Instagram i Pinterest to nie tylko narzędzia do robienia fotek jedzenia w restauracji, uwieczniana przepisów i tworzenia 1000 selfie, ale także ważne narzędzie marketingowe dla startupów, w szczególności dla tych, których produkt jest mocno wizualny (moda, jedzenie, gastronomia, organizatorzy eventów, ślubów itp.) Dziś będzie duża piguła informacyjna, która pozwoli Wam się wgryźć w temat i stwierdzić czy są to narzędzia dla Was.
Zaczniemy od przykładu jak stosować instagram i pinterest w sprzedaży nieruchomościami. Pozwoli Wam zobaczyć jak można używać tych narzędzi na innym polu niż typowe jedzenie i ciuchy. Z prezentacji dowiedzie się:
- Dlaczego Instagram i Pinterest tak szybko rosną i trochę o tym, że nie są to tylko platform do robienia fotek jedzenia, przepisów i selfie
- Jak duża jest aktywność na instagramie, jak wyglądają profile na instagramie i co można zrobić na instagramie ze zdjęciami, video
- Jakie mogą być przykładowe 10 typów fotek i video, które można wrzucać na instagram i co one dają:
- „Meet the team” – zapoznajesz followersów ze swoim zespołem i mają oni szansę zobaczyć bardziej ludzką część Waszego brandu
- „Cross promotion” – promujesz na instagramie inne swoje kanały (twittera, linkedina, facebooka)
- „Promote culture” – pokaż od kuchni Waszą kulturę organizacyjną, Wasze wartości poprzez pokazywanie nowo-przyjętych osób, Wasze eventy, eventy w których bierzecie udział
- „Listings” – tutaj pokazujesz wybrane elementy Waszej oferty by zachęcić do wchodzenia na Wasz profil, w szczególności bardzo ładne rzeczy,
- „open house” – wszelkiego rodzaju otwarte drzwi
- „staging” – wszelkiego rodzaju przemiany, w których udało Wam się wziąć udział (before and after)
- „sold homes” – pokazanie, że jesteście w stanie dowozić wynik osiągnąć sukces
- „Closing / happy clients” – pokazujesz zadowolonych klientów
- „Behind the scene” – pokaż jak wyglądało robienie eventów, zmian zza kulis
- „sneak peak” –zapowiedzi nowych rzeczy
- „Local” lokalne wzmianki, które powodują, że tworzysz wizerunek lokalnego gracza
- Jakie są bardziej zaawansowane taktyki używane na instagramie:
- Stwórz konkurs – pozowli Ci to crowdsurcować dużo contentu od pracowników i klientów / followersów
- Stwórz event na instagramie (Instameet event)
- Zarządzanie hashtagami
- Czym jest pinterest i do czego służy
- Jak duża jest aktywność na Pintereśćie, jak wyglądają profile na Pintereści i jak wygląda typowy cykl życia pinów
- Jakie 10 typów pinów można użyć i co one dają („meet the team”, „listings”, „open house”, “Customer reviews”, “lifestyle content”, “local”, “staging”, “video”, “expert advice”, “Marketing ideas”)
- Jakie są bardziej zaawansowane taktyki używane na Pintereście
- Weryfikacja Waszego profilu na instagramie
- Analiza statystyk Pinterestu
- Dodawanie przycisku „Pinit” na stronie
- Dodawanie do pinów mapy, adresu, nr telefonu
- Przewodniki po Waszych boardach
- Upgrade starych pinów
Kolejna część to szkolenie z Instagramu . Jest to całkiem fajna mieszanka informacji technicznych co jak się robi na instagramie i porad na temat tego jak promować Waszą firmę na Instagramie. Ze szkolenia dowiecie się:
- Co to jest instagram i trochę statystyk na temat liczby użytkowników i ich zaangażowania?
- Jak stworzyć konto i czym się charakteryzuje?
- Jak używać hashtagów na Instagramie i co one dają?
- Do czego warto używać filmiki na instagramie?
- Jakie są ogólne regułu odnośnie conentu na instagramie?
- Na jakie KPI powinieneś patrzeć i jakiego software powinieneś używać (tutaj jest mały update odnośnie oprogramowania Statigram, o którym mówią to teraz Iconsquare – http://iconosquare.com/)
- Kto zazwyczaj używa Instagramów – jakie biznesy i co mają robić inne nietypowe biznesy np. prawnicy?
- Jak wygląda dialog z followersami?
- Instagram spontaniczny czy przemyślany i zaplanowany – raczej to drugie dla biznesu
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂
Na koniec polecamy rzucić okiem na parę rzeczy:
- Poradnik jak stosować Instagram by generowć wyższą sprzedaż
- Case kampanii Oreo na Instagramie omówiony rzez Alexę Beadon – zacznijcie oglądania od 2 minuty
- Jak używać reklamowego modułu Pinteresta
- Przykłady kampanii reklamowych na Instagramie
- Case firmy organizującej śluby na Instagramie – również zrobiony przez Alex Beadon
- Przewodnik (szczegółowy po Pintereście)
- Prezentację o tym jak tworzyć brand na facebooku
- Narzędzia, które Was wspomogą przy Waszej pracy nad profilem Instagramowym i Pinterestowym (zakładka „Grafika i animacja”)
- Ogólny wstęp do Pinteresta
- Poradnik jak zwiększyć liczbę obserwatorów na Instagramie (jak znaleźć odpowiednie hashtagi, kraść obserwatorów od konkurencji, posty sponsorowane)
- Ściąga z twittera, facebooka i linkedina
- Jak uprawiać marketing na Slidesharze?
- Instagram – 9 ciekawych trików
- Ściąga z tego jak używać Instagramu do promowania Twojego biznesu
Pingback: Jak wygenerować 12 000 odsłon na Slidesharze? | StartupAkademia
Pingback: Jak sprzedawać on-line bez sklepu internetowego cz1? | StartupAkademia
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: O co biega w content marketingu? | StartupAkademia
Pingback: Jak zaadresować kwestię IT w startupie? | StartupAkademia
Pingback: Ściąga z facebooka, twittera, i linkedina | StartupAkademia
Pingback: Jak ogarnąć inbound marketing z jednego miejsca? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Co warto przeczytać nim zrobisz biznes modowy? | StartupAkademia
Pingback: Gdzie szukać info jak używać Facebooka? | StartupAkademia
Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia
Pingback: O co chodzi z tym Pinterestem? | StartupAkademia
Pingback: Gdzie warto reklamować swój startup? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak przyciągać traffic do on-linowego biznesu? | StartupAkademia
Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia
Pingback: Istagram jako genialne narzędzie do komunikacji z Klientem – Smart Resto
Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: Dlaczego warto stworzyć plan pozyskiwania klientów – Smart Resto