Czym jest Product Hunt i jak na nim promować swój startup?

Czas na starup, który promuje inne startup i nowe produkty. Zupełnie inaczej zarabia niż Sandwich Video, ale można wyciągnąć z jego przypadku dużo ciekawych wniosków i może się też Wam przydać do promowania Waszego biznesu. Będziemy mówili dziś o 3 rzeczach:  czym jest Product Hunt, jak powstał i jak udało im się urosnąć do 5,5 mln unikalnych użytkowników na miesiąc, oraz na koniec jak promować się używając Product Hunt.

Czym jest Product Hunt
Product Hunt to społeczność /marketplace, w której nowe produkty są oceniane i komentowane przez uczestników – demokracja w swojej najczystszej postaci. Poniższy filmik przybliży Wam specyfikę Product Hunt:

Jak powstał Product Hunt?
Zacznijmy od krótkiego filmiku, w którym Ryan Hoover, założyciel Product Hunt opowie o tym jak wpadł na pomysł biznesu, co było ich MVP, jak duży jest obecnie Product Hunt i jakimi KPIami się posługują  oraz jakich taktyk użyli do stworzenia Product Hunt.

Tyle na rozgrzewkę. Potem polecamy rzucić okiem na dużo dłuższy ale bardzo fajny wywiad z Ryanem, z którego dowiecie się: jak wystartowali, ile ich kosztowało stworzenie aplikacji, jak pozyskali ruch i co sprawiło, że udało im się osiągnąć wiralność.  Ryan uchyli także rąbka tajemnicy na temat jego jak monetyzują swój startup i jakie mają plany by dalej rozwijać swój startup?

Jak promować swój produkt przy użyciu Product Hunt
Jak widać Product Hunt skupia ogromną ilość ruchu ludzi lubiących gadżety, skłonnych do próbowania nowych rzeczy. Daje to trochę łatwiejszy dostęp do Waszej grupy docelowej i to w wydaniu globalnym (około 50% ruchu jest spoza USA) . Przykładem startupu, któremu udało się wypromować dzięki Product Hunt jest Nomadlist – polecamy sprawdzić jak udało im się to osiągnąć. Nim przejdziemy do taktyk proponujemy przejrzeć, krótką prezentację na temat funkcjonalności Product Hunt.  Będzie też o tym jak wrzucić swój produkt na listę.

Następnie przejrzyjcie parę sposobów, które pozwolą Wam zwiększyć swoje szanse na dotarcie do grupy docelowej przez Product Hunt:

Tyle w skrócie. Jeśli macie doświadczenia z Product Huntem I jakieś rady dla innych startupów piszcie w komentarzu 🙂 Z chęcią usłszymy jak to wygląda z pierwszej lub nawet drugiej ręki 😉

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Opis tego jak product hunt optymalizuje sposób pozyskiwania ruchu na stronę
  2. Rzucić okiem na nasze szkolenie o różnych modelach biznesowych (z 50% zniżką dla czytelników StartupAkademii
  3. Case inne startup opartego o społeczność – Reddita
  4. Lean Analytics lub skrót w postaci filmików lub prezentacji
Reklamy

11 thoughts on “Czym jest Product Hunt i jak na nim promować swój startup?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak zarabiać na ręcznie robionych drobiazgach czyli Etsy od kuchni? | StartupAkademia

  3. Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak zrobić SaaS po godzinach? | StartupAkademia

  5. Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia

  6. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak powinien działać biznes co-workingowy? | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak stworzyć udany SaaS w Polsce? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s