Jak zarządzać efektywnie projektami i zespołem w startupie bez maili?

Startup to chaos. Wiele się zmienia w ciągu jednego dnia, członkowie zespołu gonią za tematami i co chwilę trzeba gasić jakiś pożar. Dziś będzie o narzędziu, które pozwolą trochę ten chaos opanować. Asana (https://app.asana.com/) to skrzyżowanie narzędzia do zarządzania zadaniami, zespołem, projektami wirtualnego dysku i maila 😉 Dużo w jednym ale ma to swój sens.

Mechanizm jest dość prosty – definiujesz sobie projekt, składający się z zadań, każde zadanie przypisujesz do jakieś osoby i określasz, na kiedy ma być zrobione. Osoba, która ma je robić „dostaje” to zadanie i widzi je w swojej liście zadań do zrobienia (todosów ze staropolskiego)i może je podzielić na mniejsze zadania.  Do każdego zadania zespół może nanosić swoje komentarze i dołączać pliki. Najfajniejsze jest to, że wszystko ląduje nie tylko w Twojej liście todosów, ale również w Twoim kalendarzu.  Oczywiście jednocześnie zespół może realizować wiele projektów każdy ze swoją listą todosów.

Do czego można używać Asana:

  1. Zarządzanie projektem i zespołem – rozdzielanie tasków i nadzorowanie, na jakim etapie jest ich wykonanie. Jako dowodzący zespołem masz podgląd na cały zespół i ich kalendarze.
  2. Automatyczne przypominanie zespołowi o deadlinach. Asana wysyła z automatu maila pod tytułem „Drogi Kaziu na jutro musisz zadzwonić do….”. Wymusza to efektywność i wybija tępo (trochę jak bębny na galerach 😉
  3. Komunikacja bezmailowa. Mail to jest jeden z największych połykaczy czasu. Tutaj 2/3 rzeczy możesz robić zmieniając statusy, dodając komentarze itp.

To czego niestety Asana nie robi to:

  1. Nie spełnia raczej funkcji CRM
  2. Nie można w łatwy sposób definiować  i nadzorować wykonywanie powtarzalnych projektów (a to się przydaje w wielu sprawach)

Program do 15 użytkowników jest za friko.  Na razie go próbujemy 2 tydzień i wygląda całkiem ok. Miłego próbowania 🙂

Rzuć też okiem na inne ciekawe narzędzia wspierające efektywność:

  1. Multiplatformę do komunikowania się Slack
  2. Google Drive do gromadzenia danych i pracy zdalnej
  3. Alternatywne narzędzie do zarządzania projektami Smartsheet
  4. Doodle do umawiania się w dużej grupie
  5. Dropobox do przechowywania twoich danych

Wszystkie potrzebne narzędzia znajdziesz tutaj: lista narzędzi

13 thoughts on “Jak zarządzać efektywnie projektami i zespołem w startupie bez maili?

  1. Pingback: Zgrywanie się w czasoprzestrzeni | StartupAkademia

  2. Pingback: Notować wszędzie, wszystko, zawsze | StartupAkademia

  3. Pingback: Scrum w 10 minut czyli jak szybko wykonywać znane zadania? | StartupAkademia

  4. Pingback: Smartsheet czyli ulepszony kuzyn Excela | StartupAkademia

  5. Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia

  6. Pingback: Slack czyli kombajn do efektywnej pracy | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak zautomatyzować życie startupowca? | StartupAkademia

  8. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  9. Pingback: Jak zarobić na integracji? | StartupAkademia

  10. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  11. Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia

  12. Pingback: Jak swtorzyć startup bez biura? | StartupAkademia

  13. Pingback: Historia Slacka czyli jak walczyć na zatłoczonym rynku? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s