Jakich narzędzi można używać do mailingu?

Efektywny i tani kontakt z potencjalnymi klientami to nadal maile. Pisaliśmy o tym jak to robić efektywnie (tutaj i tutaj) oraz jak przy użyciu MailChimpa robić to szybko i tanio. Czas wprowadzić inne narzędzia, które do tego też służą:

  1. MailChimp – ładny,nie za trudny i ma opcję wysyłki za darmo. Polecamy przeczytać szczegółowy nasz artykuł na temat Mailchimpa
  2. ConvertKit.  Prosty i łatwy w obsłudze i w dodatku ma wiele rozwiązań z marketing automation. Poniżej filmik pokazujący ConvertKit od kuchni przy prostych rzeczach

    Polecamy poradnik krok po kroku jak używać ConvertKit do budowania bazy mailingowej
  3. FreshMail. W miarę prosty i intuicyjny program. Dość szybko robi wysyłkę maili, co przy kampaniach, które są istotne danego dnia (patrz Walentynki) jest dość ważne. Całkiem ok jest narzędzie do testów A/B. Podobnie jak MailChimp ma możliwość darmowego używania (do 500 adresów – Mailchimp ma 2 0000) ale ceny na wariant płatny są niższe. Muszą popracować nad przechodzeniem przez filtry antyspamowe -mail z aktywacją konta w naszym przypadku wylądował w spamie. Dla wielu ma zapewne duży plus, że jest po polsku i ma całkiem ok samouczek :). Edycja samego newslettera mniej intuicyjna niż przy MailChimpie ale za to poszczególne kroki bardziej jasne i menu jest czytelniejsze. Ma oczywiście też możliwość autorespondera czyli wysłania automatycznych wiadomości po zajściu danego zdarzenia (po jakimś okresie, kliknięciu w dany link, otwarcie, zapisaniu się itp.), która w przeciwieństwie do Mailchimpa jest też dostępna w wersji darmowej. Poniżej przykład jak działa program:


  1. GetResponse to jeden z najpopularniejszych programów do przeprowadzania kampani mailingowych. Posiada dużo templatów i ma bardziej rozbudowany funkcję autorespondera niż FreshMail. Jest to również polski produkt więc mniej jest zgadywania jak działa. Ze względu na jego popularność tego programu dostępnych jest dużo filmików jak wykorzystać GetResponse do różnych celów. Jakimś minusem jest to, że jest dostępna tylko wersja trialowa (tylko przez ograniczony czas można korzystać za darmo) – nie ma wersji darmowej do ograniczonej liczby użytkowników. Duży plus to możliwość tworzenia landing page w samym programie bez konieczności sięgania do innych rozwiązań. Raportowanie ma gorsze niż MailChimp czy FreshMail (nie znaleźliśmy mapy kliknięć). Poniżej przykład jak działa program:
  1. Implebot. Kolejny polski program. Dużo gorszy niż pozostałe. Coś tam można z nim zrobić, ale trudno się połapać, co i jak gdzie. Ma dość słabe materiały szkoleniowe. Jest w wersji płatnej tańszy ale jak macie bazę do 2 000 adresów to lepiej zostać przy bezpłatnej wersji MailChimpa
  2. SalesManago jest zaawansowanym programem do marketing automation. Jest też możliwość wykorzystania ich mailingowego narzędzia za darmo do 1 000 adresów. Niestety wymaga to trochę pracy po Waszej stronie. Dodatkowo w porównaniu z MailChimpem, FreshMailem czy GetResponsem ma mniej funkcjonalności – nie ma bogatej bazy templatów i raporty są uboższe (nie ma np. mapy kliknięć). Jeśli idziecie w stronę zaawansowanego marketing automation i nie chcecie się bawić w kolejne dodatkowe programy można się nad tym zastanawiać
  1. SARE. Podobnie jak SalesMango jest zaawansowanym programem do marketing automation. Daje opcję korzystania przez 30 dni z modułu emailingowego. Ma on trochę templatów ale nie jest to drag and drop. Raportowanie jest dużo gorsze niż w przypadku MailChimpa, FreshMaila czy GetRespons. Podobnie jak SalesManago jest sens używać tylko jeśli chcecie mieć 1 narzędzie do marketing automation
  1. SendWithUs wyspecjalizowany program do wysyłki maili. Jest on dużo mniej intuicyjny niż MailChimp, Freshmal czy Getresponse – nie ma projektowanie przy użyciu metody drag&drop, templatów jest mniej, ale za to ma świetną analitykę.

Reasumując wg nas warto wybrać coś z następującej trójki: GetResponse, MailChimp, FreshMail. Jeśli idziecie w rozwiązania marketing automation można również rozważać SARE, Hubspota czy SalesManago.

Z dalszych lektur polecamy:

  1. Opis jak działają programy do mailingu na przykładzie MailChimp
  2. Jak stworzyć dobry mail
  3. Dlaczego maile nadal są efektywne
  4. Przykłady maili używanych przez sławne firmy
  5. Narzędzia wspierające Sprzedaż i Marketing
  6. Narzędzie do Inbound Marketingu
  7. Parę rad na temat słów jakie które można używać w mailach by poprawić reakcję klientów
Reklamy

16 thoughts on “Jakich narzędzi można używać do mailingu?

  1. Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia

  2. Pingback: Pracowity Kwiecień w StartupAkademii | StartupAkademia

  3. Pingback: Jak zwiększać wartość klienta (LTV) – praktyczne wskazówki | StartupAkademia

  4. Pingback: O co chodzi w marketing automation? | StartupAkademia

  5. Pingback: Jak obniżać koszt pozyskania klienta? | StartupAkademia

  6. Pingback: 19 sposobów na przyspieszenie Twojego startupu | StartupAkademia

  7. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  8. Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia

  9. Pingback: 8 rzeczy, które musi umieć każdy marketer i growth hacker | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s