Dużo się mówi, o tym jak bardzo istotne jest być lean, ale w wielu przypadkach nie do końca wiadomo jak i na co patrzeć by nie ulec własnej zdolności naginania rzeczywistości. Spróbujemy Wam przybliżyć jak możecie sobie poradzić z tym problemem za pomocą lean analytics. Główne wnioski, które powinniście wyciągnąć z filmu to:
- Rzadko się zdarza, aby firma została przy swoim oryginalnym modelu biznesu (np. Hotmail, Flicker)
- Ludzie niestety kłamią, w szczególności okłamują samych siebie
- Startupowcy często patrzą na liczby, które pozwalają im się dobrze czuć, ale niekoniecznie mówią coś użytecznego o biznesie (np. liczba fanów na facebooku)
- Przy rygorystycznym podejściu i stosowaniu odpowiednich wskaźników (KPIów) jesteście w stanie dostosować swój biznes model, zmniejszyć koszty pozyskania klientów i zwiększyć zyski
- KPI, na których powinniście się koncentrować będą się zmieniać z czasem –najpierw to może być np. Customer Acquisition Cost (CAC) a potem dynamika wzrostu liczby klientów
Tyle w skrócie. Polecamy obejrzenie (dość długiego ale) super przydatnego filmu 🙂
Jeśli wolicie formę prezentacji to tutaj jest świetna prezentacja o lean analytics oraz prezentację o tym jak stosować podstawowe KPI.
Sama książka też jest świetna – zawiera dużo przykładów i konkretne przykłady wartości KPIów dla różnych branż:Lean Analytics: Use Data to Build a Better Startup Faster (Lean Series). Polecamy przeczytanie w szczególności jeśli robicie biznes on-linowy.
W podobnym temacie polecamy również Obniżanie kosztu pozyskania klienta oraz nasze szkolenie on-linowe jak robić startup szybko, tanio i w oparciu o dane (z 50% zniżką dla fanów StartupAkademii)
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Pingback: Jak zarobić na audiobookach? | StartupAkademia
Pingback: Startupować czy nie startupować o to jest pytanie? | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co chcielibyście wiedzieć o lean analytics ale boicie się zapytać | StartupAkademia
Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Jak startupować pod skrzydłami korporacji? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi – update kwietniowy | StartupAkademia
Pingback: Majowa aktualizacja pakietu narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o retailu | StartupAkademia
Pingback: Czerwcowa aktualizacja pakietu StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Co to są Pirate Metrics – AARRR i jak ich używać? | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia
Pingback: Pakiet przydatnych narzędzi wersja 10 | StartupAkademia