Polski startupowiec najchętniej nie mówiłby nikomu o swoim startupie do momentu wejścia na giełdę. Jako Słowianie mamy wbudowaną tak duży paniczny strach przed tym, że ktoś nam ukradnie nasz pomysł na biznes, że czasami nawet zapominamy o naszym biznesie powiedzieć klientom 😉 Ostatnie 10 lat rozwoju prac nad startupami pokazuje, że nie tylko trzeba z klientem weryfikować pomysł na biznes rozwiązanie, jakie budujecie dla niego, ale warto się też otoczyć gronem doradców, którzy spowodują, że nie będziecie się musieli uczyć wszystkiego na własnych błędach. Aby Wam pokazać, jaka jest rola doradców, krótka prezentacja Erica Tachibana. Dowiesz się z niej:
- Kiedy warto mieć doradców?
- Jakich doradców powinieneś szukać (sprzedawcę z branży, stratega, R&D specjalistę, operacyjnego)?
- Czego możesz oczekiwać od doradców i jakie cele powinieneś im ustawić?
- Jak powinieneś wynagradzać doradców?
- Jak ogarnąć prawnie kwestię doradców – co mogą a czego nie mogą?
Rzuć okiem o tym na to jak my działamy dla startupów jako Advisory Board:
Polecamy również przypomnieć sobie spojrzenie polskich inwestorów takich jak Protos VC, oraz amerykańskich (Rona Conwaya i Jeffa Claviera) a następnie przejrzeć co powinno być w prezentacji dla inwestora.
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
P.s. Jeśli uważasz, że ktoś może skorzystać na tym artykule będę wdzięczny jeśli prześlesz go dalej lub udostępnisz 🙂
Pingback: Inwestorzy szybcy, inwestorzy wolni czyli kto czego oczekuje od startupów? | StartupAkademia
Pingback: Styczeń w StartupAkademia | StartupAkademia
Pingback: Jak być dobrym prezesem startupu? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Dlaczego BlaBlaCar odniósł sukces? | StartupAkademia
Pingback: Czym się różni praca w korpo od pracy w startupie? | StartupAkademia
Pingback: Parę rad dla startupów od VC i byłego startupowca | StartupAkademia
Pingback: Jak zrobić startup po godzinach? | StartupAkademia
Pingback: Jak zbudować na bazie własnej potrzeby SaaS i wyjechać do Doliny Krzemowej? | StartupAkademia
Pingback: Jak dobrze wykorzystać office hours, coaching i mentoring? | StartupAkademia
Pingback: Jak z rankingu zrobić markeplace – case ZnanegoLekarza? | StartupAkademia
Pingback: Skąd brać pieniądze na startup? | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: Jak zdobyć pierwszych 10 klientów? | StartupAkademia
Pingback: Jak zbudować zespół i wybrać sobie wspólników? | StartupAkademia