Dzięki Konradowi Juszczykowi dowiedzieliśmy się, że Google właśnie opublikował materiały, na temat metodologii Design Sprint, której używa do szybkiej (w 5 dni) stworzenie prototypów i zebrania feedbacku od klientów. Na stronie (http://www.gv.com/sprint/) jest rozpiska co robić dzień po dniu z linkami do innych artykułów, w których są zawarte szczegóły. Poniżej wyciągnięte z niej to co najważniejsze w Design Sprint. Oczywiście wpierw polecamy obejrzenie powyższego filmiku na temat Design Sprint. Jedno słowo przestrogi. Nim zabierzesz się za Design Sprint sprawdź czy jest problem do rozwiązania – Design Sprint tego nie testuje; tutaj zakładasz, że znasz problem i szukasz ciekawego rozwiązania. Design Sprint nie zastępuje customer development.
Przygotowanie
- Cel: podzielenie się wiedzą i ustalenie planu na kolejne 4 dni, zrozumienie problemu, który próbujecie rozwiązać oraz klienta
- Jak to wygląda w szczegółach:
Dzień 1 – Kawa na ławę.
- Cel: podzielenie się wiedzą i ustalenie planu na kolejne 4 dni, zrozumienie problemu, który próbujecie rozwiązać oraz klienta
- Jak to wygląda w szczegółach:
Dzień 2 – Rysowanie potencjalnych rozwiązań.
- Cel: burza mózgów i tworzenie pierwszych potencjalnych prototypów rozwiązań
- Jak to wygląda w szczegółach:
Dzień 3 – Wybieranie
- Cel: wybranie paru pomysłów spośród wymyślonych do dalszego prototypowania
- Jak to wygląda w szczegółach:
- Podpowiedź jak wybrać pomysły do dalszego prototypowania
- Parę wskazówek jak przygotować testowanie z użytkownikami
Dzień 4 – Tworzenie prototypu
- Cel: stworzenie prototypu Waszego produktu, który chcecie pokazać użytkownikom
- Jak to wygląda w szczegółach:
- Parę wskazówek jak zrobić wersję elektroniczną Waszego produktu
- Parę wskazówek jak zrobić prototyp w Power Poincie
- Końcowe przygotowania wywiadów z użytkownikami
Dzień 5 – Testowanie
- Cel: przetestowanie na użytkownikach, co im się podoba w Waszym rozwiązaniu i co trzeba zmienić
- Jak to wygląda w szczegółach:
- Parę wskazówek jak powinny wyglądać wywiady
- Parę wskazówek jak przygotować salę wywiadów i podsumować wyniki na samym końcu
- Przykład wywiadów robionych przez firmę Cluster
Poniżej jak wygląda Google Sprint w Praktyce:
Polecamy rzucić oko również na:
- Przykłady prawdziwych sprintów wykonanych przez zespół Google Venture
- Książka o Design Sprint przygtoowane przez ich twórców
- Customer development
- Nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane z 50% zniżką dla fanów StartupAkademii
- Wprowadzenie do lean analytics
- Metodę Scrum
- O roli desingu w startupie
Pingback: Model canvas – wersja krótka i wersja długa | StartupAkademia
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak startupować pod skrzydłami korporacji? | StartupAkademia
Pingback: Jak prowadzić efektywnie spotkania? | StartupAkademia
Pingback: Jak szybko i tanio badać rynek i konkurencję? | StartupAkademia
Pingback: Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać? | StartupAkademia