Najczęściej czytane artykuły 2014 na Startup Akademii

Czas na drobne podsumowania StartUp Akademii. W ciągu 5 miesięcy przybyło nam ponad 6200 fanów na fb za co serdecznie dziękujemy :). Codziennie na naszą stronę i facebooka wchodzi od 100 do 500 osób a obejrzane posty liczymy już dziesiątkach tysięcy. Celem Akademii jest abyśmy robiąc biznesy mogli się uczyć na cudzych a nie własnych błędach i wydaje się, że niektórzy już jakieś korzyści z tego uzyskują 🙂 Na 2015 mamy ambitne plany: będziemy kontynuować nasze comiesięczne office-hours, rozbudujemy znacząco bazę casów i narzędzi i stworzymy 2 kolejne bazy, które mamy nadzieję pomogą Wam lepiej działać. Chcemy również wesprzeć bardziej 3 startupy i opisać ich postępy w Akademii, jako przykład na to jak można robić w praktyce pewne rzeczy robić. Będziemy o tym jeszcze pisać, ale chętnych powoli zapraszamy do zgłaszania się.

Jeszcze raz wielkie dzięki za czytanie, konstruktywną krytykę i ciekawe spostrzeżenia oraz masę fajnych linków podesłanych do nas. Udanego 2015 🙂

Poniżej krótkie podsumowanie najbardziej czytanych artykułów 2014:

  1. Jak znaleźć pomysł na startup czyli krótkie podsumowanie 6 źródeł powstawania startupów (https://startupakademia.pl/2014/07/24/jak-znalezc-pomysl-na-startupa/)
  2. Co powinno znaleźć się w prezentacji dla inwestora. W tym artykuliku pisaliśmy o czym warto wspomnieć w czasie swojego pitchu / rozmowy z inwestorem (https://startupakademia.pl/2014/10/23/co-powinno-byc-w-prezentacji-dla-inwestora/)
  3. Opis casu DropBoxa. Świetny przykład na to jak bez dużych nakładów na promocję mając produkt typowo SaaSowy szybko rosnąć. Nie wiemy czy to była kwestia tytułu czy samej treści, ale artykuł znalazł się na podium (https://startupakademia.pl/2014/10/27/jaz-zrobic-firme-warta-10-mln-bez-promocji/)
  4. Jak tworzyć dobre maile. Mnogość sposobów komuniowania się z potencjalnymi klientami jest oszałamiająca, ale jak widać stary dobry email zasużenie cieszy się ogromny zainteresowaniem (https://startupakademia.pl/2014/10/18/jak-tworzyc-dobre-maile/)
  5. Przypowieść o KPIach. Piąte miejsce jest duży zdziwieniem bo zazwyczaj gadka o liczbach wywołuje odruch ziewania ale jak widać jest potrzeba analitycznego podejścia do startupu (https://startupakademia.pl/2014/08/12/jak-mierzyc-czy-jest-dobrze-czy-jest-zle/)
  6. Jak oszacować rynek. Tutaj zaskoczyło nas tak niskie miejsce tym bardziej, że jest to jeden ze starszych artykułów. Jak dla nas trzeba wiedzieć jak duży jest tort nim się zabierzecie do krojenia go ;). W każdym bądź razie polecamy (https://startupakademia.pl/2014/07/07/jak-oszacowac-rynek/)
  7. Opis casu Instacartu. Świetny filmik i pokazuje jak można odnieść sukces  tam gdzie inni polegli (https://startupakademia.pl/2014/07/26/jak-zarobic-gdzie-inni-traca-czyli-czego-mozna-sie-dowiedziec-od-instacart/)
  8. Opis casu zadane.pl. Okazuje się, że polskie produkty mają szanse za granicą i tym razem nie są to jabłka 😉 (https://startupakademia.pl/2014/10/01/jak-zarobic-na-niewiedzy-gimnazjalistow/)
  9. Na co patrzą polscy VC. Wiele jest o tym jak myśli połowa Doliny Krzemowej ale rzadko się zdarza by fundusze otwarcie mówiły o co biega. W tym przypadku jest to też o tyle cenne, że założycielami są też byli startupowcy (https://startupakademia.pl/2014/09/12/na-co-patrza-polscy-vc-czyli-co-daje-sukces-na-loklanym-podworku/)
  10. Jak pozyskiwać klientów gdy masz nieznany produkt. Naszą listę kończy krótki przewodnik po tym jak sprzedawać. Polecamy, tym którym się wyczerpały pomysły na sprzedaż (https://startupakademia.pl/2014/07/22/jak-pozyskac-klientow-gdy-masz-nieznany-produkt/)

Tyle na razie i udanego dochodzenia do siebie po mamy nadzieję stosunkowo udanym Sylwestrze 😉

1 thought on “Najczęściej czytane artykuły 2014 na Startup Akademii

  1. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.