowania – w fazie dochodzenia do modelu biznesowego nim dostali pieniądze z Sequoia Capital. Pozwoli Wam to zrozumieć jak trudne potrafi być życie przedsiębiorcy (nawet tych, który osiągnęli ogromny sukces), jak dużo jest znaków zapytania i jak dużą huśtawkę nastrojów potrafią oni odczuwać założyciele nim pojawią się pierwsze prawdziwe sygnały, że może się udać.

Z prezentacji Nate Blecharczyka dowiecie się:

  1. Jak znalazł swoich współzałożycieli i dlaczego ważniejsi jest dobry założyciel niż pomysł na biznes
  2. Jak wpadli na pomysł Airbnb i skąd ta nazwa?
  3. Jak wyglądał i czym był Airbnn na początku?
  4. Jak wpadli na to, na czym mogą zarabiać?
  5. Z jaką reakcją spotykali się u inwestorów na samym początku?
  6. Jak udało im się trafić do CNN i jaki to miało wpływ na ich startupa?
  7. Jak ich stan emocjonalny zmieniał się w trakcie całej ich przygody z Airbnb?
  8. Co zmienił się w ich życiu, gdy dołączyli Y-Combinator (jednego z akceleratorów)?
  9. Co dała rozmowa z klientami i jak to wykorzystali?

Poniżej trochę o tym jak Airbnb dzięki zwiększaniu standardów było w stanie zwiększyć swój biznes :

Warto też sięgnąć do wywiadu z Brianem Chesky – CEO Airbnb. Mówi nie tylko o początkach ale także o tym jak skalowali swój biznes

Na deser polecamy case innych firm:

  1. Airbnb – growth engines
  2. Benefit System
  3. Khan Academy
  4. DropBoxu

Wszystkie casy znajdziecie tutaj: Lista caseów Startup Akademia

Reklamy

14 thoughts on “2 historie Airbnb

  1. Pingback: Jak zarobić na kursach on-line? | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak stworzyć marketplace? | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  4. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia

  6. Pingback: Gdzie są stosowane modele crowdingowe? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak zarabiać na muzyce? | StartupAkademia

  9. Pingback: Dlaczego społeczność, design i więź są tak ważne przy startupach? | StartupAkademia

  10. Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia

  11. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  12. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia

  14. Pingback: 21 ciekawych innowacyjnych biznesów | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s