Dziś będzie klasyka gatunku, coś od czego w sumie powinniśmy zacząć. Mowa oczywiście o Google Drive https://drive.google.com i wszystkich narzędziach, które wchodzą w jego skład. Google Drive jest Twoim dyskiem wirtualny, na którym możesz umieszczać pliki i przede wszystkim udostępniać je odpowiednim osobom. Dzięki temu jest idealny do zdalnej pracy i koordynacji działań w początkującym startupie. Zastosowań jest od groma, więc dziś napiszemy tylko o tym, do czego my stosujemy odpowiednie programy:
- Spreadsheet to odpowiednik Excela (trochę gorszy jeśli chodzi o funkcjonalność) ale ma swoje unikalne zastosowania dzięki możliwości udostępniania innym osobom. My stosujemy go do zarządzania zespołem – każdy ma swój plik z zadaniami i deadlinami (eliminuje to w 90% maile między członkami zespołu) oraz jako bardzo prymitywnego CRM (Customer Relationships Management) do pozyskiwania klientów. O tym, że da się za pomocą Spreadsheeta również przetestować produkt pisaliśmy tutaj. Na temat tego jak zrobić CRM przy użyciu Spreadsheta będziemy jeszcze pisać 🙂
- Presentation to odpowiednik Power Pointa. My stosujemy go głównie do przeglądania plików graficznych – poszczególni członkowie nanoszą swoje uwagi, oceny jednocześnie, co mocno skraca cały proces. Możecie przy użyciu Presentation zrobić również prezentację dla klienta i ją udostępniać (generalnie do tego raczej byśmy polecali mimo wszystko Power Poincta i wrzucenie prezentacji na Slideshare – pozwala to lepiej śledzić reakcję i stworzyć wiralny content. Więcej o Slidesharze tutaj: https://startupakademia.pl/2014/08/10/jak-sie-promowac-za-pomoca-slideshara/)
- Form. To jest świetna aplikacja, która pozwala robić ankiety on-line (dane od klientów od razu są analizowane i mogą oni działać na tym pliku jednocześnie) oraz zbierać dane od potencjalnych klientów (e-mail, oczekiwana cena, zapotrzebowanie itp.)
Tyle z podstaw. Jest parę innych aplikacji i 15 GB miejsca więc zapewne można trochę poczarować. Jeśli macie inne fajne zastosowania z chęcią usłyszymy – piszcie w komentarzu lub do nas na fb.
Resztę caseów w uporządkowanej tabeli znajdziesz tutaj: lista caseów Startup Akademia
Wszystkie potrzebne narzędzia znajdziesz tutaj: lista narzędzi
Polecamy przejrzeć świetny podcast o tym jak można nawet w Polsce zrobić startup w oparciu o zdalny zespół
Jeśli chcesz dostawać powiadomienia o nowych równie dobrych artykułach StartupAkademii zapisz się koniecznie na nasz newsletter 🙂 i zgarnij pakiet 18 przydatnych narzędzi.
Miłego
Pingback: Gdzie przechowywać swoje dane? | StartupAkademia
Pingback: Jak obniżać koszt pozyskania klienta? | StartupAkademia
Pingback: Zgrywanie się w czasoprzestrzeni | StartupAkademia
Pingback: Wszystko ma swoje priorytety czyli co robić najpierw? | StartupAkademia
Pingback: Notować wszędzie, wszystko, zawsze | StartupAkademia
Pingback: Scrum w 10 minut czyli jak szybko wykonywać znane zadania? | StartupAkademia
Pingback: Smartsheet czyli ulepszony kuzyn Excela | StartupAkademia
Pingback: Typowe błędy startupów i jakie wnioski z nich wyciągnąć? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarządzać efektywnie projektami i zespołem w startupie bez maili? | StartupAkademia
Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia
Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia
Pingback: Jak być efektywnym starupowcem? | StartupAkademia
Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia
Pingback: Jak swtorzyć startup bez biura? | StartupAkademia