Dla tych, którzy nie zawsze mieli czas czytać na bieżąco StartupAkademię poniżej krótkie podsumowanie najbardziej popularnych artykułów. Korzystając z okazji wielkie dzięki za czytanie, udostępnianie i komentowanie 🙂
Poniżej artykuły, które były według Was najbardziej popularne:
- Pierwsze miejsce zajął artykuł o tym jak, w sposób leanowy zrobić restaurację na przykładzie Bobby Burgera
- Kolejne miejsce to długa, ale naszym zdaniem super przydatna prezentacja o tym jak badać rynek, klientów i konkurencję by nie popłynąć ze startupem w siną dal. Polecamy również przy okazji sięgnąć do darmowego szkolenia, w którym pokazujemy jak w praktyce analizować rynek, konkurencję i klientów
- Miejsce 3 nie powinno nikogo dziwić – jest to case Ubera, czyli takiego nibyprostego startupu, który jest wyceniany obecnie na drobne 50 miliardów dolarów
- Na podium nie załapała się minimalnie aktualizacja artykułu o tym jak zarabiać więcej na klientach, których już macie. Znajdziecie tam 19 praktycznych sposobów by średnio klient generował Wam większe zyski. Jeśli macie już bazę klientów to warto poczytać ten artykuł i zacząć wdrażać pomysły jeden za drugim.
- Ostatnie miejsce to świetny case na temat tego jak sprzedawać w praktyce jeśli macie biznes SaaSowy. Znajdziecie tam nie tylko metodologię i główne zagadnienia, ale również wskazówki na temat narzędzi, które warto użyć. Prezentacja została zrobiona przez chłopaków z https://www.prezly.com/, którzy opisują swoje własne doświadczenia w robieniu SaaS.
Znów zgodnie z wieloletnią tradycją poniżej nasze 3 typy, które nie były tak wysoko w rankingu ale według naszego subiektywnego, autorytarnego spojrzenia na świat wypadałoby je przeczytać 😉 :
- Parę mądrości ludowych od Y-combinator na temat tego jak budować zespół, skąd wziąć współzałożyciela, o co biega w egzekucji. Zajrzyj też do ostatniego batcha inwestycji Y-Combinator – może znajdziesz tam ciekawą inspirację na swój biznes. Treściwy opis ich inwestycji znajdziesz w zakładce Y-Combinator 2015 w naszej bazie casów.
- Warto też rzucić okiem na świetne casy: Yelpa i Twitcha
- Ostatnia nasza sugestia to opis tego jak ustalać cenę w startupie SaaSowym. Znajdziecie tam dużo sugestii na temat tego co robić i czego unikać
W poprzednim miesiącu udało się też dodać do naszego szkolenia na temat startupów opisy 4 modeli biznesowych:SaaS, e-commerce, 2-sided markets (marketplace) i media site. Dla każdego modelu znajdziecie tam przykłady, omówienie najważniejszych w danym modelu zagadnień, KPI, które warto śledzić i wartości sugerowane dla tych KPIów. Dla wszystkich zapisanych na bloga mamy 70% zniżkę na ten kurs a dla pozostałych startupowców rabat 50%.
W Czerwcu majstrowaliśmy również przy naszej bazie narzędzi startupowca. Powstała nowa zakładka „Market Research” , w której znajdziecie wszystko, co potrzebne by dobrze zbadać rynek, klientów i konkurencję. Oprócz tego znajdziecie tam 5 innych zakładek:
- Zarządzanie i Efektywność – czyli narzędzia do lepszego zarządzania projektem, zespołem
- Sprzedaż i Marketing – ponad 80 narzędzi, które pomogą Wam sprzedawać i promować Wasz produkt więcej, lepiej i mniejszym nakładem sił
- Szkolenia – zbiór najbardziej potrzebnych szkoleń dla zespołu startupowego – zarówno on-line i off-line. Dużo z nich to szkolenia darmowe
- Grafika i animacja – wszystko, czego potrzebowalibyście do zrobienia dobrym materiałów promocyjnych
- Ogólne – pozostałe narzędzia
Nasz baza growth hacków,trików i taktyk urosła do 119 przykładów stosowanych przez różne firmy – polecamy również sięgać do niej gdy zabranie Wam inspiracji
Polecamy również sięgać do naszej bazy casów, potencjalnych inwestorów, konceptów franchisingowych, książek dla starupów i bazy narzędzi.
Tyle od nas. Udanego wieczoru i zapraszamy na odwiedzanie StartupAkademii również w Lipcu – pomimo upalnych wieczorów i sezonu urlopowego będzie się działo 😉
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia