Wiele mówiliśmy o narzędziach, które pozwalają wspierają bardziej efektywnie zarządzanie zespołem i projektami (Asana, Google Drive, Dropbox, Evernote i parę innych, o których będziemy jeszcze pisać). Dość dużo też było o tym jak mierzyć czy jesteście efektywni czy nie. Skoro wiemy już jak badać efektywność, mamy trochę softwaru by móc zarządzać lepiej, to pora na brakujący element, czyli na metody, które pozwalają zwiększyć tempo pracy Waszego kameralnego startupowego zespołu. Jedną z metod jest scrum. Głównie wykorzystują ją informatycy przy projektach informatycznych, ale dość dobrze się sprawdza przy startupowaniu. Nam się podoba, bo dobrze „wybija rytm” (trochę jak bęben na galerach 😉 ) w jakim powinien się poruszać zespół, daje widoczność na to co jest zrobione i co jest jeszcze do zrobienia, pozwala budować projekt kawałkami. Polecamy filmik, z którego dowiecie się:
- Co to jest user story, product backlog, release of the product, release planning, estimates, sprint, burdown chart, burdown velocity, standup meetings, sprint retrospective meeting?
- Kim jest product owner, scrum master, developer, tester?
- Jak przejść z ogólnego opisu funkcjonalności do konkretnej roboty, która ma zostać wykonana przez konkretne osoby?
- Jak poradzono sobie z tym, że niektóre zadania zajmują 4 minuty a inne 4 miesiące?
- Jak będziecie wiedzieli czy robicie zgodnie z panem?
- Co robić gdy robota idzie wolniej niż zakładaliście?
Tytułem przestrogi. Scrum i agile pozwalają szybko iść do przodu z projektem, ale trzeba się upewnić, że projekt, który realizujecie ma sens (do tego służy cała metodologia lean startupu, customer development i lean analytics). Czasami lepiej stać mądrze niż głupio biegać 😉
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Polecamy przejrzeć również następujące rzeczy:
- Przykłady sprintów wykonanych pod skrzydłami Google Venture
- Poradnik jak być efektywnym i pracować nad właściwymi rzeczami
- Asana do zarządzania zadaniami
- O co biega w Customer development
- Google Drive do zdalnej pracy
- Jak używać Lean Analytics by robić właściwe rzeczy we właściwym czasie
Pingback: Smartsheet czyli ulepszony kuzyn Excela | StartupAkademia
Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia
Pingback: Design sprint od Google w wersji DIY | StartupAkademia
Pingback: Metoda „o nie” czyli jak szybko wymuszać efektywność | StartupAkademia
Pingback: Jak zaadresować kwestię IT w startupie? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Jak prowadzić efektywnie spotkania? | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia