Jak masowo tworzyć wiralny content i na tym zarabiać?

BuzzFeed to przykład nowoczesnego internetowego producenta contentu, który dokładnie wie jak tworzyć content i jak sprawić by wiralnie rozchodził się po sieci. Na swoich stronach są w stanie wygenerować 150 milionów unikalnych wejść co chyba nie jest złym rezultatem :).Z powyższej prezentacji dowiecie się:

  1. Trochę na temat historii BuzzFeeda i skąd się wziął pomysł na tego typu portal?
  2. Jak rozumieją wiralności BuzzFeed i jak korzystają z niej przy swoim biznesie?
  3. Jakich rozwiązań technologicznych używają?
  4. Jak docierają do czytelników i jak dobierają content do poszczególnych grup?
  5. Jaką mają strategię, jeśli chodzi o content?
  6. Jak monetyzują ruch na swojej stronie?

Dla tych którzy się nie zetknęli z nimi przykład jednego z filmików (mają ich kilka tysięcy a największy ich kanał ma 8 mln subskrybentów):

Polecamy również rzucić okiem na list CEO BuzzFeed Jonah Peretti, który w ciekawy sposób pokazuje dlaczego BuzzFeed odnosi sukces

BuzzFeed zarabia głównie na czymś co się nazywa native advertising (artykuły mocno sponsorowane). Żeby dobrze zrozumieć ich model zarabiania polecamy poniższy filmik 🙂

W ramach dalszej lektury polecamy:

  1. BuzzFeed – growth engines
  2. Jak tworzyć wiralny content – przewodnik
  3. O co chodzi z wiralnością
  4. Jakie treści udostępniają ludzie
  5. Case LetterBag – jak stosować wiralność w praktyce
  6. Case Reddita i innych przedstawiany przez Alexa Ohaniana
  7. Case facebooka
  8. Case Kwejka
Reklamy

9 thoughts on “Jak masowo tworzyć wiralny content i na tym zarabiać?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak z bankruta w jednym obszarze stać się leaderem w innym? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak zarabiać na bajecznym biznesie? | StartupAkademia

  5. Pingback: Pivotowanie w praktyce – fajny przykład na rozgrzewkę | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak zarobić na graczach i e-sporcie? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak przyciągać traffic do on-linowego biznesu? | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia

  9. Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s