Jak mierzyć inteligentnie i robić postępy przy użyciu lean analytics?

Dużo się mówi, o tym jak bardzo istotne jest być lean, ale w wielu przypadkach nie do końca wiadomo jak i na co patrzeć by nie ulec własnej zdolności naginania rzeczywistości. Spróbujemy Wam przybliżyć jak możecie sobie poradzić z tym problemem za pomocą lean analytics. Główne wnioski, które powinniście wyciągnąć z filmu to:

  1. Rzadko się zdarza, aby firma została przy swoim oryginalnym modelu biznesu (np. Hotmail, Flicker)
  2. Ludzie niestety kłamią, w szczególności okłamują samych siebie
  3. Startupowcy często patrzą na liczby, które pozwalają im się dobrze czuć, ale niekoniecznie mówią coś użytecznego o biznesie (np. liczba fanów na facebooku)
  4. Przy rygorystycznym podejściu i stosowaniu odpowiednich wskaźników (KPIów) jesteście w stanie dostosować swój biznes model, zmniejszyć koszty pozyskania klientów i zwiększyć zyski
  5. KPI, na których powinniście się koncentrować będą się zmieniać z czasem –najpierw to może być np. Customer Acquisition Cost (CAC) a potem dynamika wzrostu liczby klientów

Tyle w skrócie. Polecamy obejrzenie (dość długiego ale) super przydatnego filmu 🙂

Jeśli wolicie formę prezentacji to tutaj jest świetna prezentacja o lean analytics oraz prezentację o tym jak stosować podstawowe KPI.

Sama książka też jest świetna – zawiera dużo przykładów i konkretne przykłady wartości KPIów dla różnych branż:Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster (Lean Series). Polecamy przeczytanie w szczególności jeśli robicie biznes on-linowy.

W podobnym temacie polecamy również Obniżanie kosztu pozyskania klienta oraz nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane (z 50% zniżką dla fanów StartupAkademii)

Jeśli chcesz dostawać powiadomienia  o nowych  równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.

13 thoughts on “Jak mierzyć inteligentnie i robić postępy przy użyciu lean analytics?

  1. Pingback: Jak zarobić na audiobookach? | StartupAkademia

  2. Pingback: Startupować czy nie startupować o to jest pytanie? | StartupAkademia

  3. Pingback: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o lean analytics ale boicie się zapytać | StartupAkademia

  4. Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia

  5. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  6. Pingback: Jak startupować pod skrzydłami korporacji? | StartupAkademia

  7. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia

  8. Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia

  9. Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o retailu | StartupAkademia

  10. Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia

  11. Pingback: Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać? | StartupAkademia

  12. Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia

  13. Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s