Idea customer development przy tworzeniu startupów jest dość dobrze znana. Dla tych, którzy niewiele wiedzą o tym lub szukają ściągawki z krótki podsumowaniem prezentacja oparta o pracę Steve Blanka. Polecamy:
W książce znajdziecie szczegóły i dużo praktycznych porad podzielone na startupy on-linowe, off-linowe. Struktura momentami nie jest do końca przejrzysta i jest trochę powtórzeń ale na pewno do przeczytania. Uwaga! Najlepiej czytać i od razu wdrażać – nie jest to beletrystka ale rzeczywiście poradnik jak robić krok po kroku startup. Nikogo nie powinien dziwić długi tytuł: The Startup Owner’s Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. Książka w wersji polskiej nazywa się Podręcznik Startupu – budowa wielkiej firmy krok po kroku. Paradoksalnie tańsza jest angielska wersja na kindla (około 50% ceny wersji polskiej).
Poniżej bardzo fajne wprowadzenia do customer development Steve Blanka z konferencji Lean Startup:
oraz dłuższy wykład Steve Blanka o lean startup i customer developmnet:
Na sam koniec polecamy slajd z książki z krótkim wprowadzeniem autora (obejrzyj 7 krótkich filmików):
Po zapoznaniu się z customer development polecamy Lean Analytics i nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Z dalszych lektur polecamy przejrzeć:
- Przykłady customer development Kissmetrics, ShareFeed (obecnie Buffer), Quarloo (wcześniej Kissmetrics Insights)
- Książkę Blanka w której opisuje dokładnie całą metodologię: Podręcznik Startupu – budowa wielkiej firmy krok po kroku
- Metoda Lean Startup Erica Ries – jednego z twórców całej metodologii
- Trochę uproszczoną wersję metody lean startup: Metoda Running Lean
- Rozwinięcie lean startup –Metoda Lean Analytics. Lepiej sięgnij po wersję angielską: Lean Analytics
Pingback: Value proposition canva – z czym się to je? | StartupAkademia
Pingback: Dlaczego społeczność, design i więź są tak ważne przy startupach | StartupAkademia
Pingback: Scrum w 10 minut czyli jak szybko wykonywać znane zadania? | StartupAkademia
Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia
Pingback: Design sprint od Google w wersji DIY | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na e-bookach w cieniu Amazona? | StartupAkademia
Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia
Pingback: Model canvas – wersja krótka i wersja długa | StartupAkademia
Pingback: Jak surfować na coraz większych falach? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia
Pingback: Co to jest lean canvas i running lean? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia
Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Na jaki rynku funkcjonujesz i jakie ma to znaczenie? | StartupAkademia
Pingback: Jak dojść do właściwego modelu biznesu przy użyciu canvas model? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić non-profit w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: 4 pomysły na startup dla ostrożnych | StartupAkademia
Pingback: 23 sposoby by robić właściwe rzeczy szybko | StartupAkademia