Co to jest lean canvas i running lean?

Zapewne próbowaliście i przebrnąć przez Podręcznik Startupu – budowa wielkiej firmy krok po kroku Steve Blanka i Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera Alexandra Osterwalda. Niektórzy z Was zapewne są przytłoczeni ogromem wiedzy i nie jesteście do końca pewni czy wszystko zrozumieliście. Na szczęście, Ash Maurya jakiś czas temu przemielił obie książki stworzył swoistego „bryka”, w którym w bardziej przystępny sposób pokazuje, o co biega w startupowaniu w wydaniu lean. Poniżej parę filmików Asha, w którym sam pokazuje najważniejsze elementy Lean Canva i Running Lean.

W pierwszym filmiku „Why products fail” Ash wprowadzi Was w temat startupów, mówi o tym, dlaczego trudno jest stworzyć nowy produkt, dlaczego zakochanie się w swoim rozwiązaniu jest tak niebezpieczne i co daje bycie pierwszym na rynku. Następnie pokazuje jak stosować lean canva, co jest prawdziwym produktem startupowca, jak musisz postępować by przejść z pierwszej wersji lean canva do modelu biznesowego i czym się różni biznes model od biznes planu.


Z drugiego filmiku „Capture your model in 20 mnutes” dowiecie się jak stworzyć swój pierwszy model w lean canva, jak współgrają ze sobą poszczególne elementy modelu, co może być „unfair advantage Ash pokazuje jak tworzyć model na przykładzie jednego ze swoich biznesów,

Z kolejnego, trzeciego filmiku ”Top 10 Business Model Pitfalls” dowiecie się, jakie błędy najczęściej popełniają startupy przy dochodzeniu do swojego modelu biznesu i jak ich unikać

W4 filmiku – „Prioritize risks on your business model” Ash opowiada jak zidentyfikować najbardziej ryzykowne elementy Waszego modelu biznesu i jak je przetestować a następnie zniwelować ryzyko związane z nimi. Z filmiku dowiecie się, czym się różni ryzyko od niepewności, jakie są typy ryzyka i w których elementach lean canvas się chowają oraz na jakich etapach startupowania się pojawiają. Ash opowie również jak zidentyfikować ryzyka, z których sobie nie zdajecie sprawy.

W ostatnim filmiku „Run Experiment to test your plan” Ash pokazuje na swoim przykładzie jak używać lean canvas i jak tanio i szybko zrobić MVP a potem docelowy produkt. Dowiecie się również, co to są eksperymenty, na czym polegają i jakie są zasady dobrze przeprowadzonych eksperymentów

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zapisz się koniecznie na nasz newsletter :). Dostaniesz jednocześnie paczkę 18 przydatnych narzędzi.

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Zajrzeć do jego książki w wersji angielskiej – rekomendowana (Running Lean) lub polskiej (Metoda Running Lean) – niezbyt dobre przetłumaczona
  2. Rzucić okiem na nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane – z 50% zniżką dla fanów StartupAkademii
  3. Rzucić okiem na Lean Analytics i Customer Development
  4. Warsztat Asha z running lean (Running Lean Workshops – Ash Maruya)
  5. Wywiad z Ericiem Riesem – współtwórcą metodologii Lean Startup
  6. Warsztaty z Ericiem Riesem na temat lean startup (The Lean Starup – Eric Ries on the conference)
Reklamy

31 thoughts on “Co to jest lean canvas i running lean?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak z bankruta w jednym obszarze stać się leaderem w innym? | StartupAkademia

  3. Pingback: W Marcu jak w garncu czyli co się działo w StartupAkademii? | StartupAkademia

  4. Pingback: MVP w praktyce czyli jak tanio przetestować pomysł na biznes | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak zarabiać na bajecznym biznesie? | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak oszacować rynek? | StartupAkademia

  7. Pingback: Pivotowanie w praktyce – fajny przykład na rozgrzewkę | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak szybko i tanio badać rynek i konkurencję? | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak mierzyć czy jest dobrze czy jest źle? | StartupAkademia

  10. Pingback: Jak dojść do właściwego modelu biznesu przy użyciu canvas model? | StartupAkademia

  11. Pingback: Quora

  12. Pingback: Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać? | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak szybko popełniać błędy i wyciągać z nich właściwe wnioski? | StartupAkademia

  14. Pingback: Od czego zacząć swój startup? | StartupAkademia

  15. Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia

  16. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

  17. Pingback: Jak dobrze wykorzystać office hours, coaching i mentoring? | StartupAkademia

  18. Pingback: Jak zarobić na rowerzystach i dostawach? | StartupAkademia

  19. Pingback: 50 twarzy starupowca czyli co warto czytać | StartupAkademia

  20. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  21. Pingback: Skąd brać pieniądze na startup? | StartupAkademia

  22. Pingback: 10 rodzajów pivotów i kiedy pivotować | StartupAkademia

  23. Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia

  24. Pingback: Jak zrobić non-profit w Polsce? | StartupAkademia

  25. Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia

  26. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  27. Pingback: 4 pomysły na startup dla ostrożnych | StartupAkademia

  28. Pingback: Jak stworzyć startup po 30-tce? | StartupAkademia

  29. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

  30. Pingback: Historia Slacka czyli jak walczyć na zatłoczonym rynku? | StartupAkademia

  31. Pingback: Jak zaprojektować swój startup od końca? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s