Komu zadać startupowe pytania?

Każdy z nas ma pytania, które chciałby zadać ale boi się by nie wyjść na głupka tudzież nie ma ich po prostu komu zadać.  Wiele pytań wymaga tak specyficznego doświadczenia, że nawet w Polsce może nie być eksperta. Z pomocą przychodzą portale które robią tzw. (ze staropolskiego) crowdsourcing wiedzy. Inna fajna nazwa tego typu portal to  „question and answear website” (Q&A). Najprzydatniejszym tego typu narzędziem jest Quora: http://www.quora.com/. Pokrótce, do czego możecie ją użyć:

  1. Market research. Wypisz sobie wszystkie słowa kluczowe związane z Twoim biznesem powrzucaj ją w quorę i zobacz jakie pytania się pojawią a potem przeczytaj odpowiedzi. Możesz się dowiedzieć przypadkiem dlaczego nikt na świecie nie wdrożył jeszcze Twojego genialnego pomysłu 🙂 (może nie ma rynku na to, może jest to zbyt skomplikowane, zbyt drogie, klienci mogą być zbyt mało lojalni). Polecamy rzucić okiem na parę rad jak stosować Quorę do market research
  2. Poprawa Twojej efektywności. Quora się nadaje do usprawniania Twojego małego biznesu. Można znaleźć tak odpowiedzi na pytania w stylu: jak coś lepiej robić, gdzie znaleźć tańszego dostawcy, jak rozwiązać dany problem w danym produkcie / systemie
  3. Sprzedaż. Jeśli myślisz o sprzedaży B2B globalnej to jest to jedno z dwóch podstawowych narzędzi by przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów (drugie narzędzie to oczywiście Slideshare).  Wpierw wykreuj się na eksperta w jakieś dziedzinie, następnie zacznij powoli wrzucać info o swoich produktach (najlepiej pośrednio : nasz produkt w ten sposób rozwiązuje to a konkurencja w zupełnie inny) i przekierowuj na swojego bloga, stronę lub inne medium. Warto rzucić okiem na parę praktycznych rad pokazujących jak sprzedawać dzięki Quora

Jeśli interesują Was inne ciekawe serwisów typu Q&A  rzućcie okiem na zadane.pl  – o tym jeszcze będziemy pisać 🙂

Jeśli chcecie przypomnieć sobie jak analizować rynek polecamy nasze on-linowe szkolenie (zacznij obserwować bloga przez maila by dostać dostęp za darmo).

Wszystkie potrzebne narzędzia znajdziesz tutaj: lista narzędzi

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Jak wykorzystać quorę do badań rynkowych
  2. Jak użyć Quory do generowania sprzedaży

8 thoughts on “Komu zadać startupowe pytania?

  1. Pingback: Jak zarobić na niewiedzy gimnazjalistów? | StartupAkademia

  2. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak zrobić startup oparty o wiedzę? | StartupAkademia

  4. Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia

  5. Pingback: Komu zadać startupowe pytania? – example48769

  6. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia

  8. Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s