Dlaczego Facebook jest wzorowym przykładem na to jak startupować?

Facebooka nikomu nie trzeba przedstawiać. Polecamy rzucić okiem na świetną prezentację, która pokazuje ich model biznesu i jak im się to udało osiągnąć. Z prezentacji się dowiecie:

  1. Paru ciekawych rzeczy na temat samego facebooka (ile generują odsłon, ilu mają użytkowników, na co między innymi wydał pieniądze, ilu mają pracowników, ile udziałów mają najwięksi inwestorzy)
  2. Jakie były portale społecznościowe przed facebookiem?
  3. Jakie są 3 największe wyzwania przed tego typu portalam?i
  4. Jakie były główne wynalazki, które zmieniły mocno zachowanie się użytkowników?
  5. Jak poradził sobie z głównymi wyzwaniami, przed, którymi staje każdy startup (dochodzenie do modelu biznesowego, technologia i usability, biznes i ekosystem, w którym działa firma, wizja, dysrupcji)?
  6. Jakie mają podejście do nowych funkcjonalności (customer feedback, fail fast fail often, constant improvement)?
  7. Jaka jest struktura ich przychodów i jakie mieli problemy w stosunku do innych firm?
  8. Jaki wpływ na ekonomię miał facebook?
  9. Jak odnalazł się facebook na rynku mobile?

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Trochę danych o Facebooku: ARPU, liczba użytkowników po regionach i o tym jakie wykonali kroki by usunąć bariery wzrostu
  2. Case Reddita
  3. Case Linkedina
  4. Wiralność i jak spowodować by ludzie polecali sobie produkty
  5. Jak budować brand na facebooku

13 thoughts on “Dlaczego Facebook jest wzorowym przykładem na to jak startupować?

  1. Pingback: Jak masowo tworzyć wiralny content i na tym zarabiać? | StartupAkademia

  2. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Smartfony zjadają komputery na śniadanie | StartupAkademia

  4. Pingback: Snapchat czyli jak zarobić na ulotności? | StartupAkademia

  5. Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia

  6. Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia

  7. Pingback: 9 filmów, które powinien obejrzeć każdy startupowiec | StartupAkademia

  8. Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia

  9. Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia

  10. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  11. Pingback: 10 rodzajów pivotów i kiedy pivotować | StartupAkademia

  12. Pingback: Których biznesów nie ma sensu robić w Polsce? | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s