Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać?

AARRR

Jednym z łatwiejszych sposób myślenia o klientach i o tym, co musicie zrobić z nimi są tzw. Pirate Metris lub jak ktoś woli metodologia AARRR. Została stworzona przez Dave McClure z 500 startups, aby w łatwy sposób wiedzieć na czym się skupić. AARRR przypomina poszerzoną wersję analizy typowego lejka sprzedażowego. Wpierw pozyskujesz klienta, starasz się by wszedł na Twoją stronę, lub do Twojego lokalu jeśli jesteś biznesem off-linowym – (pierwsze A- Acquisition), potem chcesz go zachęcić do spróbowania produktu (drugie A-Activation). Gdy już Ciebie zna chcesz aby powrócił i używał nadal Twojego produktu / usługi (pierwsze R-Retention), a następnie by był tak zadowolony aby zapłacić Ci za Twój produkt / usługę (drugie R-Revenue) i polecić Cię dalej swoim znajomym (trzecie R-Refferal). AARRR jest świetna też do analizy samego biznesu.

By trochę więcej dowiedzieć się, z czym się to je polecamy filmik, w którym Dave w ekspresowym tempie prezentuje całą metodologię:

Prezentacja Dave znajdziecie poniżej

Na koniec polecamy również przejrzeć jeszcze jedną prezentację na temat Pirate Metrics, w której znajdziecie parę przykładów i trochę KPIów

Jakbyście się nudzili polecamy przeczytać /obejrzeć:

  1. Nasze szkolenie on-linowe o tym jak tanio i szybko robić startupy
  2. Trochę o metodologii running lean
  3. Lean analytics w skrócie
  4. Desing sprint by google

 

10 thoughts on “Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać?

  1. Pingback: Lipiec w pigułce | StartupAkademia

  2. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia

  4. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia

  6. Pingback: Skąd brać pieniądze na startup? | StartupAkademia

  7. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  8. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

  10. Pingback: Jak stworzyć firmę usługową? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s