Jak zrobić profesjonalną platformę?

Jeśli się uczyć to od najlepszych. Mamy dla Was bardzo długą, ale też inspirującą prezentację o Linkedinie. Firma ta jest przykładem udanej desrupcji (więcej o desrupcji tutaj). Linkedin to największa platforma profesjonalna social network. Warto jest zobaczyć, co spowodowało, że jest tak dobra dzisiaj i czym różni się od innych social media. Należy pamiętać, że Linkedin już nie działa tylko na rynku rekrutacji, ale też staje się coraz bardziej narzędziem wspierającym biznes na wielu płaszczyznach i ma coraz większe aspiracje by wejść mocniej na rynek CRM oraz contentu profesjonalnego. Jeśli myślisz o 2-sided market (lub ich podgrupie – platform) to zobacz bardzo złożony jest Linkedinie. Mimo tego poszczególne jego biznesy łączą się w jedną całość i napędzają się nawzajem tworząc zróżnicowane źródła przychodów.

Prezentacja jest długa, ale warto ją przejrzeć. Dla ułatwienia podajemy na których slajdach co można znaleźć tak abyście nie musieli brnąć przez wszystko 🙂 Dowiecie się z niej:

  1. Dlaczego Linkedin pomimo swojego relatywnie małego rozmiaru w porównaniu do innych gigantów jest tak ciekawy (slajd 5-6 i 14 oraz 16)
  2. Jaki jest profil użytkowników Linkedin (slajd 7-9)
  3. Historia powstania Linkedina (slajd 15 i 16)
  4. Przychody Linkedina oraz ich źródła – dziś i jutro (slajd 19,86,99)
  5. Jakie 4 grupy użytkowników korzystają z Linkedina i jak Linkedin zadbał o ich potrzeby (slajd 23-40)?
  6. Jakie są koła napędowe tego businessu (moduł rekrutowania – slajd 42-78, moduł biznesowy – slajd 79-86, moduł contentowy – slajdy 87-105)
  7. Jakie innowacje wprowadził Linkedin w obszarze rekrutacji (slajdy 42-78)?
  8. Konkurencja Linkedina – inne koncepty takie jak np. sieci niszowe, strony polecające ścieżkę kariery, portale rekrutujące z ogłoszeniami o pracę, big data sourcing oraz inne clony Linkedin (slajd 18 i 73)
  9. Jakie innowacje wprowadził Linkedin w sposobie prowadzenia biznesu(slajd 79-86)?
  10. Dlaczego kupił platformy produkujące lub obsługujące content: Sliedshare, Pulse, Maybe i inne (slajdy 87-105)?
  11. Ile przeznaczają na reklamę i rozwój produktu oraz jaka przyszłość ich czeka (slajd 98-116)?
  12. W co inwestują i dlaczego (slajd 103)?

Polecamy również inne przykłady desrupcji:

  1. Opis początków Linkedin
  2. Linkedin – growth engines
  3. Raynaira
  4. IKEA
  5. Biedronka
  6. 99designs

Pozostałe casy znajdziecie w naszej bazie casów

Advertisements

13 thoughts on “Jak zrobić profesjonalną platformę?

  1. Pingback: Jak powstawał Linkedin czyli świat startupów oczami Reida Hoffmana. | StartupAkademia

  2. Pingback: Jak zarobić na kursach on-line? | StartupAkademia

  3. Pingback: Ściąga z facebooka, twittera, i linkedina | StartupAkademia

  4. Pingback: Dlaczego Facebook jest wzorowym przykładem na to jak startupować? | StartupAkademia

  5. Pingback: Lista narzędzi | StartupAkademia

  6. Pingback: Kiedy warto używać freemium a kiedy free trial? | StartupAkademia

  7. Pingback: Jak stworzyć udany marketplace w Polsce? | StartupAkademia

  8. Pingback: Blitzscaling czyli jak i po co zabić konkurencję? | StartupAkademia

  9. Pingback: 141 przydatnych growth hacków, trików i taktyk. | StartupAkademia

  10. Pingback: Fitocracy czyli jak połączyć fitness z social media i grywalizacją | StartupAkademia

  11. Pingback: 11 sposobów na sprzedawanie w startupie | StartupAkademia

  12. Pingback: Jak robić content marketing dla B2B? | StartupAkademia

  13. Pingback: Jak ustalić cenę na Twój produkt – przykłady? | StartupAkademia

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s