Instagram i Pinterest dla opornych w przykładach

Instagram i Pinterest to nie tylko narzędzia do robienia fotek jedzenia w restauracji, uwieczniana przepisów i tworzenia 1000 selfie, ale także ważne narzędzie marketingowe dla startupów, w szczególności dla tych, których produkt jest mocno wizualny (moda, jedzenie, gastronomia, organizatorzy eventów, ślubów itp.) Dziś będzie duża piguła informacyjna, która pozwoli Wam się wgryźć w temat i stwierdzić czy są to narzędzia dla Was.

Zaczniemy od przykładu jak stosować instagram i pinterest w sprzedaży nieruchomościami. Pozwoli Wam zobaczyć jak można używać tych narzędzi na innym polu niż typowe jedzenie i ciuchy. Z prezentacji dowiedzie się:

  1. Dlaczego Instagram i Pinterest tak szybko rosną i trochę o tym, że nie są to tylko platform do robienia fotek jedzenia, przepisów i selfie
  2. Jak duża jest aktywność na instagramie, jak wyglądają profile na instagramie i co można zrobić na instagramie ze zdjęciami, video
  3. Jakie mogą być przykładowe 10 typów fotek i video, które można wrzucać na instagram i co one dają:
    1. „Meet the team” – zapoznajesz followersów ze swoim zespołem i mają oni szansę zobaczyć bardziej ludzką część Waszego brandu
    2. „Cross promotion” – promujesz na instagramie inne swoje kanały (twittera, linkedina, facebooka)
    3. „Promote culture” – pokaż od kuchni Waszą kulturę organizacyjną, Wasze wartości poprzez pokazywanie nowo-przyjętych osób, Wasze eventy, eventy   w których bierzecie udział
    4. „Listings” – tutaj pokazujesz wybrane elementy Waszej oferty by zachęcić do wchodzenia na Wasz profil, w szczególności bardzo ładne rzeczy,
    5. „open house” – wszelkiego rodzaju otwarte drzwi
    6. „staging” – wszelkiego rodzaju przemiany, w których udało Wam się wziąć udział (before and after)
    7. „sold homes” – pokazanie, że jesteście w stanie dowozić wynik osiągnąć sukces
    8. „Closing / happy clients” – pokazujesz zadowolonych klientów
    9. „Behind the scene” – pokaż jak wyglądało robienie eventów, zmian zza kulis
    10. „sneak peak” –zapowiedzi nowych rzeczy
    11. „Local” lokalne wzmianki, które powodują, że tworzysz wizerunek lokalnego gracza
  4. Jakie są bardziej zaawansowane taktyki używane na instagramie:
    1. Stwórz konkurs – pozowli Ci to crowdsurcować dużo contentu od pracowników i klientów / followersów
    2. Stwórz event na instagramie (Instameet event)
    3. Zarządzanie hashtagami
  5. Czym jest pinterest i do czego służy
  6. Jak duża jest aktywność na Pintereśćie, jak wyglądają profile na Pintereści i jak wygląda typowy cykl życia pinów
  7. Jakie 10 typów pinów można użyć i co one dają („meet the team”, „listings”, „open house”, “Customer reviews”, “lifestyle content”, “local”, “staging”, “video”, “expert advice”, “Marketing ideas”)
  8. Jakie są bardziej zaawansowane taktyki używane na Pintereście
    1. Weryfikacja Waszego profilu na instagramie
    2. Analiza statystyk Pinterestu
    3. Dodawanie przycisku „Pinit” na stronie
    4. Dodawanie do pinów mapy, adresu, nr telefonu
    5. Przewodniki po Waszych boardach
    6. Upgrade starych pinów


Kolejna część to szkolenie z Instagramu . Jest to całkiem fajna mieszanka informacji technicznych co jak się robi na instagramie i porad na temat tego jak promować Waszą firmę na Instagramie. Ze szkolenia dowiecie się:

  1. Co to jest instagram i trochę statystyk na temat liczby użytkowników i ich zaangażowania?
  2. Jak stworzyć konto i czym się charakteryzuje?
  3. Jak używać hashtagów na Instagramie i co one dają?
  4. Do czego warto używać filmiki na instagramie?
  5. Jakie są ogólne regułu odnośnie conentu na instagramie?
  6. Na jakie KPI powinieneś patrzeć i jakiego software powinieneś używać (tutaj jest mały update odnośnie oprogramowania Statigram, o którym mówią to teraz Iconsquare – http://iconosquare.com/)
  7. Kto zazwyczaj używa Instagramów – jakie biznesy i co mają robić inne nietypowe biznesy np. prawnicy?
  8. Jak wygląda dialog z followersami?
  9. Instagram spontaniczny czy przemyślany i zaplanowany – raczej to drugie dla biznesu

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂

Na koniec polecamy rzucić okiem na parę rzeczy:

  1. Poradnik jak stosować Instagram by generowć wyższą sprzedaż
  2. Case kampanii Oreo na Instagramie omówiony rzez Alexę Beadon – zacznijcie oglądania od 2 minuty
  3. Jak używać reklamowego modułu Pinteresta
  4. Przykłady kampanii reklamowych na Instagramie
  5. Case firmy organizującej śluby na Instagramie – również zrobiony przez Alex Beadon
  6. Przewodnik (szczegółowy po Pintereście)
  7. Prezentację o tym  jak tworzyć brand na facebooku
  8. Narzędzia, które Was wspomogą przy Waszej pracy nad profilem Instagramowym i Pinterestowym (zakładka „Grafika i animacja”)
  9. Ogólny wstęp do Pinteresta
  10. Poradnik jak zwiększyć liczbę obserwatorów na Instagramie (jak znaleźć odpowiednie hashtagi, kraść obserwatorów od konkurencji, posty sponsorowane)
  11. Ściąga z twittera, facebooka i linkedina
  12. Jak uprawiać marketing na Slidesharze?
  13. Instagram  – 9 ciekawych trików
  14. Ściąga z tego jak używać Instagramu do promowania Twojego biznesu

21 thoughts on “Instagram i Pinterest dla opornych w przykładach

  1. Pingback: Jak wygenerować 12 000 odsłon na Slidesharze? | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak sprzedawać on-line bez sklepu internetowego cz1? | StartupAkademia

  3. Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: O co biega w content marketingu? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak zaadresować kwestię IT w startupie? | StartupAkademia

  6. Pingback: Ściąga z facebooka, twittera, i linkedina | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak ogarnąć inbound marketing z jednego miejsca? | StartupAkademia

  8. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  9. Pingback: Co warto przeczytać nim zrobisz biznes modowy? | StartupAkademia

  10. Pingback: Gdzie szukać info jak używać Facebooka? | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia

  12. Pingback: O co chodzi z tym Pinterestem? | StartupAkademia

  13. Pingback: Gdzie warto reklamować swój startup? | StartupAkademia

  14. Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia

  15. Pingback: Jak przyciągać traffic do on-linowego biznesu? | StartupAkademia

  16. Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia

  17. Pingback: Istagram jako genialne narzędzie do komunikacji z Klientem – Smart Resto

  18. Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia

  19. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  20. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  21. Pingback: Dlaczego warto stworzyć plan pozyskiwania klientów – Smart Resto

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.