Szybkość i ciągłe eksperymentowanie to 2 kluczowe przewagi startupu, które pozwalają Wam zmniejszyć dystans do firm, które jakiś czas już działają na rynku i mają mocniejszą niż Wy pozycję. By to dobitnie pokazać dziś będzie case-przykład i to w dodatku z branży mocno nieinternetwej. Było już o leanowym Bobby Burgerze więc dzisiaj pora na bezmięsnym Clover Food Lab, który jest świetnym wzorem na to jak można eksperymentując tanio stać się ekspertem wnowej branży.Clover Food Lab (http://www.cloverfoodlab.com/) nie jest może duży (ma 9 foodtrucków i 4 restaurację ale był robiony zakładany przez chłopaków z MIT z dużym ciągotkami do analizowania wszystkiego co się da. Polecamy obejrzeć filmik, z którego dowiecie się:
- Jak udało im się stworzyć biznes, który nie tylko dostarcza szybko i tanio dania, ale również stara się dostarczać zdrową żywność, od lokalnych dostawców?
- Jak tanio testować różne elementy tradycyjnego biznesu?
- W jaki sposób można przetestować pewne rzeczy przed rzuceniem pracy na etat?
- Jak wypracowali receptury potraw?
- Jak uczyli się jak komunikować się z klientami?
- Dlaczego stworzyli własny system kasowy za 500 USD?
- Co musieli zmienić gdy przeszli z foodtrucków do restauracji?
Jeśli chcecie zobaczyć jak wyglądają foodtrucki Cover’a polecamy poniższy krótki filmik:
Z dalszych lektur przejrzyjcie oczywiście case BobbyBurgera, Salad Story, restauracji osiedlowej, Pizzaportal.pl, DaGrasso i Sprig. Warto też rzucić okiem na przykłady MVP dla restauracji i metodologię running lean i Lean Analytics. Jeśli chcesz zgłębić temat warto też przejrzeć poradnik o tym jak założyć restaurajcę metody badań rynkowych do restauracji (w szczególności storecheck)
P.s. Jeśli interesują Cię tematy restauracyjne polecamy nasz blog Smart Resto i fanpage
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: 5 najlepszych postów Sierpnia | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na ciastkach? | StartupAkademia
Pingback: 9 filmów, które powinien obejrzeć każdy startupowiec | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia
Pingback: Jak otworzyć własną restaurację? | StartupAkademia
Pingback: Jak odnieś sukces na przykładzie sieci pizzerii Da Grasso – Smart Resto
Pingback: Jak promować swój startup filmami i YouTubem? | StartupAkademia
Pingback: Co warto wiedzieć o zarządzaniu restauracją – Smart Resto
Pingback: MVP czyli jak tanio sprawdzić pomysł na restaurację? – Smart Resto