Design sprint od Google w wersji DIY

Dzięki Konradowi Juszczykowi dowiedzieliśmy się, że Google właśnie opublikował materiały, na temat metodologii Design Sprint, której używa do szybkiej (w 5 dni) stworzenie prototypów i zebrania feedbacku od klientów. Na stronie (http://www.gv.com/sprint/)  jest rozpiska co robić dzień po dniu z linkami do innych artykułów, w których są zawarte szczegóły. Poniżej wyciągnięte z niej to co najważniejsze w Design Sprint. Oczywiście wpierw polecamy obejrzenie powyższego filmiku na temat Design Sprint. Jedno słowo przestrogi. Nim zabierzesz się za Design Sprint sprawdź czy jest problem do rozwiązania – Design Sprint tego nie testuje; tutaj zakładasz, że znasz problem i szukasz ciekawego rozwiązania. Design Sprint nie zastępuje customer development.

Przygotowanie

  1. Cel: podzielenie się wiedzą i ustalenie planu na kolejne 4 dni, zrozumienie problemu, który próbujecie rozwiązać oraz klienta
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. 6 składników potrzebnych do przeprowadzenia Design Sprint
    2. War room
    3. Lista potrzebnych materiałów
    4. Opis Design Sprint w Google

Dzień 1 – Kawa na ławę.

  1. Cel: podzielenie się wiedzą i ustalenie planu na kolejne 4 dni, zrozumienie problemu, który próbujecie rozwiązać oraz klienta
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. Stworzenie dobrego zrozumienie problemu jaki próbujecie rozwiązać
    2. Zmiana języka i co za tym idzie zmiana podejścia
    3. Parę rad na temat sposobu prowadzenia warsztatu

Dzień 2 – Rysowanie potencjalnych rozwiązań.

  1. Cel: burza mózgów i tworzenie pierwszych potencjalnych prototypów rozwiązań
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. Parę porad jak tworzyć użyteczne fajne rysunki
    2. Rekrutowanie osób do testowania Waszych pomysłów

Dzień 3 – Wybieranie

  1. Cel: wybranie paru pomysłów spośród wymyślonych do dalszego prototypowania
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. Podpowiedź jak wybrać pomysły do dalszego prototypowania
    2. Parę wskazówek jak przygotować testowanie z użytkownikami

Dzień 4 – Tworzenie prototypu

  1. Cel: stworzenie prototypu Waszego produktu, który chcecie pokazać użytkownikom
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. Parę wskazówek jak zrobić wersję elektroniczną Waszego produktu
    2. Parę wskazówek jak zrobić prototyp w Power Poincie
    3. Końcowe przygotowania wywiadów z użytkownikami

Dzień 5 – Testowanie

  1. Cel: przetestowanie na użytkownikach, co im się podoba w Waszym rozwiązaniu i co trzeba zmienić
  2. Jak to wygląda w szczegółach:
    1. Parę wskazówek jak powinny wyglądać wywiady
    2. Parę wskazówek jak przygotować salę wywiadów i podsumować wyniki na samym końcu
    3. Przykład wywiadów robionych przez firmę Cluster

Poniżej jak wygląda Google Sprint w Praktyce:

Polecamy rzucić oko również na:

  1. Przykłady prawdziwych sprintów wykonanych przez zespół Google Venture
  2. Książka o Design Sprint przygtoowane przez ich twórców
  3. Customer development
  4. Nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane z 50% zniżką dla fanów StartupAkademii
  5. Wprowadzenie do lean analytics
  6. Metodę Scrum
  7. O roli desingu w startupie

7 thoughts on “Design sprint od Google w wersji DIY

  1. Pingback: Model canvas – wersja krótka i wersja długa | StartupAkademia

  2. Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak startupować pod skrzydłami korporacji? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak prowadzić efektywnie spotkania? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak szybko i tanio badać rynek i konkurencję? | StartupAkademia

  7. Pingback: Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.