Ostatni 5 lat to okres powstawania dość dużej ilości marketplace, wirtualnych rynków, które pomagają spotykać się dostawcom usług / towarów z odbiorcami. Dość dużo z nich opisywaliśmy już na Startup Akademii między innymi 99designs, Airbnb, Groupon, Udemy . Czas na to by sformułować pewne wnioski, które podpowiedzą Wam co trzeba zrobić by zwiększyć prawdopodobieństwo sukcesu jeśli Was ten typ modelu biznesowego interesuje. Polecamy świetną i nieprzesadnie długą prezentację Erena Bali twórcy Udemy – onlinowej platformy do nauki różnych kursów. Z prezentacji dowiecie się:
- Dlaczego ważna jest tak bardzo właściwa motywacja przy wchodzeniu w marketplace i jaką miał motywację Eren
- Co daje wizja i jak ją ubrać w liczby
- Jak nazwać problem i przejść do określenia tego, co jest potrzebne do jego rozwiązania.
- Jakie są przewagi konkurencyjne modelu marketplace?
- Jakie macie opcje przy poszczególnych elementach składowych marketplace i co robią różne marketplace:
- Dodawanie popytu i podaży
- Proces znajdowania właściwego produktu
- Pricing
- Płatności
- Customer experience
- Wsparcie klienta
- Jak można wymyśleć nowy model marketplace bawiąc się poszczególnymi składowymi
- Jak obejść chicken-and-egg problem i
- Jak wgląda wiralność w przypadku marketplace
Podobne podejście znajdziecie w poniższej prezentacji:
Na deser polecamy 10 punktów, które warto sprawdzić czy Twój startup adresuje. Spełnianie paru z nich jednocześnie zwiększa szanse na sukces:
Poniżej parę rad jak zrobić marketplace – krok po kroku
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zacznij obserwować nasz blog za pomocą maila 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Z dalszych lektur polecamy:
Pingback: Luty w StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak z bankruta w jednym obszarze stać się leaderem w innym? | StartupAkademia
Pingback: Wszystko co musicie wiedzieć o marketplacach | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na ręcznie robionych drobiazgach czyli Etsy od kuchni? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na rowerzystach i dostawach? | StartupAkademia
Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na niewykorzystanej przestrzeni? | StartupAkademia
Pingback: Low Cost Business Models | StartupAkademia