Jak masowo tworzyć wiralny content i na tym zarabiać?

BuzzFeed to przykład nowoczesnego internetowego producenta contentu, który dokładnie wie jak tworzyć content i jak sprawić by wiralnie rozchodził się po sieci. Na swoich stronach są w stanie wygenerować 150 milionów unikalnych wejść co chyba nie jest złym rezultatem :).Z powyższej prezentacji dowiecie się:

  1. Trochę na temat historii BuzzFeeda i skąd się wziął pomysł na tego typu portal?
  2. Jak rozumieją wiralności BuzzFeed i jak korzystają z niej przy swoim biznesie?
  3. Jakich rozwiązań technologicznych używają?
  4. Jak docierają do czytelników i jak dobierają content do poszczególnych grup?
  5. Jaką mają strategię, jeśli chodzi o content?
  6. Jak monetyzują ruch na swojej stronie?

Dla tych którzy się nie zetknęli z nimi przykład jednego z filmików (mają ich kilka tysięcy a największy ich kanał ma 8 mln subskrybentów):

Polecamy również rzucić okiem na list CEO BuzzFeed Jonah Peretti, który w ciekawy sposób pokazuje dlaczego BuzzFeed odnosi sukces

BuzzFeed zarabia głównie na czymś co się nazywa native advertising (artykuły mocno sponsorowane). Żeby dobrze zrozumieć ich model zarabiania polecamy poniższy filmik 🙂

W ramach dalszej lektury polecamy:

  1. BuzzFeed – growth engines
  2. Jak tworzyć wiralny content – przewodnik
  3. O co chodzi z wiralnością
  4. Jakie treści udostępniają ludzie
  5. Case LetterBag – jak stosować wiralność w praktyce
  6. Case Reddita i innych przedstawiany przez Alexa Ohaniana
  7. Case facebooka
  8. Case Kwejka