Model canvas – wersja krótka i wersja długa

Przyznajemy się bez bicia, że jakoś zapomnieliśmy wspomnieć głębiej o canvas model a w sumie co jakiś czas się do niego odwołujemy. Czas nadrobić zaległości. Proponujemy zacząć od poniższego filmiku, w którym nazwane są i wytłumaczone elementy canvas model


Później proponujemy sięgnąć do webinaru Alexandra Osterwalda, w którym twórca modelu Canvas:

  1. Wytłumaczy skąd się wzięła potrzeba stworzenia jednego wspólnego języka do rozmowy o modelach biznesowych i dlaczego przybrało to postać modelu canvas
  2. Opowie o elementach składowych modelu canvas i jak je trzeba interpretować
  3. Pokaże przy użyciu canvas model jak wygląda biznes model Nespresso, SunEdison (panele słoneczne)
  4. Wytłumaczy na przykładzie muzeum Guggenheima, o co chodzi w projektowaniu modeli biznesowych

Szczegóły znajdziecie w jego książce Business Model Generation. (wersja polska:Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera)

Poniżej przykładu paru model paru biznesów zapisany w postaci canva model:

Polecamy rzucić oko również na:

  1. Customer development
  2. Parę rad na temat tego jak prezentować model canva
  3. Wprowadzenie do lean analytics
  4. Nasze szkolenie on-linowe jak robić startup po godzinach
  5. Książkę o Value proposition i więcej o value proposition canvas
  6. Przykład ewolucji modelu biznesu pokazane na canvas model
  7. DIY design sprint od Googla
Advertisements

11 thoughts on “Model canvas – wersja krótka i wersja długa

  1. Fajne i pouczające sa wasze posty. Dzieki!

    Maria Nowińska

    Wysłane z iPhone’a

    Dnia 22 lut 2015 o godz. 19:54 StartupAkademia napisał(a):

    > >

    Lubię

  2. Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia

  3. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  4. Pingback: Na jaki rynku funkcjonujesz i jakie ma to znaczenie? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak dojść do właściwego modelu biznesu przy użyciu canvas model? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak dobrze wykorzystać office hours, coaching i mentoring? | StartupAkademia

  8. Pingback: Skąd brać pieniądze na startup? | StartupAkademia

  9. Pingback: 10 rodzajów pivotów i kiedy pivotować | StartupAkademia

  10. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s