BuzzFeed to przykład nowoczesnego internetowego producenta contentu, który dokładnie wie jak tworzyć content i jak sprawić by wiralnie rozchodził się po sieci. Na swoich stronach są w stanie wygenerować 150 milionów unikalnych wejść co chyba nie jest złym rezultatem :).Z powyższej prezentacji dowiecie się:
- Trochę na temat historii BuzzFeeda i skąd się wziął pomysł na tego typu portal?
- Jak rozumieją wiralności BuzzFeed i jak korzystają z niej przy swoim biznesie?
- Jakich rozwiązań technologicznych używają?
- Jak docierają do czytelników i jak dobierają content do poszczególnych grup?
- Jaką mają strategię, jeśli chodzi o content?
- Jak monetyzują ruch na swojej stronie?
Dla tych którzy się nie zetknęli z nimi przykład jednego z filmików (mają ich kilka tysięcy a największy ich kanał ma 8 mln subskrybentów):
Polecamy również rzucić okiem na list CEO BuzzFeed Jonah Peretti, który w ciekawy sposób pokazuje dlaczego BuzzFeed odnosi sukces
BuzzFeed zarabia głównie na czymś co się nazywa native advertising (artykuły mocno sponsorowane). Żeby dobrze zrozumieć ich model zarabiania polecamy poniższy filmik 🙂
W ramach dalszej lektury polecamy:
- BuzzFeed – growth engines
- Jak tworzyć wiralny content – przewodnik
- O co chodzi z wiralnością
- Jakie treści udostępniają ludzie
- Case LetterBag – jak stosować wiralność w praktyce
- Case Reddita i innych przedstawiany przez Alexa Ohaniana
- Case facebooka
- Case Kwejka
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Lista artykułów StartupAkademii | StartupAkademia
Pingback: Jak z bankruta w jednym obszarze stać się leaderem w innym? | StartupAkademia
Pingback: Jak zarabiać na bajecznym biznesie? | StartupAkademia
Pingback: Pivotowanie w praktyce – fajny przykład na rozgrzewkę | StartupAkademia
Pingback: Jak zarobić na graczach i e-sporcie? | StartupAkademia
Pingback: Jak przyciągać traffic do on-linowego biznesu? | StartupAkademia
Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia
Pingback: Na czym zarabiają blogerzy, youtuberzy i portale informacyjne? | StartupAkademia