Lean startup i customer development – ściąga

Idea customer development przy tworzeniu startupów jest dość dobrze znana. Dla tych, którzy niewiele wiedzą o tym lub szukają ściągawki z krótki podsumowaniem prezentacja oparta o pracę Steve Blanka. Polecamy:

W książce znajdziecie szczegóły i dużo praktycznych porad podzielone na startupy on-linowe, off-linowe. Struktura momentami nie jest do końca przejrzysta i jest trochę powtórzeń ale na pewno do przeczytania. Uwaga! Najlepiej czytać i od razu wdrażać – nie jest to beletrystka ale rzeczywiście poradnik jak robić krok po kroku startup. Nikogo nie powinien dziwić długi tytuł: The Startup Owner’s Manual: The Step-by-Step Guide for Building a Great Company. Książka w wersji polskiej nazywa się Podręcznik Startupu – budowa wielkiej firmy krok po kroku. Paradoksalnie tańsza jest angielska wersja na kindla (około 50% ceny wersji polskiej).

Poniżej bardzo fajne wprowadzenia do customer development Steve Blanka z konferencji Lean Startup:

oraz dłuższy wykład Steve Blanka o lean startup i customer developmnet:

Na sam koniec polecamy slajd z książki z krótkim wprowadzeniem autora (obejrzyj 7 krótkich filmików):

Po zapoznaniu się z customer development polecamy Lean Analytics i nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.

Z dalszych lektur polecamy przejrzeć:

  1. Przykłady customer development Kissmetrics, ShareFeed (obecnie Buffer), Quarloo (wcześniej Kissmetrics Insights)
  2. Książkę Blanka w której opisuje dokładnie całą metodologię: Podręcznik Startupu – budowa wielkiej firmy krok po kroku
  3. Metoda Lean Startup Erica Ries – jednego z twórców całej metodologii
  4. Trochę uproszczoną wersję metody lean startup: Metoda Running Lean
  5. Rozwinięcie lean startup –Metoda Lean Analytics. Lepiej sięgnij po wersję angielską: Lean Analytics

25 thoughts on “Lean startup i customer development – ściąga

  1. Pingback: Value proposition canva – z czym się to je? | StartupAkademia

  2. Pingback: Dlaczego społeczność, design i więź są tak ważne przy startupach | StartupAkademia

  3. Pingback: Scrum w 10 minut czyli jak szybko wykonywać znane zadania? | StartupAkademia

  4. Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia

  5. Pingback: Design sprint od Google w wersji DIY | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak zarabiać na e-bookach w cieniu Amazona? | StartupAkademia

  7. Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia

  8. Pingback: Model canvas – wersja krótka i wersja długa | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak surfować na coraz większych falach? | StartupAkademia

  10. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – wersja marcowa | StartupAkademia

  11. Pingback: Co to jest lean canvas i running lean? | StartupAkademia

  12. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  13. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia

  14. Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia

  15. Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia

  16. Pingback: Na jaki rynku funkcjonujesz i jakie ma to znaczenie? | StartupAkademia

  17. Pingback: Jak dojść do właściwego modelu biznesu przy użyciu canvas model? | StartupAkademia

  18. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  19. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  20. Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia

  21. Pingback: Jak zrobić non-profit w Polsce? | StartupAkademia

  22. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  23. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  24. Pingback: 4 pomysły na startup dla ostrożnych | StartupAkademia

  25. Pingback: 23 sposoby by robić właściwe rzeczy szybko | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.