Pisaliśmy jakiś czas temu o tym, że tworzenie startupu to nie jedyna metoda spożytkowania swojej smykałki do tworzenia z chaosu czegoś nowego i fajnego (więcej na ten temat tutaj). Jedną z metod jest zostanie intrapreneurem (czyli robienie startupu pod skrzydłem korporacji). Część korporacji ma do tego swoje akceleratory, inni parę spółek a pozostali parę działów o dużej autonomii i nieformalnej strukturze zarządzania.
Postaramy się więcej o tym temacie Wam powiedzieć. Polecamy zacząć od prezentacji Innovatiki z której dowiecie się:
- Jakie typy innowacji występują?
- Dlaczego korporacje muszą mocno stawiać na intraprenuerów?
- Co osiągnął Xerox dzięki własnemu akceleratorowi?
- Jak korporacje tworzą obecnie radyklane innowacje?
- Jakie są przykłady korporacyjnych akceleratorów i co musi zostać spełnione by osiągnęły sukces?
Kolejna ważna prezentacja to lean analytics dla intrapreneurów (od slajdu 89), w którym w szczegółach wytłumaczone, czym się różni taka forma tworzenia innowacji od typowego startupu. Dowiecie się z niej między innymi:
- Jakie wyzwania stoją przed Wami, gdy jesteście w dużej organizacji?
- Dlaczego tak istotne jest skrócenie czasu reakcji i pozbycie się typowych ograniczeń korporacji?
- Dlaczego innowacje są potrzebne korporacjom?
- Jakie typy innowacji możesz stosować będąc intrapreneurem, co one Ci dają i jakiej metodologii używasz w danym przypadku?
- Przykłady innowacji dokonywanych przez korporacje
- Jakie cechy musisz mieć by odnieść sukces jako intrapreneur?
- Co powinieneś robić by Twoja praca jako intraprenurea została dobrze wykorzystane przez spółkę matkę (ergo jak co zrobić by nie było odrzutu ;))?
- Na jakie wskaźnik powinieneś zwracać uwagę i czym się one różnią od KPIów typowych dla startupu
- Jakie wsparcia potrzebujesz od spółki matki by rzeczywiście wdrożyć korporacje?
Filmik z komentarzem do tej prezentacji znajdziecie tutaj:
Ostatnia prezentacja to zbiór praktycznych porad. Tytuł mówi sam za siebie :”Dlaczego intrapreneurzy powinni być piratami”
Z dalszych lektur polecamy:
Pingback: W Marcu jak w garncu czyli co się działo w StartupAkademii? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia
Pingback: Startupować czy nie startupować o to jest pytanie? | StartupAkademia