Facebooka nikomu nie trzeba przedstawiać. Polecamy rzucić okiem na świetną prezentację, która pokazuje ich model biznesu i jak im się to udało osiągnąć. Z prezentacji się dowiecie:
- Paru ciekawych rzeczy na temat samego facebooka (ile generują odsłon, ilu mają użytkowników, na co między innymi wydał pieniądze, ilu mają pracowników, ile udziałów mają najwięksi inwestorzy)
- Jakie były portale społecznościowe przed facebookiem?
- Jakie są 3 największe wyzwania przed tego typu portalam?i
- Jakie były główne wynalazki, które zmieniły mocno zachowanie się użytkowników?
- Jak poradził sobie z głównymi wyzwaniami, przed, którymi staje każdy startup (dochodzenie do modelu biznesowego, technologia i usability, biznes i ekosystem, w którym działa firma, wizja, dysrupcji)?
- Jakie mają podejście do nowych funkcjonalności (customer feedback, fail fast fail often, constant improvement)?
- Jaka jest struktura ich przychodów i jakie mieli problemy w stosunku do innych firm?
- Jaki wpływ na ekonomię miał facebook?
- Jak odnalazł się facebook na rynku mobile?
Z dalszych lektur polecamy:
- Trochę danych o Facebooku: ARPU, liczba użytkowników po regionach i o tym jakie wykonali kroki by usunąć bariery wzrostu
- Case Reddita
- Case Linkedina
- Wiralność i jak spowodować by ludzie polecali sobie produkty
- Jak budować brand na facebooku
Pingback: Jak masowo tworzyć wiralny content i na tym zarabiać? | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Smartfony zjadają komputery na śniadanie | StartupAkademia
Pingback: Snapchat czyli jak zarobić na ulotności? | StartupAkademia
Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia
Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia
Pingback: 9 filmów, które powinien obejrzeć każdy startupowiec | StartupAkademia
Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia
Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia
Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia
Pingback: 10 rodzajów pivotów i kiedy pivotować | StartupAkademia
Pingback: Których biznesów nie ma sensu robić w Polsce? | StartupAkademia
Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia