Jednym z łatwiejszych sposób myślenia o klientach i o tym, co musicie zrobić z nimi są tzw. Pirate Metris lub jak ktoś woli metodologia AARRR. Została stworzona przez Dave McClure z 500 startups, aby w łatwy sposób wiedzieć na czym się skupić. AARRR przypomina poszerzoną wersję analizy typowego lejka sprzedażowego. Wpierw pozyskujesz klienta, starasz się by wszedł na Twoją stronę, lub do Twojego lokalu jeśli jesteś biznesem off-linowym – (pierwsze A- Acquisition), potem chcesz go zachęcić do spróbowania produktu (drugie A-Activation). Gdy już Ciebie zna chcesz aby powrócił i używał nadal Twojego produktu / usługi (pierwsze R-Retention), a następnie by był tak zadowolony aby zapłacić Ci za Twój produkt / usługę (drugie R-Revenue) i polecić Cię dalej swoim znajomym (trzecie R-Refferal). AARRR jest świetna też do analizy samego biznesu.
By trochę więcej dowiedzieć się, z czym się to je polecamy filmik, w którym Dave w ekspresowym tempie prezentuje całą metodologię:
Prezentacja Dave znajdziecie poniżej
Na koniec polecamy również przejrzeć jeszcze jedną prezentację na temat Pirate Metrics, w której znajdziecie parę przykładów i trochę KPIów
Jakbyście się nudzili polecamy przeczytać /obejrzeć:
- Nasze szkolenie on-linowe o tym jak tanio i szybko robić startupy
- Trochę o metodologii running lean
- Lean analytics w skrócie
- Desing sprint by google
Pingback: Lipiec w pigułce | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Skąd brać pieniądze na startup? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć firmę usługową? | StartupAkademia