Zastanawialiście się skąd się wziął Airbnb?. Każdą historię trzeba usłyszeć dwa razy – raz z ust ludzi, którzy analitycznie rozłożyli dany case na części pierwsze i raz z ust samych twórców. Jak się możecie domyśleć obie wersję będą wyglądały zupełnie inaczej i mają one inną wartość poznawczą :). Przechodzenie z jednej opowieści do drugiej będzie trochę przypominało spoglądanie na to samo „z” i „bez” różowych okularów. Zaczniemy od krótkiego filmiku Anny Vital o tym jak Airbnb zrobił pierwsze pieniądze, co musieli zmienić w swoim modelu biznesowym, ile kasy zebrali w poszczególnych rundach finansowania oraz jak udało się im osiągnąć wycenę 10 mld USD. To będzie wersja oficjalna pełna entuzjazmu i pokazująca bardzo zwodniczo szybkie dojście do sukcesu.
Druga historyjka, dokładnie o tym samym, opowiedziana przez jednego z założycieli (Nata Blecharczyka), zacznie się równie optymistycznie, ale ma ona zupełnie inny wydźwięk. Dowiecie się co naprawdę się działo w Airbnb (zarówno sercach jak i umysłach założycieli) w pierwszej fazie startupowania – w fazie dochodzenia do modelu biznesowego nim dostali pieniądze z Sequoia Capital. Pozwoli Wam to zrozumieć jak trudne potrafi być życie przedsiębiorcy (nawet tych, który osiągnęli ogromny sukces), jak dużo jest znaków zapytania i jak dużą huśtawkę nastrojów potrafią oni odczuwać założyciele nim pojawią się pierwsze prawdziwe sygnały, że może się udać.
Z prezentacji Nate Blecharczyka dowiecie się:
- Jak znalazł swoich współzałożycieli i dlaczego ważniejsi jest dobry założyciel niż pomysł na biznes
- Jak wpadli na pomysł Airbnb i skąd ta nazwa?
- Jak wyglądał i czym był Airbnn na początku?
- Jak wpadli na to, na czym mogą zarabiać?
- Z jaką reakcją spotykali się u inwestorów na samym początku?
- Jak udało im się trafić do CNN i jaki to miało wpływ na ich startupa?
- Jak ich stan emocjonalny zmieniał się w trakcie całej ich przygody z Airbnb?
- Co zmienił się w ich życiu, gdy dołączyli Y-Combinator (jednego z akceleratorów)?
- Co dała rozmowa z klientami i jak to wykorzystali?
Poniżej trochę o tym jak Airbnb dzięki zwiększaniu standardów było w stanie zwiększyć swój biznes :
Warto też sięgnąć do wywiadu z Brianem Chesky – CEO Airbnb. Mówi nie tylko o początkach ale także o tym jak skalowali swój biznes
Na deser polecamy case innych firm:
Wszystkie casy znajdziecie tutaj: Lista caseów Startup Akademia
Pingback: Jak zarobić na kursach on-line? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć marketplace? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzono Tindera? | StartupAkademia
Pingback: Gdzie są stosowane modele crowdingowe? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na muzyce? | StartupAkademia
Pingback: Dlaczego społeczność, design i więź są tak ważne przy startupach? | StartupAkademia
Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia
Pingback: Słowniczek startupowca czyli co oznaczają ważne terminy? | StartupAkademia
Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia
Pingback: 21 ciekawych innowacyjnych biznesów | StartupAkademia